خبرگزاری کار ایران

رویداد معرفی فرصت های تولیدی و صادراتی لوازم خانگی ایران برگزار شد

رویداد معرفی فرصت های تولیدی و صادراتی لوازم خانگی ایران برگزار شد
کد خبر : ۱۵۱۸۷۰۳

همایش معرفی فرصت‌های تولیدی و صادراتی لوازم خانگی ایران عصر روز شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ در محل هتل اسپیناس پالاس و با حضور صاحبان کسب و کار و کارآفرینان و تاجران مختلف برگزار شد.

همایش معرفی فرصت‌های تولیدی و صادراتی لوازم خانگی ایران عصر روز شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ در محل هتل اسپیناس پالاس و با حضور صاحبان کسب و کار و کارآفرینان و تاجران مختلف برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل  از اهام ایران، در این مراسم چشم انداز بازار CIS و آفریقا، اهمیت برندینگ در صادرات لوازم خانگی، ورود و ماندگاری در بازارهای صادراتی، رفع تهعدات ارزی و تسهیل در صدور ضمانت نامه های بانکی و صادرات قطعات و خدمات فنی و مهندسی مورد بررسی، تحلیل و گفتگو قرار گرفت. از دیگر محورهای مورد بحث این همایش امکان سنجی و مطالعه بازار، بازرسی و اعتبارسنجی، مارکتینگ و صادرات، حمل و نقل گمرگ، تبادلات مالی و مجوزها و استانداردها بود.

عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی نیز در این همایش اظهار کرد: بالغ بر ۳۳۰ واحد تولید کننده در کشور عضو انجمن صنایع لوازم خانگی هستند.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی بیان کرد: صنعت لوازم خانگی ایران در حال حاضر به لحاظ کیفیت و کمیت در شرایط خوبی نسبت به کشورهای منطقه قرار دارد.  در تولیدات لوازم خانگی در ایران به تمام مختصات مهم تولید مانند ذخیره انرژی، استانداردهای جهانی، قیمت و کیفیت ، خدمات پس از فروش توجه می‌شود. ما در سال نزدیک به ۲۰ میلیون لوازم خانگی در کشور تولید می‌کنیم و این پتانسیل را داریم که با قراردادهای صادراتی این ظرفیت را به مراتب افزایش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر کشورهای عراق، افغانستان، سوریه و پاکستان از لوازم خانگی ایرانی استفاده می‌کنند. همچنین صادرات قطعات لوازم خانگی را نیز به کشور ترکیه داریم. ما در مواد اولیه مزیت بالایی در زمینه آلومینیوم ، مس ، مواد پتروشیمی و ورق‌های فولادی داریم که این مزیت برای تولیدکنندگان داخلی محسوب می‌شود. حتی اگر موانعی برای صادرات در کشور های همسایه وجود داشته باشد این آمادگی را داریم که از واحدهای صنعتی موجود در ایران خط مونتاژ در کشور مقصد ایجاد کنیم.

محسن کشاورز عضو هیئت علمی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در این مراسم بیان کرد: برای اینکه به سمت آینده برویم نیاز به کانونی مشخص داریم که ما را به سمت افق آینده پیش ببرد.

در واقع می‌توان گفت سفر واقعی در این نیست که سرزمین‌های جدید را کشف کنیم بلکه ر این است که با چشم‌های جدید دنیا را ببینیم. این موضوع باید نگرش ما برای آینده و نقطه‌ای که به آن تکیه می‌کنیم باشد را به سمت آینده حرکت کنیم.  آینده یک موضوع مشترک است و متعلق به همه است همه ما به سمت آینده دعوت شده‌ایم. در این همایش تلاش شده تا روندهای رشد در صادرات لوازم خانگی مورد بررسی قرار بگیرد.

کشاورز ادامه داد: موضوعات مهمی که در صنعت لوازم خانگی مورد بحث است موضوع پایداری، ترجیحات و علایق مشتری در انتخاب و خرید لوازم خانگی، تحلیل داده‌های دیجیتال و هوشمندسازی و همچنین تلاش در بین المللی سازی است. بین المللی سازی بسیار مهم بوده و محصولاتی که طراحی می‌شوند باید طبق نیاز مشتری و مصرف کننده تعریف شود. هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و ….. افق‌های جدیدی را برای ما باز می‌کند و ما هر روز شاهد یک نوآوری جدید هستیم.  موضوع بعدی که مطرح می‌شود بحث جهانی سازی است که محورهای بسیار مهمی دارد و اینکه چطور می‌توانیم همکاری جهانی داشته باشیم و بتوانیم به زنجیره جهانی بپیوندیم بسیار مهم است.

وی در انتها تاکید کرد: بالا بردن کیفیت افزایش محصول متناسب با آن زیست بوم برای پیشبرد این حوزه و همکاری‌های بین‌المللی بسیار اهمیت دارد، در نظر گرفتن مقیاس بازار و فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز مهم است.

علی جلالی رئیس هیئت مدیره شرکت کلور نیز در این مراسم بیان کرد: صنعت لوازم خانگی در سال‌های اخیر در مسیر توسعه گام برداشته است و زمان آن رسیده که این توسعه در جایگاه بین المللی به خوبی ارائه گردد. شرکت کلور از ابتدای تاسیس و کیفیت لوازم خانگی تمرکز داشته و تلاش ما بر اساس فناوری روز و مواد اولیه با کیفیت و همینطور کاهش مصرف انرژی بوده است.

جلالی اظهار کرد: در جهانی که سرعت تغییرات بسیار بالاست برای ما مهم است که با این تغییرات همراه باشیم و گامی جلوتر از آنها برداریم به همین دلیل له طور مستمر تلاش می‌کنیم تا محصولات به روز به بازار ارائه کنیم و هر محصولی که تولید می‌کنیم نتیجه انتظارات و توقع مشتری است.

شاهین علی محمدی مدیرعامل ناسیونال نیز در این مراسم گفت: شرکت ناسیونال اولین تولید کننده لوازم خانگی در ایران بوده و بیش از ۶۰ محصول را تولید می‌کند.

تا به امروز سعی کردیم که محصولات به روز ارائه کنیم و در همین راستا محصولات هوشمندمان در نمایشگاه رونمایی شد و در حال حاضر امکان و آمادگی صادرات این محصولات را داریم.

وی در پایان بیان کرد: امید داریم این همایش گامی بزرگ در جهت توسعه صادرات لوازم خانگی کشور باشد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز