عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد:
مجلس به دنبال قانونمند کردن معاینه فنی اتوبوسها / حساسیت اتوبوسها کمتر از هواپیماها نیست
متاسفانه معاینه فنی اتوبوسهای بین شهری درست انجام نمیشود و برای همین بعد از بررسی علل حوادثرانندگی، " نقص اتوبوس " علت خیلی از حوادثو تصادفاتهای جادهای اعلام میشود.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با معاینه فنی درست و اصولی اتوبوسهای بین شهری می توانیم تصادف در جادهها را کاهش دهیم.
مهرداد لاهوتی در گفتوگو با خبرنگار ایلنا افزود: مسئولیت تست و تایید فنی اتوبوسها با وزارت راه است اما هر شرکت تعاونی مسافربری هم موظف است که یک مدیر فنی داشته باشد تا اتوبوسها را قبل از سفر بررسی کند.
وی گفت: متاسفانه معاینه فنی اتوبوسهای بین شهری درست انجام نمیشود و برای همین بعد از بررسی علل حوادثرانندگی، " نقص اتوبوس " علت خیلی از حوادثو تصادفاتهای جادهای اعلام میشود.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: ما در کمیسیون عمران به دنبال این هستیم که پلیس، وزارت راه و سازمان پایانهها بر انجام درست معاینه فنی اتوبوسها نظارت مستقیم داشته باشند.
وی گفت: شرکتهای تعاونی هم به خاطر مسئولیت مهمی که دارند باید این موضوع را پیگیری کنند و اجازه حرکت اتوبوسهای ناایمن را ندهند.
لاهوتی با بیان اینکه مجلس به شدت به دنبال قانونمند کردن معاینه فنی اتوبوسها به ویژه اتوبوسهای بینشهری است، تاکید کرد: حساسیت معاینه فنی اتوبوسها بسیار بالا است و چیزی کمتر از یک هواپیما ندارد چون هر اتوبوس حدود ۳۰ تا ۴۰ مسافر دارد و نباید جان آنها را شوخی گرفت.
وی ادامه داد: پایانهها هم میتوانند این مسئولیت را به عهده بگیرند و هر یک مراکز معاینه فنی داشته باشند اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد و به نظر من وزارت راه باید این موضوع را پیگیری کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: البته در سالهای قبل در مورد یک شرکت خاص و غیر ایمن بودن آنها صحبتهایی شد اما الان با نظارت وزارت راه این مشکلات کمتر شده است.