خبرگزاری کار ایران

مدیر شهربازی غارعلیصدر در گفتگو با ایلنا:

بازرسی‌های سلیقه‌ای هزینه‌های گزافی را به شهربازی‌داران تحمیل کرده است

بازرسی‌های سلیقه‌ای هزینه‌های گزافی را به شهربازی‌داران تحمیل کرده است
کد خبر : ۱۵۴۳۶۳۲

یکی از فعالین صنف شهربازی‌ گفت: سازمان بازرسی و استاندارد با اعمال نظرهای سلیقه‌ای و انتخاب دوره‌ای و متفاوت بازرسان، باعث تحمیل هزینه‌های گزاف به شهربازی‌داران شده‌ است.

مسعود امیری‌سوا، از فعالین صنف شهربازی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تنها در برخی‌از شهربازی‌ها می‌توان قیمت‌های تعیین شده را اجرایی کرد، گفت: این نرخ‌ها را در همه شهربازی‌ها نمی‌توان اجرائی کرد چرا که در برخی از شهربازی‌ها به دلیل اینکه با قشر ضعیفی روبرو هستیم این اقدام برای این قشر چندان مقرون به صرفه نیست.

او افزود: در این شهربازی‌ها چاره‌ای جز کاهش قیمت‌ها نیست و باید قیمتها را کاهش دهیم تا مشتری بتواند از خدمات شهربازی بهره ببرد. البته در صنف‌های دیگر به دلیل رقابتی که وجود دارد مشاهده می‌شود واحدی نرخی را تعیین کرده اما واحد مجاور نرخی پایین‌تر را تعیین کرده است، اما در صنف شهربازی باید قیمت را از نرخ مصوب پایین‌تر عرضه کنیم.

امیری‌سوا ادامه داد: بسیار مهم است که صنف ما با چه قشری برخورد دارد و در برخی مناطق که قدرت خرید برای بلیط پایین است باید قیمتها را کاهش دهیم تا مراجعه کننده بتواند از خدمات ما بهره‌مند شود.

استقبال ضعیف گردشگران از شهربازی‌ها

مدیر شهربازی غار علیصدر با اشاره به اینکه استقبال از شهربازی‌ها امسال نسبت به سال گذشته بسیار ضعیف بود، گفت: از اقداماتی که برای جذب مشتری انجام داده‌ایم می‌توان به ارائه بلیط رایگان از یک دستگاه نام برد که مشتری در ادامه به سمت استفاده از مابقی وسایل در صورت تمایل برود و راهکار دیگر نیز کاهش قیمت بلیط‌هاست.

امیری‌سوا افزود: شهربازی‌ها اکثرا فعالیت خود را پس از غروب خورشید شروع می‌کنند و زمانی‌که برق در این ساعات و به خصوص در ایام تابستان که زمان اوج مراجعه مردم به شهربازی است، قطع می‌شود فعالیت مجموعه‌ها هم تعطیل می‌شود.

بازرسی‌های فنی ثابت و دوره‌ای از وسایل

این فعال صنف شهربازی گفت: تبدیل انجمن شهربازی به اتحادیه می‌تواند به افزایش اعتبار برای صنف شهربازی داران منجر شود.

امیری‌سوا با تاکید بر اینکه در حوزه امنیت لوازم شهربازی به صورت سالیانه بازرسی‌های امنیتی‌ انجام می‌شود، گفت: دو بازرسی سالیانه و ادواری وجود دارد که این موارد شامل: جوش قطعات، متریال، شکستگی و.... است.

او افزود: بازرسی سالیانه برای تست جوش نیز انجام می شود و پس از آن مجوزها صادر می‌شوند و هر سه ماه یک‌بار این بازرسی‌ها صورت می‌گیرد.

امیری‌سوا ادامه داد: انجام بازرسی به این صورت است که در سامانه استاندارد ثبت درخواست بازرسی انجام می شود و بازرس‌ها از شرکت‌های مختلف و به صورت غیرمنتظره در شهربازی حضور پیدا می‌کنند. 

حضور بازرسان اتحادیه برای شهربازی‌داران مفید است

مدیر شهربازی غارعلیصدر همدان گفت: در صورتی‌که اتحادیه‌ای تشکیل شود بازرس‌ها از اتحادیه فرستاده می‌شوند که بسیار هم مفید است، به این دلیل که این افراد خود دارای شهربازی و تخصص بوده واز بازرس‌هایی که به صورت تِئوری مطالب را یاد گرفته‌اند، از کارایی مطلوب‌تری بهره‌مندند.

امیری‌سوا ادامه‌داد: بازرسانی که اتحادیه می‌فرستد دارای تجربه اداره شهربازی هستند و پس از مراجعه و بازدید از یک مجموعه سریعا متوجه می‌شوند که مشکل در کدام قسمت و به چه دلیلی به وجود آمده و مشورت‌های فنی را ارائه می‌کنند.

بازرسی‌های سلیقه‌ای

این فعال صنف شهربازی اشاره داشت: بازرسی‌ها در حال حاضر به صورت سلیقه‌ایی انجام می‌شود و می‌توان گفت هر شرکتی سلیقه خود را دارد به عنوان مثال؛ یک شرکت به امور برقی دقت بیشتری می‌کند و شرکت دیگر به قسمت جوش توجه بیشتری نشان می‌دهد.

امیری‌سوا افزود: در صورتی که بازرسی از طرف اتحادیه شهربازی داران انجام شود، احتمالا شرایط بهتر و از برخوردهای سلیقه‌ای اجتناب خواهد شد.

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز