خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در گفتگو با ایلنا خبر داد:

عدم بازپرداخت صورت وضعیت‌ پیمانکاران از سوی عراق

عدم بازپرداخت صورت وضعیت‌ پیمانکاران از سوی عراق
کد خبر : ۱۴۸۶۵۴۲

دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با اشاره به صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: کشور عراق یکی از مشتریان بزرگ ایران است که از جهات مختلفی با ایران در حال مراوده است اما کماکان این مراودات متاثر از شرایط بین المللی است و به همین علت صدور ضمانت نامه ها با کندی طی می‌شود.

بهمن صالحی جاوید، دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت:  در خصوص توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی با عراق در ارتباط هستیم که در این راستا توافقات بانکی فی‌ما‌بین هم اتفاق افتاده است، ولیکن در رابطه با کشورهایی که صادرات خدمات فنی و مهندسی داریم  مشکلات دیگری وجود دارد که مانع توسعه فعالیت‌های ما می شود و شرکت‌ها را با مشکل مواجه کرده است به عنوان مثال در عراق، با عدم بازپرداخت صورت وضعیت‌ پیمانکاران مواجه هستیم.

صالحی جاوید گفت: با توجه به بنیه و بضاعت محدود فعالیت شرکت‌ها در حوزه‌ی اقتصادی، گاهی اوقات این مسئله منجر به انحلال وضعیت شرکت و از دست رفتن توانایی مالی آنها می‌شود. در این صورت اگر شرکت‌ها بخواهند به فعالیت خود به طور موقت تا پرداخت صورت حساب پایان دهند و مجددا بعد از تسویه فعالیت را آغاز کنند این مسئله خود به تنهایی منجر به بروز مشکلات و محدودیت‌هایی برای شرکت‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بنا به هر دلیل و بهانه‌ای صورت حساب پرداخت نشده باقی بماند و شرکت فعالیت خود را متوقف کند، آن شرکت خاطی از فعالیت پیمانکاری دست می کشد که متاسفانه علیه این شرکت اقدامات قضایی صورت می‌گیرد که به مرور به فروپاشی و ورشکستگی آن می انجامد.

دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی افزود: رویه‌ای که طی سالهای اخیر توسط کارفرماهای عراقی با مبادلات مالی فی‌ما‌بین در پیش گرفته شده باعث شده تا این موضوع تبدیل به یک موضوع قدیمی شود و همچنان هم ادامه داشته باشد.

صالحی جاوید با اشاره به برنامه‌های پیش رو اعلام کرد: شرکت‌ها با پیگیری و برنامه‌ریزی در تلاشند تا به بازارهای مناسب و کم‌ریسک دستیابند و به توسعه و گسترش خود بپردازند اما متاسفانه با مشکلاتی که قبل تر ذکر شد این کار با مشکل و کندی مواجه می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز