خبرگزاری کار ایران

مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد خراسان برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد خراسان برگزار شد
کد خبر : ۱۵۰۱۱۱۳

هم‌اکنون مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مجتمع فولاد خراسان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ در محل هتل نوین پلاس شهر مشهد در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز ۱۴ تیر ماه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مجتمع فولاد خراسان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ با اکثریت ۹۶.۸ درصد از سهامداران حقوقی و حقیقی شرکت، در محل هتل نوین پلاس شهر مشهد برگزار شد. 

طهمورث جوانبخت، مدیرعامل شرکت فولاد خراسان در مجمع عمومی عادی سالیانه با بیان اینکه مجتمع در حال حاضر برای ۷۰۱۸ پرسنل اشتغال‌زایی کرده است، گفت: جایگاه ما در عرضه جهانی با یک رتبه ارتقاء به رتبه دهم رسیده و امیدواریم که این رتبه را در سال ۲۰۲۴ حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان درباره میزان تولید مجتمع فولاد خراسان اظهار کرد: سال گذشته در گندله‌سازی ۱۴ درصد رشد داشتیم البته محدودیت‌های گاز و برق وجود دارد و اگر این محدودیت‌ها وجود نداشته باشیم می‌توانیم به سقف ظرفیت برسیم اما محدودیت‌هایی وجود دارد.

جوانبخت با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ در بحث اسفنجی ۹۸۰ هزار تن تولید داشتیم، اضافه کرد: در سال گذشته شاهد رشد ۲۹ درصد بودیم. لازم به ذکر است که بیشترین حاشیه سود شرکت نیز در اسفنجی ساخته می‌شود و در برخی ماه‌ها چه در اسفنجی و چه در گندله‌سازی رکورد رشد ماهانه شکسته شد.

وی با بیان اینکه شرکت ما افزایش ظرفیت نداشته و مانند باقی فولادسازان دو کوره داریم، گفت: سال گذشته در بحث شمش حدود ۳۷ درصد با همان ظرفیت ثابت رشد تولید داشتیم؛ یعنی در سال ۱۴۰۱ با دو کوره ۷۷۲ هزار تن تولید داشتیم اما سال گذشته به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار تن رسیدیم و برنامه تولید امسال ما هم تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با بیان اینکه ظرفیت اسمی میلگرد ما ۵۵۰ هزار تن است، عنوان کرد: ما سال گذشته رکورد تولید میلگرد را زدیم و از ۶۰۵ هزار تن تولید داشتیم اما بیشتر از ۶۱۰ هزار تن نمی‌توان تولید کرد چون ظرفیت این کارخانه ۵۵۰ هزار تن است. آخر رکورد در میلیگرد مربوط به سال ۹۳ بود و از آن زمان رکوردی نداشتیم تا اینکه در آبان ۱۴۰۲ رکورد ماهانه ۶۳ هزار تن تولید را ثبت کردیم.

وی با اشاره به عدم نفع هزار میلیاردی به دلیل مشکلات برق و گاز گفت: این موضوع دامن گیر تمام فولادسازان است و کاری نمی‌توان انجام داد اما باید مدیریت کرد و ما هم سال گذشته ایم مسئله را مدیریت کردیم.

جوانبخت ادامه داد: اگر بخواهیم خودمان را با رقبا مقایسه کنیم در وهله اول باید رشد را مقایسه کنیم که ما سال گذشته ۳۷ درصد رشد تولید با ظرفیت ثابت داشتیم در حالیکه شرکت‌های دیگر با فاصله زیادی از ما قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در تشریح مقایسه عملکرد سه ماهه شرکت هم گفت: در گندله سازی رشد ۳۰ درصدی و در اسفنجی و شمش هم رشد ۶ درصدی داشته‌ایم. در بحث فروش هم در شمش رشد فروش ۳۸ درصدی و در میلگرد رشد فروش ۵.۵ درصدی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در فروش داخلی شمش رشد ۱۰ درصد و در میلگرد رشد ۹ درصد را داشتیم و در بحث صادرات در مجموع رشد ۹۷ درصدی را در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ ثبت کردیم. در رشد ریالی شمش هم رشد هفت همت و در ملیگرد ۱۳ همت را داشتیم.

جوانبخت با اشاره به عملکرد حوزه فروش و درآمد فروش تغییرات قیمت، اظهار کرد: میانگین قیمت کشف شده بورس کالای شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد رشد داشته که ناشی از افزایش تولید و فروش است.

وی ادامه داد: در عملکرد فروش و درآمد عملیاتی هم شاهد رشد ۱۰۸ درصدی میلگرد در سه ماهه اول امسال بودیم همچنین درآمد عملیاتی طی این سه ماه امسال نیز ۱۱۷ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان افزود: در عملکرد مالی که برای سهامداران مهم است، درآمد عملیاتی ۸۷ درصد رشد یافته و سود خالص در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۱۴۵ درصد و حاشیه سود ۸.۶ رشد داشته است.

وی گفت: علی‌رغم وضعیت قیمت انرژی که اسفند سال گذشته قیمت برق از ۶۰۰ تومان به ۱۲۰۰ تومان در اردیبهشت امسال رسید، اما حاشیه سود نزولی را صعودی کردیم.

جوانبخت در خصوص سرمایه شرکت نیز خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجمع، سود شرکت توزیع نشده و به سود انباشته تبدیل شد و پروژه‌های مختلفی تعریف کردیم که در سال ۱۴۰۲ صعودی شده و رشد بالایی داشت و ناشی از این بود که معاف مالیاتی را گرفتیم.

وی اضافه کرد: حاشیه سود عملیاتی ما ۸.۵ درصد رشد داشت، اما حاشیه سودی که مرحله اول کنسانتره می‌سازد با حاشیه سود سایر مراحل بسیار متفاوت بوده و کنسانتره فولاد شرق را که چند سال بود ۲۰ درصد رشد داشت و برج هشت سال گذشته الحاقیه را گرفته و با تغییر روش ۲۰ درصد رشد دادیم و رشد اصلی شش ماه دوم امسال یک دفعه خود را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان ادامه داد: در گندله‌سازی نیز پیمانکار آن مشخص شده و تا ۱۸ ماه به بهره‌برداری رسیده و رشد آن به ۳.۴ درصد می‌رسد.

وی همچنین گفت: رشد توسعه زیرسقف اسفنجی نیز از ۱.۶ درصد به ۲.۲ درصد و بریکت سازی ۱.۷ درصد می‌یابد.

لازم به ذکر است؛ در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خراسان ۲۷ تومان به ازای هر سهم معادل ۳۲.۷ درصد افزایش تقسیم شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز