«پرواز فلای دبی» آغازی برای یک فصل تازه
جزیره کیش بدون تردید نیازمند توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی است؛ فعالان اقتصادی و گردشگری این جزیره زیبا انتظار دارند مسئولین اقتصادی دولت جدید، توسعه ظرفیت حمل و نقل هوایی کیش را در اولویت برنامههای کاری خود قرار دهند.
ایلنا، جزیره کیش بدون تردید نیازمند توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی است؛ فعالان اقتصادی و گردشگری این جزیره زیبا انتظار دارند مسئولین اقتصادی دولت جدید، توسعه ظرفیت حمل و نقل هوایی کیش را در اولویت برنامههای کاری خود قرار دهند.
روزهای پایانی شهریور و نیمه دوم سال، دوران اوج گردشگری کیش است و مسافران برای تهیه بلیت هواپیما هجوم میآورند اما در موارد بسیاری به در بسته میخورند؛ ظرفیت پروازهای خارجی کیش نیز محدود است و هرچند در زمینه تبلیغات برای جلب گردشگر خارجی مشکل دارد اما ناوگان حمل و نقل هوایی هم پاسخگو نیست. در چنین شرایطی، توسعه ظرفیت گردشگری منوط به توسعه ظرفیت ناوگان هوایی و در عین حال، اتصال به خطوط هوایی بینالمللیست.
در این میان، «پرواز فلای دبی» آغازی برای اتصال کیش به شبکه پرواز بینالمللی و یک شروع مثبت است؛ در روزهای اخیر، «عزتالله محمدی»، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش از برقراری نخستین پرواز شرکت هواپیمایی فلای دبی به کیش و بالعکس از هفدهم شهریور خبر داد.
او در ارتباط با ویژگیهای این خط پروازی گفت: با توجه به ظرفیت پروازی شرکت هواپیمایی فلای دبی به بیش از ۱۲۵ مقصد خارجی، با انجام این پرواز، فرودگاه کیش نیز میتواند بیشتر از گذشته به شبکه پروازی بین المللی متصل شود و امیدواریم با همکاری بخش خصوصی فعالیت این ایرلاین ادامه داشته باشد.
شایان ذکر است؛ «فلای دبی» شروعی برای یک فصل تازه در توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی کیش باشد؛ و امیدواریم روزی برسد که آسمان آبی کیش مقصد هواپیماهای بسیار و مسافران بیشماری باشد؛ ارزآوری، درآمدزایی و رونق اقتصادی، نتیجه توسعه همه جانبه گردشگری کیش است، هدفی که باید جدی گرفته شود.
مرتضی بلوکی، کارشناس رسانه