فرماندار تربت حیدریه:
خیرین مدرسهساز ظرفیت معنوی آموزش و پرورش هستند
فرماندار تربت حیدریه گفت : خیرین مدرسهساز، ظرفیت معنوی آموزش و پرورش هستند و باید لزوم همکاری با خیران مدرسهساز تبیین شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، دومین جلسه هیات مدیره جدید مجمع خیرین مدرسه ساز تربت حیدریه به منظور معارفه مدیر عامل جدیدمجمع خیرین مدرسه ساز با حضور فرماندار تربت حیدریه، معاون سیاسی، امنیتی فرماندار، مدیر آموزش و پرورش وهیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز درمحل دفتر مجمع برگزار شد.
در ابتدای جلسه فرماندار تربت حیدریه با تاکید بر لزوم همکاری با خیرین مدرسهساز تاکید گفت: خیرین و انجمن اولیا، پشتوانه بزرگی برای نظام تعلیم و تربیت هستند.
علی رستمی گفت: باید از ظرفیت معنوی خیرین، برای ترویج فرهنگ بخشش و نیکوکاری در مدارس استفاده کرد و آن را بهعنوان الگو به دانش آموزان شناساند.
وی تأکید کرد: مطمئن باشید آموزش و پرورش میتواند آینده جامعه ما را ترسیم کند که در این زمینه باید با برنامهریزی مناسب به این دستگاه کمک کنیم.
فرماندار تربت حیدریه گفت: توسعه پایدار را در مدارس بجوییم، اگر در پی تربیت شهروند خوب و رسیدن به حیات طیبهایم باید نگاهمان به سمت مدرسه و معلم باشد.
رستمی افزود: آموزش و پرورش بدون مشارکت جامعه نمیتواند به تمامی اهداف خود برسد، خیرین و انجمن اولیا، پشتوانه بزرگی برای نظام تعلیم و تربیت هستند که ما باید این فرصت رو مغتنم بدانیم و با برنامهریزی مناسب و تلاش مضاعف زمینه مشارکت و حضور این یاریگران نیکاندیش را در مدارس فراهم آوریم.
وی با اشاره به اینکه هزینه کردن در مدارس و برای تعلیم و تربیت سرمایهگذاری بزرگ و پر منفعتی است، تصریح کرد: چرا که کودکان امروز، طبیبان آینده دردهای جامعه ما هستند، بیشک کودکان امروز قدردان زحمات همه خیرین خواهند بود و در آینده با عملکرد خود، پاسخ این همه مهربانی را خواهند داد.
وی خاطرنشان کرد: خیرین مدرسهساز و مدرسهیار، تفکر ناب نوع دوستی و فرهنگ نیکوکاری را در کودکان ما ترویج میدهند و مسیر رسیدن به انسانیت را هموار میکنند.
رستمی تاکید کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز از 21 سال پیش فعالیت خود را درکشور آغاز کرده است و 20 تا 30 درصد مدارس کشور را خیرین ساخته اند و از 530 هزار کلاس درکشور 107 هزار مدرسه توسط خیرین ساخته شده است و دو نیم میلیون دانش آموز در کشور در کلاسهایی هستند که ساخته شده است و باید تلاش شود به موازات سایر امور خیریه تشکلها، سمنها و سازمانهای مردم نهاد ایجاد شود که دولت هیچ نقشی در آن ندارد وامور به مردم وبخش خصوصی واگذار شود .
رستمی واگذاری اختیارات به مسئولانمحلی را یکی از فلسفههای اصلیتشکیل شوراهای آموزش و پرورش دانست و افزود: متاسفانه این شورا نتوانسته در چارچوب قوانین تدوین شده خود کاملا اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: اگر چه یکی از ماموریت های شورای آموزش و پرورش ایجاد چشم اندازهای مشترک مبتنی بر مقتضیات و نیازمندی های بومی و محلی بوده است، ولی دو هدف عمده تفویض اختیارات و تمرکززدایی بعد ۲۶ سال از تاسیس این شورا هنوز محقق نشده و در تمامی این دوران با واگذاری امور به شوراهای اموزش و پرورش مخالفت یا مقاومت شده است .
رستمی تصریح کرد: هر چند اختیارات ویژه در این قانون پیشبینی شده از جمله تقویم آموزشی، سازماندهی نیروها،حمایت از دانش آموزان نیازمند و مستعد، جذب منابع درآمدی پایدار ولی متاسفانه هیچ کدام از این امور بدلیل مداخلات و تصمیم گیری در سطح استان و یا وزارت در طول سالیان متمادی عملیاتی نگردید است.