خبرگزاری کار ایران

شرکت نیکسان برگزیده ملی روز صنعت و معدن شد/ واحد صنعتی نیکسان موفق در تولید لوازم خانگی

شرکت نیکسان برگزیده ملی روز صنعت و معدن شد/ واحد صنعتی نیکسان موفق در تولید لوازم خانگی
کد خبر : ۱۵۰۷۴۱۸

مراسم بزرگداشت دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن، در تالار اجلاس سران در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار و در آن برترین‌های صنایع از جمله صنعت لوازم خانگی معرفی شدند.

مراسم بزرگداشت دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن، در تالار اجلاس سران در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار و در آن برترین‌های صنایع از جمله صنعت لوازم خانگی معرفی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اهام ایران، در این که مراسم به مناسبت بزرگداشت دهه تولید برگزار شد از جوانان کارآفرین ملی تقدیر به عمل آمد و واحدهای  نمونه و پیشکسوت صنعتی نیز معرفی شدند. شرکت نیکسان صنعت نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های صنعتی کشور در این مراسم به عنوان واحد برگزیده  و موفق به دریافت لوح زرین شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم روز ملی صنعت و معدن ضمن اشاره به اولویت‌های روز صنعت و معدن کشور و تاکید بر صادرات به تشریح ٢٠ گزاره مهم و موثر که می‌تواند در سرنوشت ما تاثیرگذار باشد و تاکنون رویکرد وزارت صمت نیز بوده، پرداخت.

عباس علی‌آبادی گفت: بعضی از صنعتگران به دنبال دریافت وام‌های ریالی هستند با اینکه ما اعلام آمادگی برای اختصاص ارز را داده‌ایم، از آنجایی که پرداخت تسهیلات ارزی با ارز است و نسبت به وام‌های ریالی بیشتر است و این به نفع آنان نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اینگونه موارد نشان می‌دهد که صنعت ما مولد و اقتصادی نیست. وی با تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان و دانش‌بنیان شدن صنعت گفت: بدون تردید تا زمانی که صنایع ما با مراکز پیشرفته علمی و صنایع جهان ارتباط و تعامل سازنده نداشته باشند نمی‌توانند به سمت صنعتی‌سازی حرکت کنند.

شرکت نیکسان برگزیده ملی روز صنعت و معدن در سال ۱۴۰۳

این مراسم با هدف تقدیر از برترین‌های صنعت و معدن در حوزه اقتصاد و رشد صنایع کشور در سال ۱۴۰۳ همایش روز ملی صنعت و معدن با حضور جناب آقای عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدت و تجارت، آقای فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران، مهدی ضیغمی ریاست سازمان توسعه تجارت، آقای صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی و مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در ۱۰ تیر ماه برگزار شد

در این آیین از کارآفرینان و فعالان برتر کشور تجلیل شد، گروه صنعتی نیکسان صنعت با مدیریت مهندس سعید رضوانی از جمله واحدهای صنعتی بود که در بخش تولید لوازم خانگی موفق به دریافت لوح زرین و تقدیر از عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.

نیکسان از تولید کننده های پیشرو در صنعت لوازم خانگی در ایران است که با توجه به نیازهای بومی کشور ایران و مناطق بازار هدف موفق شده است که در سال های اخیر برخی از محصولات خود را به کشورهای حوزه خاورمیانه صادر نماید و همچنین موفق به دریافت استاندارد های مختلف ISO و CE شده است.

نیکسان به دنبال این است که با  کامل کردن سبد محصولات لوازم خانگی خود  نظیر یخچال و فریزر ،کولر گازی،تلویزیون، ماشین لباسشویی و ….  بتواند کسب و کارهای جدید به منظور ایجاد فرصت های شغلی نو و  با اولویت بومی سازی راه اندازی نماید. از اینرو  این مجموعه،  فاز دوم کارخانه خود را به مساحتی بالغ بر ۳۶۰۰۰ متر مربع با قابلیت کارآفرینی برای بیش از ۷۰۰ نفر نیروی مستقیم و ظرفیت تولید بیش از ۱۰۰۰ دستگاه محصول لوازم خانگی در روز، در منطقه ویژه اقتصادی کاوه افتتاح نمود تا بتواند علی رغم بحران های اقتصادی بر حسب سیاست های اقتصادی کشور و به جهت جلوگیری در خروج ارز از کشور و به منظور گسترش تنوع محصولات تولیدی مخصوصا محصولات قابل رقابت با محصولات وارداتی، تولید نماید.

در ادامه این رویداد از بسته خادم‌الرضا رونمایی شد. بسته خادم‌الرضا، بسته حمایتی از تولید و تجارت و بیانگر انسجام بخش‌های غیردولتی و دستگاه‌های دولتی برای رفع چالش‌های تولید و تجارت است. طبق گفته مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، تلاش شده به کمک این بسته برای رفع ۸۷ موضوع، راهکار ارائه شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز