وزیر آموزش و پرورش در جلسه نشست صمیمانه با روسای مناطق خوزستان:
دسترسی حداکثری به آموزش کیفی مهمترین اولویت مجموعه تعلیم و تربیت کشور است/ آموزش و پرورش تحولی با حضور معلمانی توانمند و خلاق محقق میشود
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر دسترسی دانش آموزان به آموزش کیفی، گفت: آموزش و پرورش تحولی و پویا تنها با داشتن معلمانی توانمند؛ خلاق و برنامه محور محقق میشود.
به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محسن حاجی میرزایی پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۲ بهمنماه ۹۹ در جلسه ویدئو کنفرانس نشست صمیمانه با روسای مناطق و مدیران مدارس استان، اظهار کرد: برنامهریزی، تلاش و اقدام منسجم در راستای دسترسی حداکثری دانش آموزان به آموزش کیفی بهعنوان یک اولویت ویژه عملکردی در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت کشور قرار دارد و در راستای تحقق این هدف مهم از همه ظرفیتهای موجود استفاده خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به نحوه تحقق آموزش و پرورش تحولی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: شرط تحقق مفاد سند تحول بنیادین داشتن معلم کیفی، توانمند، خلاق و با برنامه است. بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش برنامههای گستردهای در حوزه جذب، نگهداری، ارتقا، آموزش و ارزشیابی آنها دارد.
حاجی میرزایی درعینحال با اظهار اینکه تحول در برنامه درسی نقطه اصلی تحقق برنامههای عملکردی مجموعه آموزش و پرورش کشور است، توضیح داد: سازمان پژوهش و برنامهریزی برنامه جامعی در راستای ارائه الگوی بستههای تحولی در ۱۱ حوزه یادگیری در دستور کار خود قرار داده است که در بهمنماه جهت اجرا ابلاغ خواهد شد. البته آموزش و پرورش علاوه بر این اقدام؛ طرحهای دیگری نیز برای تحقق این اهداف در دست اقدام دارد تا در نهایت زمینه کیفیتبخشی به روند آموزش در سطح کشور ممکن شود.
وی در ادامه با اشاره به روند اجرای موفق طرح کوچ در سطح مدارس کشور، تصریح کرد: با مداخله هوشمندانه در حوزه تربیت جسمی از طریق اجرای طرح کوچ، تحقق یکی از مفاد سند تحول بنیادین پیگیری میشود. اجرای این طرح میتواند بهعنوان یک الگوی خوب عملکردی برای مداخله در سایر حوزهها از جمله تربیت اجتماعی؛ تربیت عملی و تربیت اعتقادی قلمداد شود.
وزیر آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر ضرورت انعطافپذیری حوزه تعلیم و تربیت در برابر تغییرات، توضیح داد: در دوران کرونا تنها مجموعههایی پایا و توانمند خواهند بود که درک صحیحی از تغییرات داشته باشند و بتوانند با روشهای علمی خود را با تغییرات سازگار و هماهنگ کنند. بر همین اساس چالش اصلی آموزش و پرورش در دوران کنونی مدیریت وضعیت و روند ارائه آموزش کیفی به دانش آموزان است.
حاجی میرزایی در پایان یادآور شد: یکی از مهمترین مصادیق تحقق برنامههای تحولی در آموزش و پرورش توجه به اجرای کامل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و همچنین ارزیابی کلی از روند موفقیت نظام تعلیم و تربیت در کشور است.