خبرگزاری کار ایران

روند نوآوری لوازم خانگی کوچک در سال ۲۰۲۴

روند نوآوری لوازم خانگی کوچک در سال ۲۰۲۴
کد خبر : ۱۴۹۷۵۲۴

در عصر حاضر، تغییراتی که در سبک زندگی مصرف‌کننده و مواردی که بر بازارهای جهانی لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، اسباب‌‌بازی‌ و بازی‌های مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارند، مشاهده می‌شود. این موارد شامل مدل‌های کسب‌ وکار جدید، پایداری، نوآوری و خانه‌های آینده است.

در عصر حاضر، تغییراتی که در سبک زندگی مصرف‌کننده و مواردی که بر بازارهای جهانی لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، اسباب‌‌بازی‌ و بازی‌های مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارند، مشاهده می‌شود. این موارد شامل مدل‌های کسب‌ وکار جدید، پایداری، نوآوری و خانه‌های آینده است.

به گزارش اهام ایران، در سال ۲۰۲۳، لوازم خانگی کوچک شاهد رشد متوسطی بودند، که عمدتاً ناشی از جایگزینی محصولات خریداری شده در طول همه‌گیری بود. واکنش ۱۹-COVID تأثیری بود که بر روی بسیاری از مصرف‌کنندگان داشت، عادت به درست کردن قهوه در خانه با استفاده از دستگاه‌های اسپرسوساز و لذت بردن از راحتی یک جاروبرقی روباتیک بود. بسیاری از این لوازم در حال حاضر بخشی جدایی‌ناپذیر از خانه مصرف‌کننده هستند. با این‌حال رشد، ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها بود، زیرا نرخ‌های بهره بالا و تورم، منجر به کاهش درآمدهای قابل تصرف شد.

 

انتظار می‌رود، این صنعت در سال ۲۰۲۴ رشد بیشتری را تجربه کند، زیرا تورم در حال کاهش است و مصرف‌کنندگان با هزینه‌های زندگی بالاتر سازگار شده‌اند. فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، لوازم کوچک را «هوشمندتر» می‌کنند، در حالی که تولیدکنندگان نیز به سمت «خدمت گرایی» حرکت می‌کنند. همچنین تحولات مثبت باعث تقویت رشد صنعت می‌شود، زیرا مصرف‌کنندگان همچنان به جایگزینی محصولات خریداری شده در خانه ادامه می‌دهند.

لوازم خانگی کوچک: ارزیابی صنعت در  ۲۰۲۸-۲۰۱۸

Euromonitor International پیش‌بینی می‌کند، پنج روند زیر تأثیر قابل‌توجهی در شکل‌دادن به صنعت داشته باشند:

تاثیر هوش مصنوعی در سفارشی‌سازی

۶۳ درصد از پیشروان صنعت لوازم خانگی و الکترونیک، هوش مصنوعی را عامل تاثیرگذار در کسب‌وکارشان در پنج سال آینده قرار می‌دهند.

این امر با رونمایی از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2024 تأکید دارد. دستگاه‌های قهوه‌ساز به کانونی برای یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی تبدیل شده‌اند، به عنوان نمونه Midea قهوه‌ساز خود را معرفی کرد. این دستگاه‌ها از هوش مصنوعی برای توصیه دم‌کرده‌های مختلف قهوه و جمع‌آوری بازخورد کاربران برای ایجاد دم‌نوش سفارشی‌شده و بر اساس ترجیحات مصرف‌کننده استفاده می‌کنند. سپس طعم‌های جدیدی را که هر کاربر ممکن است بر اساس تجربیات قبلی دوست داشته باشد، توصیه می‌نمایند. جاروبرقی‌های رباتیک همچنان کاربردهای هوش مصنوعی را به سطح بالاتری می‌برند، از جمله آخرین فناوری Ecovacs، قادر به تشخیص نوع کف اتاق برای تنظیم قدرت مکش و حالت پاک‌کنندگی آن می‌باشد.

source: Midea Company Website

طراحی و شخصی‌سازی هوش مصنوعی برای محصولات تصفیه هوا

امروزه، مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای به دنبال ویژگی‌های شخصی‌سازی شده در لوازم کوچک هستند.

۴۸ درصد از مصرف‌کنندگان جهانی محصولاتی را می‌خواهند که به‌طور انحصاری برای آنها طراحی شده باشد.

سامسونگ و ال‌جی در این فضا پیشتاز بوده‌اند و پنل‌های رنگی شخصی‌سازی شده برای تهویه مطبوع را با توجه به ترکیب فضای داخلی خانه ارائه می‌کنند. آن‌ها همچنین از هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی دمای اتاق جهت راحتی بیشتر و بهره‌وری انرژی استفاده می‌نمایند. سازندگان دستگاه‌های تصفیه هوا نیز در ارائه انعطاف‌پذیری طراحی برای مصرف‌کنندگان خلاق بوده‌اند. دستگاه تصفیه هوا Dupray Bloom برای قراردادن یک ظرف گیاهی در بالای آن طراحی شده است و می‌تواند به یک میز کناری نیز تبدیل شود و به‌طور یکپارچه در طراحی خانه جا بیفتد.

source: Dupray and Sterra Company Website

موج گرمای تابستان، تقاضا برای تهویه مطبوع و پمپ‌های حرارتی را افزایش می‌دهد

پیش‌بینی‌های سازمان ملل پیش‌بینی می‌کند، موج گرما در سال ۲۰۲۴ از سال‌های گذشته فراتر رود، که ناشی از الگوی طبیعی ال نینو و انتشار گازهای گلخانه‌ای است. این امر تعداد فزاینده‌ای از مصرف‌کنندگان را تشویق می‌کند تا به دنبال راه‌حل‌های خنک‌کننده بلندمدت، حتی پس از رشد ۹ درصدی در فروش تهویه مطبوع در سال ۲۰۲۳ باشند. انتظار می‌رود، بسیاری از خانواده‌های با درآمد متوسط در آسیا – اقیانوسیه واحدهای بیشتری را در خانه نصب کنند. در همین حال، راه‌حل‌های خنک‌کننده در اروپا به‌طور فزاینده‌ای به سمت پمپ‌های حرارتی گرایش پیدا می‌کنند، که می‌تواند هم گرمایش و هم سرمایش را به طور موثر برطرف نمایند.  با افزایش فعالیت‌های تولیدکننده در انتشار پمپ‌های حرارتی نوآورانه و یارانه‌های سنگین دولتی برای هزینه‌های نصب، این محصول برای رشد قوی در آینده آماده است.

ظهور وسایل آشپزی هوشمند نشان‌دهنده تغییر به سمت «خدمت گرایی» است

با تغییر به سمت دیجیتالی شدن، مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای به دنبال مشارکت مداوم تولیدکنندگان از طریق خدمات هستند. این یک تغییر بزرگ برای تولیدکنندگان لوازم خانگی است، در صورتی‌که تعهدات قبلی معمولاً به فروش و خدمات محدود می‌شد. مشتریان به‌طور فزاینده‌ای پذیرای خدمات اشتراکی لوازم ضروری خانگی و کیت‌های غذا می‌شوند و تولیدکنندگان را بر آن می‌دارند، تا یک مدل حق اشتراک را همراه با وسایل آشپزی ارائه دهند. به عنوان مثال، دستگاه آشپزی هوشمند Tineco یک راه‌حل پخت خودکار ارائه می‌دهد که در آن مصرف‌کنندگان می‌توانند از هزاران دستور پخت موجود در برنامه تلفن همراه Tineco آن را انتخاب کنند. سپس به‌طور خودکار مواد موردنیاز را سفارش داده و آن‌ها را تازه به خانه‌های مصرف‌کنندگان تحویل می‌دهد. Tineco همچنین کیت‌های وعده غذایی را برای تسهیل فرایندهای پخت و پز ارائه می‌دهد، زیرا هر ماده بر اساس دستور پخت تهیه و سنجیده می‌شود.

عادات مصرف‌کننده: اشتراک‌های فعلی

نوآوری در وسایل آشپزی مقرون به صرفه منعکس‌کننده تقاضای فزاینده برای لوازم خانگی است

مصرف‌کنندگان به دنبال محصولاتی با ویژگی‌های بیشتر هستند، در حالی‌که همچنان خواستار قیمت منصفانه می‌باشند. Thermomix احتمالاً وقتی صحبت از یک اجاق‌پز هوشمند به میان می‌آید، به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند، تا غذاهای باکیفیت و سالم را بدون تلاش زیاد در خانه تهیه نمایند. این باعث شده است که سایر تولیدکنندگان گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری را عرضه کنند. به عنوان مثال،Tokit Omni Cook   ۸۹۹ دلار قیمت دارد و عملکرد آن مشابه Thermomix است. برای یک گزینه اقتصادی‌تر، هزینه ربات آشپزخانه لمسی Cecotec Mambo  ۳۰۰ دلار با قابلیت‌های مشابه می‌باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز