خبرگزاری کار ایران

پرداخت بیش از ده میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان و عشایر خراسان رضوی

پرداخت بیش از ده میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان و عشایر خراسان رضوی
کد خبر : ۱۳۴۹۴۲۴

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ بیش از ده میلراد تومان تسهیلات ویژه به بیمه شدگان صندوق استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، عباسعلی برونسی مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی اظهارداشت: روستائیان و عشایر، زحمتکشان، تولید کنندگان و گردانندگان چرخه اقتصاد کشور  محسوب می شوند که ما باید در جهت خدمت به این اقشار زحمتکش کوتاهی نکنیم.

وی در خصوص حمایت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان از مادران غیرشاغل ادامه داد: به موجب آیین نامه اجرایی حمایت بیمه ای از مادران غیر شاغل خانه دار دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری، دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر در صورتی که مادر غیر شاغل بوده و شرایط احراز مفاد آیین نامه را دارا باشد اقدام کند.

برونسی با اشاره به اقدامات شاخص در سال گذشته افزود: از تاریخ ۲۳ مهر تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۸ جلسه تخصصی با فرمانداران شهرستانهای استان و تشکیل ستاد راهبردی توسعه بیمه برگزار شده که تاکید زیادی جهت پوشش قراردادن مردم در شهرهای مختلف استان داشته ایم.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین بیش از ۷۰۰ میز خدمت طی این مدت برپا شده و ۸ تفاهم نامه نیز با سازمان بسیج سپاه امام رضا(ع)، بسیج جامعه کشاورزی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر ارگان های این حوزه به امضا رسیده که همه این تفاهمنامه ها در جهت پوشش حداکثری افراد است.

وی با اشاره به رشد جذب بیمه شدگان گفت: در سال گذشته نسبت به مشابه سال ۱۴۰۰ شاهد رشد بیش از ۴۳ درصدی افراد بیمه شده بودیم که طی ۱۷ سال گذشته رکورد جذب بیمه شده شکسته شد. همچنین استان خراسان رضوی در سطح کشور نیز رتبه برتر جذب بیمه شده را کسب کرد.

برونسی ادامه داد: با توجه به اقدامات و زیرساخت های خوبی که صورت گرفته، رتبه استان خراسان رضوی در قرارپاه کرامت از ۲۸ به ۱۶ ارتقا پیدا کرده که نشان از همت جدی همکاران و کارگزاران استان برای پوشش و جذب افراد دارد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی اظهارداشت: تشکیل جلسه با ۲۵ مدیرکل مرتبط در خصوص تبیین خدمات صندوق، نشست و ارائه گزارش به نمایندگان مجلس استان،برگزاری ۲۲ نشست تخصصی با ۱۰۲ کارگزار استان طی چهارماه، دیدار با خانواده شهدا و بازدید و بازرسی مستمر از کارگزاری های استان از دیگر اقدامات صندوق بیمه طی مدت یاد شده است.

وی در پایان گفت: پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران استان بدون نیاز به ضامن و مراجعه به بانک از مهم ترین اقدامات سال گذشته بود که خوشبختانه رضایتمندی افراد تحت پوشش را نیز در پی داشت و امیدواریم در سال جاری نیز شاهد تداوم این روند باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز