خبرگزاری کار ایران

شعار هامکس بیست و چهارم «برای مردم، برای ایران»

شعار هامکس بیست و چهارم «برای مردم، برای ایران»
کد خبر : ۱۵۱۴۱۵۴

صنعت لوازم خانگی با 300 هزار نفر اشتغال مستقیم و یک میلیون اشتغال غیرمستقیم، سهم 8 درصدی در صادرات، با 600 واحد فعال و 65 درصد ساخت داخل وبا تولید 18 میلیون دستگاه، دومین صنعت پیشران و بزرگ کشور است.

فرشاد براتی، مجری برگزارکننده بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت لوازم خانگی ایران (هامکس ۱۴۰۳) در نشست  خبری که به منظور تشریح برگزاری آن برگزارشده بود، گفت: صنعت لوازم خانگی با ۳۰۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و یک میلیون اشتغال غیرمستقیم، سهم ۸ درصدی در صادرات، با ۶۰۰ واحد فعال و ۶۵ درصد ساخت داخل وبا تولید ۱۸ میلیون دستگاه، دومین صنعت پیشران و بزرگ کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از اهام ایران، وی افزود: بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی ایران از ۱۹ تا ۲۲ مرداد ماه و از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

براتی در ادامه یادآور شد: نمایشگاه هامکس ۱۴۰۳ با شعار «برای مردم، برای ایران» آغاز به کار خواهد کرد و در رویدادهای جانبی همچون رونمایی از محصولات و خدمات نوآورانه و فناورانه در خلال نمایشگاه برگزار خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران- در ابتدای این نشست، اظهار کرد:  صنعت لوازم خانگی با اشتغال‌زایی ٣٠٠٠ نفر به‌صورت مستقیم و حدود یک میلیون نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم، دومین صنعت بزرگ و پیشران کشور و همچنین موتور پیشران‌ صنایع بالادستی نظیر پتروشیمی است که عامل موثر برای توانمندسازی اقتصاد بدون نفت، ایجاد ارزش افزوده ١۵ درصدی، گردش مالی سالانه حدود ۶.۵ میلیارد دلاری و سهم ارزش حدوداً هشت درصدی از کل صادرات کشور، دارای حدود ۶٠٠ واحد فعال در بخش صنعت و متوسط عمق داخلی‌سازی ۶۵ درصدی، ویژگی‌ها و مشخصات دومین صنعت بزرگ کشور یعنی صنعت لوازم خانگی است که علیرغم شرایط تحریمی که از سال ١٣٩٧ آغاز شد و منجر به اتمسفر شرایط تحریمی و خروج برندهای خارجی شد، نه تنها تولید کمی خود را حفظ کرده که با رشد بالا به کار خود ادامه داده است.

وی افزود:در یکساله ١۴٠٢، حدود ١٨ میلیون و ٧٠٠  هزار دستگاه لوازم خانگی که آمار بسیار ارزشمند ی است و قابل مقایسه با یک دهه گذشته نیست، توسط تولیدکنندگان متخصص ایرانی در دو طیف محصول سازان و قطعه‌سازان ثبت شده است. این‌ها ویژگی صنعتی است که حدود ٨۵ درصد سهم بازار آن، عضو انجمن ملی صنایع لوازم خانگی با قدمت ۴٣ ساله ذیل اتاق بازرگانی ایران است.

مجری برگزاری هامکس بیست و چهارم با بیان اینکه امسال نیز طبق روال ٢٣ ساله گذشته تاکنون که بزرگترین رویداد سالانه لوازم خانگی را در قالب نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی به عنوان بزرگترین نمایشگاه صنعتی‌ و دارای مخاطب مردمی برگزار کرده، امسال نیز بیست و چهارمین دوره این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

براتی اعلام کرد: هامکس ۱۴۰۳، از جمعه هفته آینده، ۱۹ لغایت ۲۲ مرداد ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در فضایی به وسعت بالغ بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع، میزبان گروه‌های کالایی لوازم خانگی بزرگ (حجیم)، لوازم خانگی کوچک، صوتی و تصویری، سرمایشی و گرمایشی، اجزا و قطعات و همچنین برودتی و تهویه در ۱۳ سالن خواهیم بود. همچنین دو رویداد محتوایی در خلال این نمایشگاه برگزار خواهد شد. ضمن اینکه شرکت‌ها آخرین محصولات خود را در قالب محصولات، خدمات و فرآیندها را رونمایی خواهند کرد.

وی ضمن اشاره به ابهاماتی که اخیرا در برخی رسانه‌ها درخصوص برگزاری هامکس ۱۴۰۳، مطرح شده، تصریح کرد: پرواضح است که بر طبق ضوابط، نمایشگاه‌های بین‌المللی تحت مجوز سازمان توسعه تجارت و با نظارت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پایان صحبت‌های خود به شعار نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی امسال اشاره کرده و گفت: شعارِ محوری بیست و چهارمین نمایشگاه امسال (هامکس ۱۴۰۳) “برای مردم، برای ایران” در نظر گرفته شده تا بازگوکننده و نشان‌دهنده توانمندی صنعت مردمی لوازم خانگی ایران در تولیدات مختلف در گروه‌های کالایی مختلف مذکور باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز