استفاده از فرصت پسابرجام برای توسعه صنایع دستی
مدیرکل تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فضای پسابرجام فرصتی برای توسعه مراودات بین المللی در حوزه صنایع دستی و بازاریابی در عرصه جهانی برای این محصولات است.
به گزارش گروه دریافت خبر ایلنا، اسماعیل قادری فر درمراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بازاریابی سوغات زیارت در مشهد افزود: توسعه بازارهای بین المللی برای محصولات و تولیدات صنایع دستی هنرمندان ایران در کنار سایر سیاستها و برنامهها امری مطلوب است.
وی با بیان اینکه صنایع دستی و حمایت از هنرمندان دراین بخش میتواند به حل مشکل بیکاری و توسعه کسب و کار کمک کند اظهار کرد: هم اکنون پنج میلیون دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند که حدود سه میلیون نفر آنان دانشجویان حوزه علوم انسانی و هنر میباشند و در صورت عدم مدیریت صحیح در آینده نزدیک، کشور با سونامی خطر آفرین بیکاری روبرو میشود.
وی گفت: برای توسعه اشتغال و کسب و کار در کشور حوزههایی مانند صنایع دستی و گردشگری بازار بزرگ و بکری هستند که باید از آن استفاده کرد.
قادری فر افزود: ایجاد شرکتهای دانش بنیان و هستههای نوآورانه و حمایت از عرصههای مختلف علوم به ویژه علوم انسانی و هنر از مسائلی است که به طور جدی مورد پیگیری قرار دارد.
وی با بیان اینکه از تمام فعالان و نوآوران عرصه صنایع دستی که طرحها و ایدههای فناورانه داشته باشند حمایت میشود اظهار کرد: ایجاد نخستین مرکز نوآوری میراث فرهنگی و گردشگری در پی انعقاد تفاهم نامه با پژوهشکده میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گامی در این راستاست.
وی گفت: طبق آمار اعلام شده در سال گذشته گردش مالی بازار سوغات در چهار خیابان منتهی به حرم مطهر رضوی در مشهد بیش از پنج هزار میلیارد ریال بوده که شامل سوغات فاقد کیفیت مطلوب میباشد.
وی اظهار کرد: ایجاد ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز، ایجاد کانونهای هماهنگی دانش، صنعت و بازار از اقداماتی است که با هدف حمایت از فعالان در این بخش انجام میشود.
وی گردشگران خارجی را سفیران و پیام آورانی دانست که در توسعه مراودات در زمینه بازاریابی و بازارسازی در عرصه جهانی و منطقهای تاثیر بسزایی دارند.
وی توسعه تجارت الکترونیک را برای عرضه و معرفی صنایع دستی به علاقه مندان داخلی و خارجی راهکری نوین و موثر دانست.
دومین نمایشگاه سراسری بازاریابی سوغات زیارتی در مشهد با حضور بیش از ۷۰۰ قلم کالای صنایع دستی کد گذاری شده از ۲۲ استان کشور مدت دو روز ادامه دارد