خبرگزاری کار ایران

برگزیده شدن مقاله امام جمعه فاروج در گردهمائی ائمه جمعه کشور

برگزیده شدن مقاله امام جمعه فاروج در گردهمائی ائمه جمعه کشور
کد خبر : ۱۰۵۶۴۶

در این مقاله علاوه بر فواید انتخاب نام نیک و تاثیر انتخاب نام‌های سخیف و بی مسمی به نوع فرهنگ و دین، بررسی انتخاب اسامی و تاثیر رسانه‌ها در فرهنگ نامگذاری و همچنین سفارشات و پیشنهادات دین اسلام در جهت انتخاب نام نیک و مراسم نامگذاری و… اشاره شده است.

ایلنا: امام جمعه شهرستان فاروج برای برگزیده شدن مقاله‌اش به عنوان ده مقاله بر‌تر در بیست و دومین گردهمائی ائمه جمعه کشور در میان ۱۲۰ مقاله از سوی ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا در این تقدیر نامه که از سوی حجت الاسلام سید رضا تقوی صادر شده است؛ نوشته شده است: اکنون که محصول فکری و خلاقیت قلمیتان در قالب مقاله‌ای رسا و مبسوط بین سایر مقالات برگزیده شده است فرصت را مغتنم می‌شماریم و با تقدیم این لوح تقدیر از مساعی مومنانه و زحمات خالصانه و بی‌دریغتان در اعتلای نماز جمعه سپاسگذاری می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان فاروج در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا عنوان مقاله‌اش را نقش نامگذاری در سبک اسلامی عنوان کرد و گفت: ما شیعیان معتقد به اصل تولی و تبری هستیم؛ یعنی حب و بغض و محبت و نفرت، بنابراین اسامی که مورد محبت ایشان در فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای دارند که برخی از اسامی از جمله اسم مقدس «علی»(ع) در زمان ائمه اطهار(ع) جهت مقابله با ظلم حکام زمان از سوی آن بزرگواران و دوستداران ایشان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

حجت الاسلام عباسعلی قلی‌زاده ادامه داد: در این مقاله علاوه بر فواید انتخاب نام نیک و تاثیر انتخاب نام‌های سخیف و بی‌مسمی به نوع فرهنگ و دین، بررسی انتخاب اسامی و تاثیر رسانه‌ها در فرهنگ نامگذاری و همچنین سفارشات و پیشنهادات دین اسلام در جهت انتخاب نام نیک و مراسم نامگذاری و… اشاره شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که نام‌های مبارک و مقدسی در اثر بی‌توجهی به ورطه فراموشی سپرده شده است از عزلت بیرون آمده و جای اسامی بی‌معنا و سخیف را در جامعهٔ اسلامی‌مان بگیرند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز