در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:
امام(ره) با هرگونه تحجر و قشریگرایی مخالف بود
عضو حزب اتحاد ملت خراسان رضوی گفت: امام (ره) مخالفت هرگونه تحجر و قشریگرایی بود.
مهدی واعظ عبایی خراسانی در گفت و گو با ایلنا اظهار کرد: امام راحل در بیانات خود تاکید کرده هدف ما استقرار اسلام است و بر مردم نیز تاکید ورزیده و بارها از آرمان شهدا نیز نام برده است، این آرمانها اجرای واقعی اسلام، عدالت، آزادی، استقلال، جمهوریت، نفی ستم، حفظ کرامت و حرمت انسانی، دعوت مردم جهان به صلاح، خیر، توحید با اخلاق مداری و با روشهای پیامبران از جمله اهداف انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: مردم میتوانند گمانه زنی کنند تا چه اندازه به این اهداف رسیدهایم و در چه سمت و سویی حرکت کردهایم، به گمان بنده نه تنها در حد یک سوم این اهداف نرسیدهایم بلکه با عملکرد غلط و دوری از اخلاق، فضیلت و ترویج خشونت و افزایش آسیبهای اجتماعی به دیانت و دین باوری و به ویژه به اسلام لطمات جبران ناپذیری وارد کردهایم.
این عضو مجمع مشورتی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تبلیغ و ترویج اسلام واقعی و آئین اخلاق مدارانه پیامبر اسلام (ص) پیش فرض تبلیغ خط امام (ره) است، اما متاسفانه روشهای اجرایی یا با اخلاق، عدالت، قانون و سیره پیامبر (ص) هیچگونه مطابقت ندارد.
عبایی افزود: فکر میکنم ابتدا باید با ترویج سرمایه های معنوی و اخلاقی فاصله خود را از مردم کم کنیم سپس فهرستی از اهداف انقلاب را که عمل نکردهایم، به یکدیگر گوشزد کنیم تبلیغ، نقد و انتقاد که همان امر به معروف و نهی از منکر است نیازمند آزادی و احساس آزادی در جامعه است، حرف آزادی و قانون را پاس بداریم.
وی در رابطه با حرکات برخی از تندروها و ایجاد اختلال در سخنرانی یادگار امام سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: مردم عمق همه مسائل و پشت پرده آن را میفهمند. میدانند که این مقدار معدود نیروهای خودسر، بدون حمایت و پشتوانه قدرت امکان مانور و ابراز وجود آن هم در برابر بزرگ ترین شخصیتهای کشور راندارند، وزارت اطلاعات و نیروهای حافظ نظم باید به دنبال دست های پنهان که من آن ها را نفوذی می دانم، باشند.
این عضو حزب اتحاد ملت خراسان رضوی یادآور شد: جناحهای سیاسی باید از مناقشات بیهوده در امر دین و دین داری بپرهیزند، از تحقیر رقبا و مردم خودداری کنند. باید در عمل نشان دهند که پیرو اندیشههای امام هستند، باید به مردم یادآوری کنیم که امام (ره) با هرگونه تحجر، قشری گرایی و بدفهمی مخالف بود.