خبرگزاری کار ایران

روایت خانواده شهید الداغی از حادثه دفاع از دختران سبزوار

روایت خانواده شهید الداغی از حادثه دفاع از دختران سبزوار
کد خبر : ۱۳۵۳۲۹۱

پیرو حادثه حمله ضاربان به یک شهروند سبزواری که در دفاع از دختران جوان این شهر در یکی از خیابان ها و معابر عمومی شهرستان رخ داد و منجر به شهادت حمید رضا الداغی شد، خانواده و برخی مسئولان به شرح این حادثه پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مادر  الداغی  با ذکر اینکه یکی از ابعاد شخصیتی حمید رضا  توجه به همنوعان بود گفت: فرزندم مکررا به خانواده خود در خصوص دفاع از غیرت دینی و دستگیری همنوعان و کمک به مردم توصیه می‌کرد، با اینکه با دستان خالی و تنها برای دفاع از دو دختر جوان ابتدا به ضاربان تذکر داده بود اما بعد از حمله آنان وارد درگیری شد و با ضربات چاقو و سلاح سرد پیش از رسیدن به بیمارستان و مرکز درمانی از دنیا رفت.

وی از مسئولان قضایی و امنیتی خواست نسبت به پروسه قضایی این حادثه اقدامات لازم را انجام دهند.

عموی این شهید  نیز با شرح بخشی از این حادثه گفت: حوالی ساعت ٢١ شب گذشته رضا به همراه فرزند نوجوان خود در محل حادثه حاضر بوده که بعد از دیدن آزار دو فرد به دو دختر جوان، ابتدا تذکر می‌دهد و با آنان به گفت‌وگو می‌پردازد اما پس از حمله ضاربان در دفاع از دختران حاضر در محل حادثه، وارد درگیری فیزیکی می‌شود و از ناحیه پشت و پهلو مورد ضربات مکرر چاقو قرار گرفته و به شهادت می‌رسد. حمیدرضا همچنین سابقه فعالیت ورزشی در رشته هندبال را داشته و مسائل ارزشی برای او از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و همین موضوع قطعا باعث شده که تاب تعرض و آزار دو فرد ضارب را به دختران نداشته باشد و در دفاع از آنان وارد درگیری شده است. وی عضو یا ماموریت خاصی از هیچ نهادی هم نداشته و فعالیت وی در حوزه معماری بوده و به عنوان یک شهروند از همشهریان خود دفاع کرده است.

حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار ویژه سبزوار نیز در تشریح این حادثه اظهارکرد: بعد از اطلاع نیروهای آگاهی و امنیتی شهرستان بلافاصله دستگاه قضایی، دادستانی و شورای تامین شهرستان جلسه اضطراری برگزار و نیروهای امنیتی و دادستان در محل وقوع حادثه حاضر شدند و با اشراف اطلاعاتی، در کمتر از ١٠ ساعت دو فرد شرور که سابقه کیفری نیز داشته اند را دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده اند.

غلامرضا مقیسه امام جمعه‌ سبزوار نیز با این توضیح که شهید در دفاع از دختران و فرزندان این نظام جان عزیز خود را تقدیم کرده است گفت: دستگاه قضایی شهرستان با قاطعیت در خصوص محاکمه ضاربان اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز