مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان:
در سال رونق تولید فولاد هرمزگان همیار صنایع داخلی بوده است
مجموعه فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان همواره با به کارگیری رویکردهای بهبود مستمر و استراتژیهای توسعه بازار، در راستای جلب نظر مشتریان و ارائه محصولات مطابق با نیاز بازار، اهداف و برنامههای خود را تدوین میکند .
به گزارش ایلنا، مهدی شکری زاده، مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان، تامین حداکثری نیازداخل، ارزآوری، رشد درآمد پایدار را مهمترین استراتژی این حوزه برشمرد و عملکرد شش ماهه فولاد هرمزگان در حوزه فروش را تشریح کرد .
با در نظرگرفتن شعار رونق تولید که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه سال 98 عنوان شده، نقش حوزه فروش فولاد هرمزگان در تحقق این شعار را چگونه ارزیابی میکنید ؟
این مجموعه در سال جاری نیز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید صنایع داخلی، با رویکرد تامین حداکثری نیاز نوردکاران داخلی و با استفاده بهینه از ظرفیتهای خالی آنها، توانسته است سهم قابل توجهی از نیاز مشتریان بازار داخل را تامین نماید. رشد 23 درصدی فروش محصول تختال در بازار در شش ماهه ابتدای سال 1398 نسبت به مدت مشابه سال قبل گواه این مطلب بوده که البته این امر باعث رشد 86 درصدی کسب درآمد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است. یکی از اهداف استراتژیک واحد فروش و بازاریابی در افق 1400-1398 توسعه صادرات به بازارهای جهانی و افزایش فروش داخلی و خارجی با گرایش به محصولات ویژه است.
همانگونه که میدانیم کشور ما تحت تحریمهای حداکثری و ظالمانه آمریکا قرار گرفته است؛عملکرد واحد فروش و بازاریابی فولاد هرمزگان در تقابل با این شرایط ویژه چگونه بوده است؟
با توجه به اهمیت صادرات محصول تختال شرکت به بازارهای جهانی و لزوم تامین ارز مورد نیاز کشور، علیرغم محدودیتهای بینالمللی در بازارهای جهانی، ضرورت ایجاب کرده به طور مستمر از نوسانات و تحولات پیچیده در بازارهای جهانی غفلت نکرده و پیشبینیهایی برای رویارویی با این موقعیتها در نظر گرفته شود و دراین خصوص دستاوردهای بزرگی حاصل شده است. به گونهای که در شش ماهه ابتدای سال جاری با رشد درآمدی 47 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودهایم .به طور کلی مدیریت فروش و بازاریابی شرکت در شش ماهه ابتدای سال با اتخاذ اقداماتی از جمله تدوین برنامهریزی جامع فروش و شناسایی صحیح بازارهای هدف، کارنامه موفقی را ارائه کرده که باعث روند صعودی فروش در بازارهای داخلی و صادراتی شده است و ماحصل فعالیتهای صورت گرفته با عرضه بیش از 700 هزار تن محصول تختال به بازارهای مصرف، منتج به رشدی معادل 3 درصد میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل و نیز رشد 63 درصدی درآمد کسب شده نسبت به همان مدت مشابه شده است.از دیگر رویکردهای صورت گرفته در شش ماهه ابتدای سال جاری، تامین پایدار محصولات ویژه با آنالیز و ابعاد خاص مد نظر مشتریان بوده است که این امر منجر به کاهش میزان واردات محصولات مشابه شده که خودکفایی ارزی، رونق صنایع داخلی را در پی داشته است.
بخشی از ماموریت استراتژیک واحد فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان کسب درآمد پایدار و ارتقای مداوم رضایت مشتریان است. تا چه اندازه تحقق این هدف موفق بودهاید ؟
دستاوردهای به دست آمده در خصوص فروش محصول تختال با توجه به شفافیت در خصوص تعیین قیمت و مکانیزم و قیمتگذاری منظم و همچنین نتایج مطلوب عملکرد شرکت در زمینه کسب درآمد پایدار، سود آوری و رضایت مشتریان در بازار داخل باعث شده شرکت فولاد هرمزگان در جمع بیست شرکت بزرگ و برتر بورسی و فرابورسی قرار گیرد. آنچه که به وضوح در چشم انداز شرکت فولاد هرمزگان متصور است، توسعه بازارهای صادراتی، حفظ و تامین پایدار نیازهای نوردکاران داخلی، بازاریابی محصولات با ارزش افزوده بالاتر، توسعه محصولات جدید و تکمیل زنجیره ارزش با رویکرد توسعه خطوط تولید به سمت محصولات نهایی است که مطالعات مورد نیاز جهت شناسایی نیاز بازار صورت پذیرفته است و این روند نیز به طور مستمر به منظور ارزیابی بازارهای بالقوه و بالفعل و برداشتن گام هایی در راستای حمایت از صنایع داخلی، رونق تولید و توسعه بازار از طریق عرضه محصول تختال موردنیاز بازار انجام میپذیرد.