رئیس سازمان ثبت اسناد تاکید کرد؛
لزوم ایجاد مکانیزمی مناسب برای پاسخگویی به شکایات
یکی از مهمترین وظایف این حوزه پاسخگویی به شکایاتی که متقاضیان از بخشها و اقدامات مختلف سازمان بیان می دارند و در راستای رضایت مراجعان باید، رسیدگی و پاسخگویی مناسبی به درخواستهای آنان داشت.
ایلنا: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تغییر رویکرد ها و اتخاذ جهت گیری های نو در این سازمان، خواستار نگاه تحول گرایانه و مستمر مدیران سازمان در بخش های نظارت و بازرسی و آموزش نیروی انسانی شد.
به گزارش ایلنا، " احمد تویسرکانی " که در جلسه شورای سیاستگذاری سازمان سخن می گفت، با اشاره به اهمیت دو حوزه آموزش و پژوهش و نظارت و بازرسی و نقش آنها در فعالیتها و عملکرد سازمان گفت: این دو حوزه از جمله بخشهایی هستند که فعالیت آنها در کل امور و اقدامات سازمان تأثیرگذار خواهد بود و به دلیل تحولاتی که اخیراً در تمامی سطوح سازمان ثبت ایجاد شده است، خصوصاً اقدامات صورت گرفته در زمینه اصلاح فرآیندها و ارائه خدمات بصورت مکانیزه می بایست این دو حوزه نیز با نگاهی تحول گرا و بهره گیری از شیوه های نوین به بازبینی فعالیتها و اقدامات خود بپردازند.
وی در ادامه با بیان سه وظیفه مهم نظارت، بازرسی و پاسخگویی به شکایات به عنوان اولویت های واحدهای بازرسی سازمان ثبت در سراسر کشور افزود: هنر این بخش این است که با آسیب شناسی و فعالیتهای برنامه ریزی شده، باعثتنظیم امور و کاهش تخلفات گردد.
وی با تأکید بر هدایت و راهبری نظارتی با ایجاد ساز و کارهای مناسب در ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر کشور، بیان داشت: دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات می بایست برای هرکدام از وظایف اشاره شده، مکانیزمی مشخص و تعریف شده با بهره گیری از شیوه ها و فناوریهای نوین تبیین نماید تا بتواند با اقداماتی که انجام می دهد بطور مداوم ضمن رصد نمودن امور از روند صحیح اقدامات در حال انجام و منطبق بر برنامه های سازمان اطمینان حاصل نماید.
تویسرکانی ادامه داد: بخش عمده ای از نظارت بر عهده کلیه مدیران سازمان است که در این راستا دفتر بازرسی می بایست با اتخاذ ساز و کارهای مناسب و برقراری ارتباط مداوم و تنگاتنگ با مدیران و بخشهای مختلف دائماً بر اقدامات و کارهای در حال انجام سازمان نظارت داشته باشد.
وی با اشاره به لزوم ایجاد مکانیزمی مناسب برای پاسخگویی به شکایات گفت: یکی از مهمترین وظایف این حوزه پاسخگویی به شکایاتی که متقاضیان از بخشها و اقدامات مختلف سازمان بیان می دارند و در راستای رضایت مراجعان می بایست، رسیدگی و پاسخگویی مناسبی به درخواستهای آنان داشت.
معاون رئیس قوه قضائیه همچنین با مهم برشمردن تأثیر آموزش های کاربردی منابع انسانی و حمایت جدی از این آموزشها در سازمان ثبت خاطرنشان کرد: باید با پیش بینی نیازهای واقعی سازمان و تطبیق این نیازها با برنامه های آموزشی، زمینه لازم را برای ارائه آموزشهای لازم به کارکنان به منظور افزایش بهره وری و ارتقاء سطح عملکرد در سازمان را فراهم کند.
وی افزود: برنامه ریزی در این حوزه می بایست مبتنی بر واقعیت باشد و به این منظور اداره آموزش می بایست با احاطه کامل بر سیاستها برنامه ها و اجزای سازمان و همچنین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته و در حال انجام سازمان نسبت به نیازسنجی آموزشی اقدام نکند.
رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با اشاره به اهمیت و ضرورت ارتقاء وضعیت منابع انسانی در هر سازمانی گفت: در این سازمان به دلیل گستردگی وظایف و مسئولیت ها و تخصصی بودن امور و همچنین تحولات صورت گرفته در فرآیندها و ارائه خدمات، می بایست دائماً برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی کارکنان فعالیت نمود و به همین منظور شناخت نیازهای آموزشی به نحو کاربردی و دقیق و متعاقب آن سنجش آموزش های ارائه شده از منظر نتایج و آثاری که در سازمان بهمراه خواهد داشت از مهمترین وظایف و اقداماتی است که می بایست توسط مرکز آموزش و پژوهش با کمک سایر بخشهای سازمان انجام پذیرد.