خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران در گفتگو با ایلنا:

امنیت شهربازی ها از آسانسورها بیشتر است

امنیت شهربازی ها از آسانسورها بیشتر است
کد خبر : ۱۵۱۴۱۰۸

رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران، گفت: امنیت تجهیزات شهربازی‌ها حتی از آسانسورهای خانه‌های ما بیشتر است چرا که آسانسورها را هر ماه بررسی می کنند، اما شهربازی‌ها را هر روز چک می‌ کنند.

رضا مردانی، رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه از سال ۸۹ استانداردسازی تجهیزات شهربازی‌ها از سوی سازمان استاندارد ایران آغاز شدهاست و شهربازی ها امروز تا ۹۰ درصد استانداردها را کسب کرده‌اند، گفت: بازرسی ادواری شهربازی ها به‌صورت مرتب انجام می‌شود و سازمان ملی استاندارد از آغاز طراحی تا اتمام ساخت شهربازی ها در کارگاه بازرسی های ادواری و مرحله‌ای حضور دارند و دستگاه ها را چک می کنند.

وی افزود: همچنین پس از اجازه بهره‌برداری تمامی دستگاه‌ها به صورت روزانه و ماهانه از سوی مسئول فنی چک می شوند و اگر کوچکترین ایرادی وجود داشته باشد مسئول فنی اجازه حرکت دستگاه را نخواهد داد.

صادرات تجهیزات شهربازی ها به ۸ کشور دنیا

رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران، تصریح کرد: دستگاه هایی هم که در شهربازی‌های روباز و پارک‌های محلی مستقر هستند، اغلب ساخت داخل اند و در این حوزه نیازی به واردات نداریم.

او با اشاره به صادرات دستگاه های شهربازی نیز افزود: در حال حاضر به هشت کشور دنیا صادرات دستگاه های شهربازی صورت می گیرد که می توان با ساخت این دستگاه ها به ارزآوری خوبی هم دست یافت.

مردانی ادامه داد: البته برخی از تجهیزات سالنی‌ و وسائل الکترونیکی‌ را از چین وارد کشور می کنیم و مهندسان ما درصدد هستند تا مهندسی معکوس آنها را هم انجام دهند، البته پیشرفت خوبی نیز در این زمینه داشته‌ایم.

علت حادثه شهربازی خلیج فارس قفل شدگی دستگاه بود

او تصریح کرد: در تمامی شهربازی ها علامت استاندارد در کنار دستگاه ها نصب شده است و مردم می‌توانند پرونده دستگاه را هم از متصدیان مجموعه درخواست کرده و آنرا مطالعه کنند. این اقدامات کارهای خوبی است که با همکاری انجمن و سازمان استاندارد صورت گرفته است و حتما باید مردم در مورد استاندارد بودن دستگاه ها دقت لازم را داشته باشند.

رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران با اشاره به حادثه ای که در شهربازی خلیج فارس رخ داد افزود: بررسی‌های لازم انجام شده است و مشخص هم شد که مشکل از برق دستگاه بود و به علت قفل شدگی ترمز آن این اتفاق افتاد اما  آتش نشان ها به سرعت به محل حادثه آمدند و مردم را از دستگاه معیوب پائین آوردند البته مسئول فنی هم می‌توانست به صورت دستی دستگاه را پایین بیاورد، اما آتش نشانی اجازه این کار را به متصوی دستگاه نداده است و هنگام پائین آوردن دستگاه نیز اشتباه در عملکرد داشته که باعث ایجاد هیجان بیشتری هم شده بودند.

بازرسی های ادواری انجام می شود

رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران، گفت: عمر مفید دستگاه ها از سوی طراح تعریف شده است و با اتمام عمر دستگاه، آزمایش‌های غیرمخرب، بلبرینگ و... مشخص شده و گاهی تعویض قطعات نیز انجام می شود. اما اگر دستگاهی قابلیت بازسازی نداشته باشد از رده خارج خواهد شد و در مورد شرکت‌های بازرسی هم که زیر نظر سازمان ملی استاندارد هستند به صورت سالانه بازرسی های ادواری انجام می‌ گیرد.

مردانی در ادامه با بیان اینکه هر سه ماه یکبار مسئول فنی و اپراتورهای شهربازی باید دستگاه ها را بررسی کنند افزود: متاسفانه سال گذشته و امسال شاهد حوادثی در شهربازی ها بودیم که امیدواریم دیگر تکرار نشود.

او با تاکید بر اینکه در بسیاری از شهرستان‌ها، ایرادات از چشم برخی از مسئولان فنی پنهان مانده است گفت: سرمایه گذاران این حوزه تنها با برنده شدن در مناقصات انتخاب می شوند و اصلا سررشته ای از این صنعت ندارند و سابقه شخصی آنها هم بررسی نمی‌شود.

الزام بر دریافت نامه تایید صلاحیت از سوی انجمن شهربازی داران

رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران، تصریح کرد: البته در برخی از شهرها نامه تایید صلاحیت فرد متقاضی را باید انجمن شهربازی داران صادر کند، اما در صورت نبود این نامه شهرداری‌ها به دلیل برخی روابط اقدام به انتخاب افراد می‌کنند این در حالی است که با دریافت یک نامه تایید صلاحیت از سوی انجمن شهربازی داران می‌توانند از این قبیل اتفاقاتی که در شهربازی ها و به خصوص شهربازی تربت حیدریه رخ داد جلوگیری کرد.

مردانی افزود: امنیت تجهیزات شهربازی‌ها حتی از آسانسورهای خانه‌های ما بیشتر است چرا که آسانسورها را هر ماه بررسی می کنند، اما شهربازی‌ها را هر روز چک می‌ کنند و حوادث ما تقریبا به صفر رسیده است اما گاهی نیز سهل‌انگاری‌هایی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز