خبرگزاری کار ایران

ایرانسل در مسیر تحول دیجیتال

ایرانسل در مسیر تحول دیجیتال
کد خبر : ۱۵۴۵۱۳۰

ایرانسل در ۱۸ سالگی با توسعه زیرساخت‌های 5G و فیبر نوری، به اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران تبدیل شده، نقش کلیدی در تحول اقتصاد دیجیتال کشور ایفاء کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل، در جشن ۱۸ سالگی این شرکت، راهبرد ایرانسل در گذار از شرکت خدمات ارتباطی (Telco) به شرکت فناور‌محور (Techco) و نقش آن در اقتصاد دیجیتال را تشریح کرد. او توضیح داد که اقتصاد دیجیتال شامل سه لایه اصلی است: «لایه زیرساخت»، «لایه توانمندساز کسب‌وکارها» و «لایه محصولات و خدمات دیجیتال». عباسی آرند به تفصیل محصولات و خدمات ایرانسل در هر یک از این لایه‌ها را برای حاضران معرفی کرد.

وی با بیان نقش اپراتور دیجیتال در تحقق دولت هوشمند، اظهار داشت که بهبود کارایی و کیفیت خدمات، تسهیل ارتباطات میان دولت و شهروندان و تحول دیجیتال در ارائه خدمات و تصمیم‌گیری‌ها با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و کلان‌داده از مهمترین اهداف دولت هوشمند هستند. همچنین، تسهیل خدمات و دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر شهروندان به خدمات دولتی، ارتقای کارایی و کاهش نیاز به نیروی انسانی و منابع فیزیکی و افزایش بهره‌وری و کاهش زمان و هزینه، از مزایای دولت هوشمند به شمار می‌آیند.

مدیرعامل ایرانسل همچنین به اهمیت زیرساخت‌های پیشرفته ارتباطی و فناوری‌های نوظهور مانند شبکه‌های 5G، فناوری اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تحقق دولت هوشمند اشاره کرد. عباسی آرند اظهار داشت که اپراتورهای دیجیتال با ارائه شبکه‌های پهن‌باند، انتقال و پردازش داده‌ها، حفظ امنیت و پایداری داده‌های شهروندان و خدمات پایه‌ای همچون احراز هویت موبایل، نقش کلیدی در این فرآیند ایفا می‌کنند.

وی تأکید کرد که گذار از اپراتور ارتباطی به شرکت فناور‌محور، کلید اصلی تحقق دولت هوشمند است.

عباسی آرند ابراز داشت: ایرانسل با پوشش ۹۳ درصدی شبکه 4G، راه‌اندازی ۱۱۴۴ سایت 5G در سراسر کشور، ایجاد دسترسی به شبکه فیبر نوری (FTTx) برای بیش از دو میلیون خانوار و توسعه ظرفیت مراکز داده و سوییچ با ۳۲۰۰ رک در کل کشور و ۱۵۲۰ رک در حال اجرا، به سوی آینده‌ای هوشمند گام برمی‌دارد.

وی همچنین اعلام کرد که به زودی مرکز داده و سوییچینگ بندر عباس افتتاح خواهد شد.

به گفته‌ی عباسی آرند از ابتدای تأسیس ایرانسل تاکنون، این شرکت قریب به ۱۰.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و بیش از ۹۸ همت به دولت پرداخت کرده است. در سال‌های اخیر، ایرانسل نیز با کمک شرکت‌های داخلی موفق به تولید مودم‌های ثابت و همراه در داخل کشور شده است. مودم جدید فیبر نوری داخلی ایرانسل نیز در نمایشگاه جانبی برای بازدید عموم قرار دارد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز