خبرگزاری کار ایران

تغییر نام انجمن به اتحادیه، درگیر و دار بروکراسی اداری است

تغییر نام انجمن به اتحادیه، درگیر و دار بروکراسی اداری است
کد خبر : ۱۵۳۰۷۵۵

هر چند انجمن شهربازی‌داران ایران، درخواست تغییر انجمن به اتحادیه را به اتاق اصناف اعلام کرده‌ است اما تاکنون خبری از تایید این موضوع به ما داده نشده است.

به گزارش ایلنا؛ شهربازی‌ها مکان‌های سرپوشیده و یا روبازی هستند که به منظور سرگرم‌ کردن مردم تاسیس و در آن انواع وسایل بازی برای کودکان و بزرگسالان با رعایت شرایط ویژه و رعایت ایمنی تعبیه شده‌است.

انجمن‌ صنفی‌ شهربازی‌داران ایران مدتی است که درخواست تبدیل انجمن به اتحادیه کشوری را داده است، در این گزارش بنا داریم تا با تفاوت انجمن‌ها و اتحادیه‌ها، شرایط آنها را با ملزومات تغییر انجمن با اتحادیه آشنا کنیم.

اهداف انجمن شهربازی داران ایران:

مشاوره تخصصی در زمینه‌های مختلف، بهبود کیفیت تولید با بررسی شناخت و روش‌های نوین کنترل کیفیت  نظارت بر ارتقای ایمنی دستگاه‌ها، برگزاری همایش‌های دوره‌ای با شرکت اعضاء و نیز اطلاع‌رسانی جهت افزایش آگاهی و ایجاد بستری مناسب جهت همکاری از اهداف این انجمن به شمار می‌رود.

چالش‌های شهربازی داران:

زمین شهربازیها یکی از چالش‌های مهم شهربازی‌داران است که برخلاف پیگیری‌ها، همچنان شهرداری‌ها همکاریهای لازم را با این صنف ندارند.

درخواست اتحادیه:

انجمن صنفی شهربازی داران ایران مدتی است که درخواست تبدیل به اتحادیه کشوری را داده‌اند، اما پیش از ادامه موضوع نیاز است تا با تعریف انجمن و اتحادیه و تفاوت و شباهت‌های آنها آشنا شویم؛

تعریف انجمن چیست؟

انجمن حداقل با ده عضو صنفی شکیل می‌شود، در جهت استیفای حق اعضاء کوشش می‌کند، حق عضویت دارد، دارای صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های مرتبط، با وزارت‌کار و امور‌اجتماعی در جهت شناخت مشکلات کارگری و اجرای قانون کار در ارتباط است و با سایر تشکل‌های مرتبط همکاری می‌کند.

اتحادیه چیست؟

اتحادیه‌ها برخلاف انجمن‌ها وظیفه بررسی مدارک و فعالیت‌های واحدهای اقتصادی را به منظور اخذ جواز کسب و تحویل آن به اتاق‌های اصناف را دارند. ابطال پروانه کسب و تعطیلی واحدهای متخلف نیز از دیگر وظایف آنها است.

تنظیم بودجه و ترازنامه سالانه و تحویل آن به اتاق اصناف جهت بررسی و تصویب ونیز تشکیل کمیسیون‌های تخصصی به منظور رفع اختلاف میان واحدهای صنفی با هم و با مشتریان و نیز هماهنگی با شهرداری و شورای شهر به منظور ایجاد شهرک‌های صنفی و تمرکز ‌تدریجی کالاها و معاملات عمده فروشی در میادین و مراکز معین شهری متناسب با ‌احتیاجات شهر طبق مقررات و ضوابطی که به ‌تصویب کمیسیون نظارت از دیگر وظایف این انجمن است.

دلیل این معطلی چیست؟

انجمن شهربازی‌داران بارها در اخبار و جلسات درخواست خود را مبنی بر اتحادیه شدن اعلام کرده است، اما با توجه به پاسخ مثبت اتاق اصناف، هنور این اتفاق رخ نداده است.

با توجه به اینکه هنگام مزایده‌های واگذاری‌ زمین‌های شهربازی اخذ مجوزهای مربوطه از انجمن شهربازی یکی از موارد مهم و واجب به شمار می‌رود، اما آنطور که باید در عمل به خواست‌های این انجمن توجه نشان داده نشده است.

انجمن شهربازی‌داران ایران عقیده دارد در صورت تغییر نام انجمن به اتحادیه می‌تواند بهتر و تخصصی‌تر موضوع ایمنی شهربازی‌هارا پیگیری کند چرا که این موضوع با ایمنی و جان مردم در ارتباط است و مردم می‌توانند با خیالی آسوده‌تر به شهربازی‌ها مراجعه کنند.

بر همین اساس جلسات بسیاری را با سازمان ملی‌ استاندارد و اتاق اصناف برگزار کرده‌ایم که مقرر شد تا در آینده‌ای نزدیک مساله فنی شهربازی‌ها را پیگیری کنیم، اما کماکان درگیر بروکراسی‌های اداری هستیم و امضای آن هنوز نهایی نشده است.

مزایای تغییر انجمن به اتحادیه چیست؟

در حال‌حاضر نود درصد شهربازی‌های کشور استاندارد و ایمن هستند و این موضوع نشان‌دهنده عملکرد خوب این انجمن هاست.

سازمان استاندارد به‌صورت مستقیم بر عملکرد شهربازی‌های کشور نظارت دارد و فعالیت‌های این انجمن با نظارت و همکاری این سازمان انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز