خبرگزاری کار ایران

سخنگو و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در گفتگو با ایلنا:

در انتظار برگزاری انتخابات اتحادیه شهربازی‌داران هستیم

در انتظار برگزاری انتخابات اتحادیه شهربازی‌داران هستیم
کد خبر : ۱۵۴۷۸۶۲

رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی و سخنگو و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، گفت: با آغاز سال جدید اعضاء انجمن شهربازی‌داران می‌توانند در انتخابات اتحادیه این صنف مشارکت کنند.

مهدی امیدوار، رئیس‌اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی، سخنگو و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: با توجه به تعداد اندک برخی از مشاغل و رسته‌ها در کشور یکی از دستورالعمل‌های وزارت صنعت و اتاق اصناف ایران این است که این مشاغل دارای انجمن کشوری باشند که از جمله آنها می‌توان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اتحادیه آسانسور و یا شهربازی‌داران اشاره کرد.

امیدوار گفت: در این میان تعداد شهربازی‌داران هم در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها کم است، بنابراین امکان وجود اتحادیه استانی برای این صنف وجود ندارد.

صنف شهربازی نیازمند تاییدیه‌های دائمی از استاندارد است

سخنگو و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، گفت: شهربازی صنف خاصی است و نظارت بالایی‌هم می‌طلبد و نیاز به تایید‌یه‌های استاندارد دارد.

امیدوار ادامه‌داد: اکثر شهربازی‌ها در شهرهای بزرگی مانند تهران، اصفهان، شیراز و مشهد مستقر هستند که به منظور مدیریتی یکپارچه‌تر و تامین منابع مالی قوی‌تر تشکیل یک اتحادیه کشوری مدنظر است، چرا که ایجاد یک اتحادیه منسجم، ضامن قانونمندی و اجرای درست قوانین صنف مطبوع است.

ضرورت نرخ‌گذاری در اتحادیه

رئیس‌اتاق اصناف‌مرکز استان‌خراسان شمالی‌افزود: بر‌اساس‌قانون‌نظام صنفی،‌ کمیته‌های‌نرخ‌گذاری برای قیمت‌، تعیین می‌شود و از بزرگترین مشکلاتی که در شهربازی‌ها وجود دارد این است که این موضوع فاقد نظارت بوده و یا نظارت کمی بر آنها اعمال می‌شود.

امیدوار بیان کرد: در صورتی که تخلفی در کم فروشی یا گران‌فروشی باشد، مردم می‌توانند از ظرفیت قانون نظام صنفی و تعزیرات استفاده کنند تا واحد متخلف را معرفی کرده و با آنها برخورد شود.

نظارت بر استاندارد تجهیزات بسیار مهم است

رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی گفت: ادارات کل استانداردها در استان‌ها باید توانایی نظارت بر استانداردهای لازم را داشته باشند، به این دلیل که تجهیزات شهربازی‌ها با جان و سلامت مردم در ارتباط هستند.

امیدوار ادامه داد: با اقدامات قانونی که از سمت وزارت صمت انجام شده، انجمن شهربازی به زودی انتخابات اتحادیه را برگزار خواهد کرد. کاندیداها در سامانه‌های کشوری ثبت نام کرده‌اند و طی فرآیندی هیات‌های اجرایی و کمیته‌های تطبیق تایید صلاحیت شده و در نهایت اتحادیه شکل خواهد گرفت.

او تاکید کرد: اتحادیه بر مبنای قانون بابت حق عضویت از اعضاء مبالغی که در وزارت صمت و اتاق اصناف تایید شده باشد را اخذ می‌کند.

شهربازی نظارت بالایی را طلب می‌کند

سخنگو و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: اتحادیه رابط میان بخش دولتی و مردم است که برای اجرای آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در حوزه‌ بازی‌،سرگرمی‌ها، شهربازی‌ها و مردمی قطعا به آنها کمک خواهد کرد که از این تجهیزات استفاده کنند و بر قیمتها و زیرساختها و تجهیزات هم نظارت داشته باشند.

امیدوار در پاسخ به این پرسش که تبدیل انجمن شهربازی‌داران به اتحادیه تصویب شده آیا به شما ابلاغ هم شده است، بیان‌کرد: هر چند با تشکیل اتحادیه کشوری موافقت شده و این امر تصویب شده است، اما پس از ابلاغ به دبیرخانه نظارتها بر اساس قوانین خواهد بود و پس از آن اطلاع رسانی به اشخاصی که پروانه کسب دارند انجام می‌شود و این افراد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و هیات مدیره که متشکل از سه نفر است کار خود را آغاز خواهد کرد.

او ادامه داد: درصورتی که دستورالعمل‌ها و مراحل در وزارت صمت در مسیری صحیح انجام شودحداکثر به مدت سه ماه انتخابات انجام خواهد گرفت.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی با بیان اینکه قانون نظام صنفی ظرفیتی را برای اتحادیه‌ها قائل شده که بر اعضاء نظارت داشته باشند، گفت: تا زمانی‌که این تشکل در قالب انجمن باشد بازرسی و نظارت‌ها پشتوانه قانونی محکمی ندارد، اما زمانی که اتحادیه‌ای برای صنفی تشکیل می‌شود، براساس اختیارات قانونی می‌توان شهربازی متخلف را پلمپ کرد.

 

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز