خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل یک شرکت تولیدی در پی فعالیت شرکتهای هرمی مطرح کرد؛

بازاریابی شبکه ای در تقابل با هرمی ها

بازاریابی شبکه ای در تقابل با هرمی ها
کد خبر : ۵۵۵۲۷۸

راشدی گفت: استفاده از این نوع شبکه توزیع ضمن از بین بردن واسطه ها امکان خرید مستقیم محصول با کیفیت با قیمتی 10 تا 20 درصد کمتر از نرخ عرضه شده در بازار خرده فروشی را برای خریدار فراهم می کند.

 به گزارش ایلنا، با توسعه روز افزون شبکه های اجتماعی و فضای مجازی  بهره گیری از تکنولوژی های ارتباطی در راستای  بازاریابی و افزایش فروش محصولات به یکی از روش های پر کاربرد در تمامی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مبدل شده است . هر چند این روش نوین فروش در کشور ما به واسطه رویکرد برخی از شرکتها در واردات و فروش محصولات بی کیفیت و با نیم نگاهی به سابقه حضور شرکت های هرمی که توانسته بودند از بازار تشنه ایران درامدهای بالایی را برای خود رقم بزنند  گاها به بی راهه رفته و هم اکنون شاهد حضور خیل عظیم جوانانی هستیم که سعی دارن با استفاده از فضای مجازی و نسبت به فروش این محصولات و کسب اندک درآمدی اقدام کنند موضوعی که به اعتقاد کارشناسان این حوزه در صورت تداوم به افزایش بیکاری فارغ التحصیلان به واسطه در خطر قرار گرفتن تولید داخلی دامن خواهد زد . در واقع با توجه به بخشنامه ای که بازاریابی شبکه ای را تنها برای واحدهای تولیدی که بیش از نیمی سهام  شرکت های بازاریابی را در اختیار داشته باشند مجاز دانسته است. فعالان این حوزه می گویند در بازاریابی شبکه ای که در تمامی کشورهای دنیا مورد بهره برداری قرار می گیرد شرکت ها با تکیه بر تولیدات داخلی و همچنین حذف هزینه های تبلیغاتی و سیستم های سنتی واسطه محور ضمن کاهش قیمت تمام شده خریدار را در نهایت به یکی از اهرمهای بازاریابی مبدل خواهند کرد.

در این رابطه مسعود راشدی مدیر عامل صنایع ایمان که در زمینه تولید و فروش محصولات آرایشی درمانی فعالیت دارد  در خصوص بازاریابی شبکه ای اظهار داشت: بازاریابی شبکه ای هم اکنون به یکی از روشهای قدرتمند در افزایش رقابت پذیری در بازار تبدیل شده است.

وی افزود: متاسفانه در چند سال اخیر با توسعه فضای مجازی برخی از شرکتهای وارد کننده برای فروش محصولات غالبا بی کیفیت خود به استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی روی آورده اند که در نهایت برای افزایش فروش به روش های غیر قانونی هرمی روی اورده اند.

مدیر عامل این شرکت تولیدی به بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: بر اساس این بخشنامه تنها واحدهای تولیدی که بیش از 51 درصد از سهام شرکتهای بازریابی شبکه ای را در اختیار داشته باشند قادر به بهره گیری از این  روش در فروش محصولات خود خواهند بود .

راشدی در ادامه گفت: با توجه به دارا بودن بیش از 350 پروانه ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی نسبت به انعقاد قرارداد با شرکتی توزیعی و خرید بیش ازنیمی سهام آن اقدام شده و هم اکنون به عنوان یکی از قویترین شرکتهای فعال دربازاریابی شبکه ای مطرح هستیم.

وی گفت: استفاده از این نوع شبکه توزیع ضمن از بین بردن واسطه ها امکان خرید مستقیم محصول با کیفیت با قیمتی 10 تا 20 درصد کمتر از نرخ عرضه شده در بازار خرده فروشی را برای خریدار فراهم می کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز