کارشناس اقتصاد مرکز ملی رقابت مطرح کرد:
شاهین در بلندمدت بر بازار خودرو کشور اثر می گذارد/ نگاه مردم نسبت به صنعت خودرو تغییر میکند
کارشناس اقتصاد مرکز ملی رقابت گفت: بازار خودروی ایران به خودروهای جدید و به روز نیاز دارد. از این رو، طراحی و تولید محصول جدید سایپا (شاهین) میتواند کمک کند تا صنعت و بازار خودرو در دو سال آینده متحول شود.
به گزارش ایلنا به نقل از سایپا ، سمیرا غلامی درباره ورود خودرو جدید سایپا و اینکه شاهین تا چه حد می تواند بر بازار خودرو و حتی تولیدات این صنعت اثر بگذارد، گفت: به نظر می رسد شاهین بتواند تغییرات مناسبی را در بازار خودرو ایجاد کند، البته این تاثیرگذاری را نمی توان در کوتاه مدت دید و برای اینکه بازار خودرو با ورود محصول جدید با تغییرات مواجه شود، نیاز به زمان دارد.
وی با بیان اینکه در بلندمدت تاثیر حضور خودرو شاهین در بازار بیشتر خواهد شد، گفت: اگر شاهین به جهت کیفیت و قیمت مناسب باشد، می تواند نیاز خیلی از شهروندان را پوشش دهد و این همان خواسته ای است که بارها در مورد تنوع محصولات خودرویی عنوان می شود.
این کارشناس اقتصاد مرکز ملی رقابت افزود: طراحی و تولید خودرو شاهین بیانگر آن است که گروه خودروسازی سایپا نسبت به سایر شرکت های خودروسازی موفق عمل کرده و می تواند بخشی از تقاضاهای موجود بازار را پاسخ دهد.
وی خاطرنشان کرد: محصول شاهین به جهت کیفیت، ظاهر و مباحث فنی قابل قبول است به همین دلیل شرکت های خودروسازی باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهند تا خودروهایی که مردم انتظار دارند طراحی و تولید شود؛ طی این سال ها کمتر شاهد تولید خودروهای جدید داخلی بودیم.
غلامی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا پراید را کنار گذاشت و این اتفاقی مثبت برای صنعت خودروی داخلی است، تصریح کرد: صنعت خودرو ایران همواره با پراید قضاوت می شد حال با کنار گذاشتن آن نگاه ها به مرور نسبت به این صنعت تغییر خواهد کرد.
وی گفت: زمانی که مردم با خودرو شاهین و قابلیت های آن آشنا شوند، صنعت خودرو جان می گیرد و حاشیه هایی که در مورد این حوزه وجود دارد از بین خواهد رفت. کیفیت خودرو برای مردم اهمیت زیادی دارد لذا سایپا باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا خودرو کیفی به مردم تحویل دهد. در این صورت مردم هم به صنعت خودرو و پتانسیل هایی که در این حوزه وجود دارد اعتماد خواهند کرد.