خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی خبر دا

جذب 23 میلیارد تومان اعتبار برای واحدهای تولیدی خراسان شمالی

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان شمالی از تامین مالی ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای واحدهای تولیدی استان از محل صندوق توسعه ملی طی ۱۱ ماهه سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، یحیی نیکدل، در نشست خبری با خبرنگاران استان گفت: در سال‌های گذشته در حوزه صندوق توسعه ملی کمترین اعتبار دریافتی برای واحدهای تولیدی استان داشتیم.

وی افزود: دراین راستا امسال با پیگیری‌های انجام شده ۲۳ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی طی ۱۱ ماهه امسال توانستیم برای واحد تولیدی و صنعتی استان جذب کنیم.

نیکدل در خصوص سیمان سمنگان نیزگفت: سیمان سمنگان یکی ازپرو‍ژه‌های بزرگ استان است که عملیات این پرو‍ژه از سال‌های قبل در منطقه مانه سملقان آغاز شده است.

وی افزود: همچنین حدود ۵۱ درصد ذخایر معادن استان که مجوز برای آن‌ها صادر شده مربوط به این واحد صنعتی وتولیدی بزرگ است.

وی از مشکلات اساسی واحد صنعتی سیمان سمنگان مانه وسملقان را تامین مالی عنوان کرد وافزود: طی کار کار‌شناسی و ارزیابی اقتصادی، اعلام شده باتوجه به اینکه درحال حاضر سیمان در رکود است این طرح توجیه اقتصادی آن زیر سوال است که نیاز به تصمیم گیری کلان دارد.

نیکدل در باره پروژه شمس آلومینوم جاجرم نیز گفت: دراین رابطه پیگیری‌های فراوانی انجام شده و قرادادی با شرکت چینی منعقد شده است.

وی افزود: اگر در تامین مالی مشکلی ایجاد نشود پیش بینی ما براین است تا پایان سال ۹۵ این پرو‍ژه به نتیجه برسد.

نیکدل تصریح کرد: آلومینای جاجرم تنها تولید کننده پودر الومینا درکشور است که تولیدی آن ۳۰ درصد نیاز کشور را برآورده می‌کند که همچنان ۷۰ درصد ان از خارج وارد می‌شود.

 وی خریداران پودر آلومینا را انحصاری دانست وگفت: یکی از خریداران آن شرکت دالکو و و الهمدی است که درحال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان کارخانه آلومینا از این دو شرکت طلب کار است.

نیکدل یکی از مشکلات درحوزه واحدهای تولیدی را سرمایه در گردش عنوان کرد و افزود: چراکه دوره بازگشت سرمایه خیلی طولانی شده است و بعضا واحدهای تولیدی که صادرات انجام می‌دهند چون ال سی نداشتند صادرات و واردات آن‌ها با مشکل مواجه می‌شد.

کد خبر : ۳۵۴۳۴۱