از سوی دست اندرکاران صنعت پخش مطرح شد
دولت کارگروهی برای بررسی مشکلات صنعت پخش تشکیل دهد
دست اندرکاران صنعت پخش کشور خواستار تشکیل یک کارگروه از سوی دولت جهت بررسی مشکلات این صنعت شدند.
به گزارش ایلنا، چهارمین کنفرانس صنعت پخش ایران که با محوریت اینده پژوهی و کسب و کار های نوین صنعت پخش طی دو روز برگزار شد، در بیانیه پایانی خواستار تشکیل یک کارگروه با حضور نمایندگان وزارت صنعت و وزارت بهداشت جهت بررسی مشکلات این حوزه شدند.
در بیانیه پایانی این همایش آمده است:
۱- تلاش درجهت ایجاد تفکر اینده پژوهی در صنعت پخش و ایفای نقش مؤثرتر در اقتصاد کشور وظیفه ایست که فعالان صنعت با اعتقاد وعزمی راسخ در مسیرآن گام بر میدارند و تا رسیدن به نتیجه ی دلخواه به تلاش خود ادامه خواهند داد روش های علمی مدیریتی و رویکردهای نوین پخش و فروش مجازی از مواردی است که مورد استفاده فعالان صنعت پخش قرار خواهد گرفت .
۲-در ادامه تلاش های سه سال گذشته برای همگام سازی مثلث دولت، صنعت و دانشگاه، امسال نیز دست اندرکاران این همایش آمادگی خود را برای حمایت از پژوهش های علمی و میدانی مرتبط با صنعت، به ویژه در زمینه توسعه و توانمند سازی شرکت های پخش و چالشهای اینده اعلام میدارد و از اساتید و دانشجویان دعوت می نماید تا با مشارکت فعال در این طرح ها، دولت و صنعت را پشتیبانی کنند.
۳-شرکت های پخش از دست اندر کاران و مسئولان امر درخواست می کنند تا در جهت بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی، خلاء های قانونی و گره های موجود در قوانین فعلی را مورد کارشناسی قرار داده و در پی برطرف کردن آنها برآیند. مسائل و مشکلات مالیاتی ، مشکلات تامین نقدینگی ، مطالبات شرکت های پخش داروئی ، معضلات ترافیکی ، مشکلات اصناف و اتحادیه ها از مواردی است که فعالان صنعت خواستار تلاش برای بر طرف شدن آنها هستند .
۴- براساس مباحثی که در این کنفرانس مطرح گردید شرکت های پخش اینده اندیشی ، برنامه ریزی در زمینه توسعه و توانمند سازی خود، بهبود فرایند های اجرایی ، ایجاد تفکر برند سازی در صنعت پخش ،استفاده از فناوری های نوین و توجه به بازار های هدف جدید و هم چنین سودآوری، چابکی و به روز شدن را سرلوح امور خود قرار خواهند داد انجمن ملی صنعت پخش نیز متعهد می گردد از طریق کمیته های تخصصی و با همکاری اعضاء جهت ارائه راهکارهای اجرائی مناسب همت گمارد .
۵ -با توجه به علاقمندی دولت جهت واگذاری امور اجرایی صنایع به NGO های تخصصی و کم رنگ نمودن تصدی گری دولت ، این انجمن ضمن اعلام علاقه مندی خود جهت پذیرش بیشتراین گونه فعالیتها از متولین محترم وزارتخانه های بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی و همچنین وزارت صنعت ، معدن و تجارت درخواست دارد با تشکیل کارگرو های تخصصی با حضور نمایندگان این انجمن به بررسی دقیق و ارائه راهگار های لازمه جهت رفع موانع کسب و کار و معضلات اجرائی این صنعت همت گمارند .
۶-کمیته راهبری کنفرانس ضمن ابراز خرسندی از مشارکت با شرکت های معظم ماموت ، همکاران سیستم و کانون ایران نوین امید دار ضمن افزایش اینکونه همکاری ها با صنایع مرتبط طی سالهای اتی بتواند با افزایش توانمندی های موجود در صنعت ارزش افزوده لازمه را جهت طرفین ایجاد نماید .
۷- با توجه به اهمیت سرمایه های انسانی در فرایند های صنعت پخش توصیه های این همایش به شرکت کنندگان ،آموزش کارکنان و مدیران برای فعالیت در شرایط اقتصادی و آشنایی با رفتار مصرف کنندگان شرایط کنونی ، توانمند سازی شرکت ها و افزایش توان رقابتی آنها می باشد . در راستای تحقق اهداف فوق کمیته اموزشی انجمن امادگی خود را جهت همکاری و ارائه خدمات به شرکتهای پخش ، اعلام می دارد .
۸- دبیرخانه کنفرانس از همۀ اندیشمندان و صاحبنظران دانشجویان ، پژوهشکران و متخصصا صنعت و دانشگاه دعوت مینماید که مقالات و تحقیق های خود را جهت اعتلای صنعت پخش و حل مشکلات پیش رو تا زمان تشکیل کنفرانس پنجم در پاییز ۹۷ در اختیار دبیرخانه کنفرانس قرار دهند .
لازم به یادآوری است در روز دوم کنفرانس، سخنرانی های علمی متعددی برگزار شد که در این میان دکتر امید نجبا مدرس و مشاور مدیریت و توسعه کسب و کار و معاون مدیرعامل کانون ایران نوین در باب راهکارهای تاثیرگذاری ابزارهای بازاریابی و تبلغانی بر فروش محصولات سخنرانی کرد .
در این مراسم انجمن ملی صنعت پخش ایران با امضا تفاهم نامه با کانون ایران نوین مسیر حمایتی کانون را جاری و موجبات بهره گیری شرکت های عضو انجمن از خدمات مشاوره ای و اجرایی کانون ایران نوین را فراهم نمود.