خبرگزاری کار ایران

تولید بیش از ۱۶۰ نوع دارو در شرکت دارو سازی "اکسیر"

تولید بیش از ۱۶۰ نوع دارو در شرکت دارو سازی "اکسیر"
کد خبر : ۱۵۴۵۶۴۷

شرکت داروسازی "اکسیر" با تولید بیشتر از ۱۶۰ نوع دارو، عضویت در شرکت‌های دانش بنیان و کنترل کیفیت بالای محصولات و رعایت استانداردهای بین‌المللی سعی داشته تا نقش خود را در بازار داروی کشور و سلامت مردم به بهترین نحو عملی کند.

ایلنا؛ شرکت داروسازی "اکسیر" یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین تولیدکنندگان دارویی در ایران است. این شرکت در سال ۱۳۶۷ تأسیس و در سال ۱۳۷۳ به بهره‌برداری رسید.

کارخانه داروسازی "اکسیر" در شهرستان بروجرد، استان لرستان واقع شده و با تکنولوژی پیشرفته و تجهیزات مدرن، بیش از ۱۶۰ نوع فرآورده دارویی در دوزها و اشکال مختلف تولید می‌کند.

تولیدات شرکت "اکسیر"

محصولات این شرکت شامل قرص، کپسول، شربت، آمپول، ویال‌های لیوفیلیزه، سافت ژل و ساشه‌های خوراکی است. همچنین، داروسازی اکسیر در زمینه واردات و تولید داروهای انحصاری و بیوتکنولوژی نیز فعالیت دارد.

به دلیل کیفیت بالای محصولات و رعایت استانداردهای بین‌المللی، این شرکت موفق به کسب جوایز و گواهینامه‌های متعددی شده است.

پیوستن به جمع شرکت‌های دانش بنیان

شرکت داروسازی "اکسیر" به تازگی به جمع شرکت‌های “دانش‌بنیان نوآور” پیوسته است که با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و دانش روز، توانسته است در زمینه تولید داروهای جدید و بهبود فرآیندهای تولیدی خود پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشد.

یکی از نوآوری‌های اخیر این شرکت، راه‌اندازی خط تولید داروی بیهوشی کتامین است که با تلاش متخصصان داخلی به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین، داروسازی "اکسیر" در حال توسعه و تولید داروهای بیوتکنولوژی و انحصاری است که می‌تواند تأثیرات مثبتی بر بازار دارویی کشور داشته باشد.

افزایش صادرات

شرکت داروسازی "اکسیر" در شش ماه نخست سال جاری موفق به افزایش ۵۰ درصدی صادرات خود شده است. این موفقیت نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات و توان رقابتی این شرکت در بازارهای بین‌المللی است.

داروسازی "اکسیر" با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و دانش روز، در زمینه تولید داروهای جدید و بهبود فرآیندهای تولیدی خود پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

در شش ماه نخست سال جاری، صادرات این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

محصولات داروسازی "اکسیر" به کشورهای مختلفی از جمله افغانستان، اوکراین، یمن، فیلیپین، آذربایجان، تاجیکستان، عراق، سوریه، سومالی، سریلانکا، اوگاندا، ارمنستان و لبنان صادر می‌شود.

 این شرکت به دلیل کیفیت بالای محصولات و رعایت استانداردهای بین‌المللی، موفق به کسب عنوان صادرکننده نمونه برای شش سال متوالی شده است. این تنوع در بازارهای صادراتی نشان‌دهنده توانمندی و کیفیت بالای محصولات داروسازی اکسیر است.

داروسازی "اکسیر"همچنین به عنوان صادرکننده نمونه برای شش سال متوالی شناخته شده و محصولات خود را به کشورهای مختلفی از جمله افغانستان، اوکراین، یمن، فیلیپین و عراق صادر می‌کند.

نماد معاملاتی "اکسیر" در بازار سهام

نماد معاملاتی داروسازی "اکسیر" در بازار سرمایه با نماد "دلرح" شناخته می‌شود، که با تعداد۱B  سهم در بازار اول تالار فرعی بورس سازمان بورس در گروه مواد و محصولات دارویی خرید و فروش می‌شود.

سهامداران عمده این نماد متشکل از شرکت داروپخش ۵۴%، شرکت سرمایه گذاری داروئی تامین ۳۰% و شرکت سرمایه گذاری امین توان آفرین ساز س.ع ۳% است.

آخرین معامله این نماد با قیمت ۲۴ هزار و ۹۵۰ ریال صورت گرفته و روند کاهش قیمت را تجربه می‌کند.

اهداف "اکسیر"

ارتقای GMP بخش سفالسپورین‌ها، ارتقای GMP بخش استریل و راه‌انداری خط فیلینگ شرات شماره سه از اهداف آتی شرکت داروسازی اکسیر نام برده شده است.

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز