خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار؛

آیین واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن خراسان رضوی برگزار شد

آیین واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر : ۱۳۰۶۳۵۲

در مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی و برخی مدیران استانی و شهرستان، آیین واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن به ۴۳۹ متقاضی این شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: در طرح نهضت ملی مسکن رویکرد دولت کاهش تصدی‌گری است و سعی شده احداث مسکن به خود مردم سپرده شود.

یعقوبعلی نظری افزود: رویکرد دولت، ایفای نقش مردم است زیرا ما نمی‌توانیم به همه کارها ورود پیدا کرده و آن را به نتیجه برسانیم. نباید تصمیم گیری از سوی مدیران، درگیر فعالیت های روزانه زمان‌بر و یا بوروکراسی اداری شود و سپس در نشست ها به توجیه عملکرد و ضعف خود پرداخت و بنابراین پاسخ استعلام ها باید در کوتاه ترین زمان ممکن مشخص شود تا کار مردم بر زمین نماند.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن در روستاها، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و خودمالکان در سطح استان به افراد متقاضی سپرده شده است گفت: از سوی دیگر در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز سعی شده است تا در صورت امکان، تامین زمین برای ساخت در اختیار افراد قرار گیرد و در غیر این صورت ساخت مسکن در قالب گروه، ساخت مردمی و تشکیلاتی پیگیری می شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه قرعه کشی واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی ادامه دارد افزود: تاکنون قریب به ۱۰ شهر استان قرعه کشی  واگذاری زمین انجام شده است که در شهرستان بردسکن در مرحله اول طبق قرعه کشی های انجام شده با حضور نمایندگان دستگاهها ۴۳۹ قطعه به متقاضیان واگذار شد.

وی با بیان اینکه اشتغال و مسکن دو محور اصلی در استان است گفت:  طرح نهضت ملی مسکن در استان باید به یک تابلو و نماد مدیریتی تبدیل شود و خوشبختانه در اجرای این مهم همه پای کار هستند.

وی از شهرداری ها و دیگر ادارات مرتبط خواست فرایند صدور پروانه و دیگر استعلام ها را  به دور از هر گونه برکرواسی اداری انجام دهند تا بتوانیم سهم ۴۰۰ هزار واحدی استان از ۴ میلیون مسکن در کشور را زودتر از موعد مقرر اجرایی کنیم. 

نظری بیان کرد: خوشبختانه در بردسکن  محدودیت زمین نداریم  و مقرر شد واحدها به صورتی انفرادی( ویلایی) احداث شود. در هر کاری که مردم مشارکت داشته اند در آن حوزه موفق عمل  کرده ایم و در بحث نهضت ملی مسکن  هیچ نهضتی بدون مردم معنایی ندارد و مردم پایه اصلی در ساخت نهضت ملی مسکن هستند.

وی اظهار کرد: موضوع مسکن در همه حوزه ها نقش تاثیر گذاری دارد و در واقع مسکن بیشترین تاثیر را در اداره زندگی و معیشت  خانواده ها دارد.

جواد خدایی معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی هم دراین مراسم طرح نهضت ملی مسکن را کار سنگینی عنوان کرد و گفت:  این کار با اراده و همراهی مردم و مدیران قابل انجام است و در شهرستان بردسکن در طرح نهضت ملی مسکن ۲ هزار و ۱۴۹ نفر تایید نهایی شده اند که دراین مرحله برابر قرعه کشی انجام شده ۴۳۹ قطعه  به متقاضیان واگذارشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم ظرف ۳ ماه آینده شاهد عملیات اجرایی واحدهای نهضت ملی  مسکن در بردسکن باشیم افزود: در سفر دو روزه استاندار خراسان رضوی به شهرستان های بردسکن، کاشمر و خلیل آباد ۲ هزار و ۷۰۰  قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن آماده و به متقاضیان واگذار شد.

وی همچنین گفت: متقاضیانی که زمین دارند  می توانند به صورت خود مالکی با استفاده از تسهیلات و تخفیف در بحث صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی برخوردار شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز