خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد:

راه اندازی سیستم پاسخگویی به استعلامات مشمولان

راه اندازی سیستم پاسخگویی به استعلامات مشمولان
کد خبر : ۲۱۳۱۷۹

البته مردم برای پیگیری و رسیدگی به برخی از کار‌ها طبق قانون باید به سازمان مراجعه کنند همانند شرکت در شوراهای پزشکی و هیئت رسیدگی به کفالت اما تلاشمان این است که تعداد مراجعان را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از راه‌اندازی سیستم پاسخ گویی به استعلامات مشمولان از طریق اینترنت در هفته ناجا خبر داد و گفت: مردم عزیز ۱۲ موضوع را می‌توانند از طریق ورود به سایت وظیفه عمومی استعلام کنند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حمید صدرالسادات با حضور در مرکز نظارت همگانی ناجا(۱۹۷) پاسخگوی سئوالات و مشکلات مردم در حوزه نظام وظیفه بود.

وی در خصوص ارائه خدمات در هفته گرامیداشت نیروی انتظامی، گفت: در این هفته، ساعات فعالیت سامانه تلفن گویا و سامانه خدمات الکترونیک سازمان را افزایش داده‌ایم و تلاش کردیم در ملاقات‌های مردمی، درخواست‌های مردم را با سرعت بیشتری پاسخگو باشیم.

صدرالسادات با اشاره به اینکه، از طریق ملاقات مردمی می‌توان از عدم اطلاعی مردم نسبت به برخی از قوانین مطلع شد، افزود: با شناسایی این خلاء‌ها، نسبت به آن‌ها اطلاع رسانی کرده و اصلاحاتی را در سیستم انجام می‌دهیم.

وی به کاهش مراجعات مردمی به سازمان طی چند سال اخیر با برنامه ریزی‌های انجام شده، اشاره کرد و افزود: البته مردم برای پیگیری و رسیدگی به برخی از کار‌ها طبق قانون باید به سازمان مراجعه کنند همانند شرکت در شوراهای پزشکی و هیئت رسیدگی به کفالت اما تلاشمان این است که تعداد مراجعان را به حداقل برسانیم.

صدرالسادات از راه اندازی سیستمی به منظور پاسخگویی به استعلامات از طریق اینترنت خبر داد و گفت: در هفته نیروی انتظامی موفق به راه اندازی این سیستم شدیم و مردم عزیز ۱۲ موضوع را می‌توانند از طریق ورود به سایت وظیفه عمومی استعلام کنند و‌‌ همان لحظه از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند بدون آنکه به سازمان مراجعه داشته باشند.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا از طریق این سیستم بسیاری از درخواست‌های مردم را نیز دریافت کنیم همانند درخواست خروج از کشور و اعزام، البته ما آمادگی لازم را داریم تنها نیازمند به هماهنگی با رده‌های مربوطه هستیم.

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، در این صورت دیگر نیاز نیست تا مردم به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه کنند و تنها با ورود به سایت و ظیفه عمومی از طریق اینترنت، درخواست‌های خود را به سازمان ارسال کرده و پاسخ می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سئوال که به عملکرد سازمان وظیفه عمومی چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: مردم باید به ما نمره بدهند ولی تمام تلاشمان براین است که بتوانیم خدمات را به گونه‌ای به مردم عزیز ارائه دهیم که بی‌منت، با کیفیت و سریع باشد و با توجه به اقدام انجام شده، انتظار داریم نمره بالایی در نزد خدا و سپس مردم کسب کرده باشیم.

صدرالسادات، در خصوص تبلور تلاش جهادی در سازمان وظیفه عمومی براساس شعار هفته ناجا، بیان داشت: ویژگی تلاش جهادی، انجام کار خالصانه برای کسب رضای خدا، در خدمت مردم بودن و کار بی‌وقفه انجام دادن است و دراین راستا باید تلاش کنیم تا مردم بتوانند با سهولت بیشتری از ما خدمات دریافت کنند. با هدایت مسئولان و دریافت نظرات و پیشنهادات مردم برای رسیدن به این اهداف باید بکوشیم.

صدرالسادات، در خصوص خدمت وظیفه عمومی نیز به خبرنگار ما گفت: خدمت به خصوص برای جوانان به لحاظ قانونی یک تکلیف و به لحاظ میهنی، اسلامی و ملی یک وظیفه عمومی است که باید بگذرانند بنابراین جوانان، باید خود را با شرایط قانونی تطبیق دهند و با اطلاع از جزئیات قانون به راحتی می‌توانند برنامه زندگی خود همانند تحصیل و ازدواج تنظیم کنند، عدم توجه به قانون خدمت و بی‌اطلاعی از آن می‌تواند مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش خدمت سربازی، می‌تواند در افزایش و یا کاهش غیبت مشمولان تاثیر داشته باشد، گفت: البته پیامد این موضوع را باید به مرور زمان مشاهده کنیم و سپس به تجزیه و تحلیل آن بپردازیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: هرچند گذراندن خدمت همانند ادامه تحصیل، مشکلات و محدودیت‌هایی را به دنبال دارد اما جوانان باید با مدیریت، دوران خدمت را که تجربه مفیدی در زندگی برای آنان دارد، بگذرانند.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز