خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار خراسان جنوبی خبرداد؛

702 فرصت شغلی حاصل جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در استان

702 فرصت شغلی حاصل جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در استان
کد خبر : ۱۱۲۷۹۴۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: اشتغال طرح های مشاغل خانگی سهمیه سال ۹۹ در استان ایجاد 702 فرصت شغلی است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اشرفی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای در حوزه اشتغال در حال انجام است.

وی گفت: از مزایای طرح مشاغل خانگی می‌توان به کاهش هزینه ایاب و ذهاب، کار در خانه و انتقال دانش و مهارت به سایر اعضای خانواده، ساعات کار بر اساس میل و خواسته متقاضی، صرفه جویی در هزینه تاسیس و راه اندازی کسب و کار اشاره کرد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۰۳ طرح مستقل پشتیبان مجوز دریافت کرده‌اند که سهم استان از محل منابع مشاغل خانگی در سال 99 ٬ شش میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که ۱۰۰ درصد آن از سوی بانک های عامل به استان ابلاغ و جذب شد.

اشرفی در ادامه بیان کرد: این طرح ها توانستند برای 702 فرصت شغلی ایجاد کنند که 108 مورد به صورت مستقل و 594 مورد در قالب پشتیبان و تحت پوشش بوده است و در مجموع از ابتدای اجرای این طرح در استان برای بیش از 30 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 48 مجوز صادر که 6 مورد در قالب پشتیبان و 42 مورد به صورت مستقل بوده است.

وی در ادامه گفت: بیشترین تعداد مجوزهای صادر شده از ابتدای سال جاری تاکنون مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

اشرفی عنوان کرد: : بر اساس اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی موفق به کسب سطح بسیار خوب در جذب اعتبارات مشاغل خانگی و رشد چشمگیر بیش از 70 درصد اعتبارات در قالب فعالیت پشتیبان شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی حمایت‌های لازم از افراد در زمینه آموزش، توانمندسازی، ایجاد شبکه، برندسازی و اتصال به بازار برای آن‌ها فراهم شده است و تعداد زیادی از دارندگان مجوزهای مشاغل خانگی از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره مند شده اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز