خبرگزاری کار ایران

فرماندار قوچان خبر داد:

به‌زودی موزه امام‌زاده سلطان ابراهیم و میقات‌الرضا در قوچان احداثخواهد شد

به‌زودی موزه امام‌زاده سلطان ابراهیم و میقات‌الرضا در قوچان احداثخواهد شد
کد خبر : ۱۱۰۷۵۴

برنامه‌های عمرانی زیادی برای رفاه حال زائران و معرفی این امام‌زاده انجام شده است که از آن جمله می‌توان به ساخت مهمانسرا در جوار این امامزاده اشاره کرد که باید تبلیغات و کار اطلاع رسانی برای شناساندن ایشان انجام گیرد.

برگزاری همایش ملی شناخت شخصیت علامه موسوی قوچانی، احداثمیقات الرضا، احداثموزه امام‌زاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم(ع) از جمله برنامه‌های فرهنگی شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان، اسماعیل حیدری‌آزاد، فرماندار شهرستان قوچان، در تور خبری که ۱۳ مهرماه به همت اداره کل اوقاف وامور خیریه استان خراسان رضوی در شهرستان قوچان برگزار شد، گفت: قرآن باستان‌ قلی وقف شده اما‌‌زاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم(ع) است که به دلیل نبود جایگاه مناسب برای حفظ و نگهداری آن فعلا این قرآن به همراه نسخ خطی و قدیمی دیگر که متعلق به این امام‌زاده است در آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود، اما بعد از ساخت این موزه این نسخ نفیس به شهرستان قوچان باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه در امام‌زاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم(ع) برنامه‌های خوب فرهنگی برگزار شده است تا این امام‌زاده هر چه بیشتر در بین مردم شهرستان قوچان و سایر مسافران معرفی شود، خاطرنشان کرد: البته انجام پروژه عمرانی از جمله ساخت نمایشگاه و موزه نیازمند تخصیص بودجه کافی برای این موزه است.

همچنین رمضان‌علی حسین‌زاده، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قوچان در این بازدید گفت: اساس گنبد و بارگاه این امام مربوط به ۸۰۰ سال پیش است، بنابراین ما برای این بقعه در ۳ سرفصل عمرانی، اداری و فرهنگی برنامه‌های را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این بقعه تقریبا ۳ هکتار مساحت دارد که مهمان‌سراهایی نیز برای رفاه حال زائران تعبیه شده است و در آینده نیز در نظر داریم با تعمیر سرویس بهداشتی، ساخت موزه و سالن اجتماعات این بقعه را هر چه بیشتر به مردم معرفی کنیم.

حسین‌زاده با تأکید براینکه در این بقعه متبرک برنامه‌های فرهنگی زیادی تاکنون انجام شده است، اظهار کرد: اقامه نماز جماعت در ۳ نوبت، برگزاری کلاس حفظ قرآن با حضور ۲۵۰ نفر، قرائت دعای کمیل و ندبه و حضور ۳۰۰ خادم افتخاری در ۷ کشیک از جمله برنامه‌های فرهنگی این بقعه متبرکه است.

در ادامه این مراسم سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه قوچان با اشاره به تاخیر دو ماهه در تحویل فاز نخست پروژه می‌قات‌الرضا امامزاده جلیل، گفت: این فاز تا پایان مهر آماده تحویل خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید رحمانی‌ حسینی اظهار داشت: تمام فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه در پروژه‌های می‌قات‌الرضا خدمت‌رسانی به زائران آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و آماده کردن زائران برای زیارت ایشان است.

وی با اشاره به احداثو توسعه پیرامون حرم امامزاده جلیل(ع) به مساحت دو هکتار و بازسازی و دیوارکشی اطراف بقعه گفت: پروژه می‌قات‌الرضا که در طرف دیگر جاده و مقابل آستان امامزاده جلیل(ع) واقع شده در سال ۹۱ توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی جانمائی و طرح توسعه حریم امامزاده و احداثمی‌قات‌الرضا انجام شد.

رحمانی اضافه کرد: برای این پروژه هفت هکتار زمین خریداری شده که قسمتی از آن به مردم محل و قسمتی نیز به بانک ملی متعلق بود که برآورد اولیه آن حدود چهار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان از این اعتبارات جذب شده، تصریح کرد: فاز اول این پروژه شامل مسجد، رواق‌ها و محوطه، فاز دوم شامل فضای اداری و تجاری و حسینیه و فاز سوم نیز شامل پارکینگ، تعمیرگاه و… بوده که پس از پایان دو فاز اول عملیاتی خواهد شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه قوچان با اشاره به این موضوع که در ابتدای کار اداره آب و فاضلاب روستائی و شرکت گاز قوچان همکاری مناسبی نداشتند، یادآور شد: رواق‌های ساخته شده در این مکان به منظور استراحت و اسکان مسافرین و زائران امام رضا(ع) در نظر گرفته شده و برای این مجتمع خدماتی، اقامتی فرهنگی احداثپمپ بنزین و پمپ گاز نیز درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: شرکت آگور مشهد به عنوان پیمانکار این طرح قرار بوده تا پایان مردادماه فاز اول این پروژه را تحویل داده که بنا به دلایلی معلوم این کار تاکنون به تاخیر افتاده است.

رحمانی تاکید کرد: با توجه به تاخیر دو ماهه در تحویل فاز اول پروژه می‌قات‌الرضا امامزاده جلیل شهرستان قوچان این فاز که شامل فضاهای مسجد، رواق‌ها و محوطه است تا پایان مهرماه آماده تحویل خواهد شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز