خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرش پردیس مشهد در گفت‌وگو با ایلنا:

در صادرات فرش ماشینی باید به سلیقه مشتری خارجی توجه کرد

در صادرات فرش ماشینی باید به سلیقه مشتری خارجی توجه کرد
کد خبر : ۵۲۲۵۳۰

شرکت پردیش مشهد از سال 1378 فعالیت خود را در زمینه تولید فرش ماشینی آغاز کرده و تولیدات خود را به کشورهای عراق و افغانستان صادر می‌کند.

ضابطی، مدیرعامل شرکت فرش پردیس مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به ترکیه، مصر و بلژیک به عنوان رقبای اصلی صادرات فرش ایران، عنوان کرد: به دلیل عدم آگاهی از پسند و سلیقه مشتری در عرصه جهانی، صادرات فرش ایرانی نسبت به سایر کشورها کمتر است. برای بهبود روند صادرات ابتدا باید سلیقه و نبض بازار را در نظر بگیریم که چه طرح و رنگ هایی پر فروشند.

وی ادامه داد: اولین چیزی که نظر مشتری را جلب می‌کنند کیفیت ظاهری یک فرش است ولی تولیدکننده باید متعهد باشد که جنس خوب تولید کند.

وی ضمن مقایسه فرش دست بافت و فرش ماشینی از لحاظ فروش و پروسه بافت گفت : فرش دست بافت با توجه به این که زمان بیشتری طول می‌کشد تا بافته شود بیشتر جنبه هنری و تزیینی دارد که بر این اساس هم از لحاظ قیمت ، هم از لحاظ فروش ، فرش ماشینی در بازار داخلی نسبت به فرش دست بافت بیشتر متقاضی دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز