خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بسیج مستضعفین با وزارت جهاد کشاورزی

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بسیج مستضعفین با وزارت جهاد کشاورزی
کد خبر : ۱۴۱۱۶۰۲

تفاهم‌نامه همکاری بین وزرات جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین با حضور وزیر جهاد کشاورزی و فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در جهت توسعه همکاری‌ها روز منعقد شد.

به گزارش ایلنا، سردار غلامرضا سلیمانی، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در این مورد عنوان کرد: هدف از این همکاری، اعتلای برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در انجام برنامه‌های خود برای دستیابی به امنیت غذایی و خودکفایی کشور در زمینه‌هایی مانند گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ و بالا رفتن میزان بهره‌وری منابع در کشور است.

سلیمانی ادامه داد: در این جهت، شبکه گسترده تشکیلاتی بسیج در خدمت وزارتخانه جهاد کشاورزی و سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌ها است؛ چراکه رسالت خطیر و وظایف سنگینی در نظام جمهوری اسلامی بر عهده دارند.  

وی اظهار کرد: مجموعه بسیج، اعم از بسیج جامعه کشاورزی، بسیج سازندگی، بسیج مهندسان عمران و معماری، بسیج اصناف و بازاریان، صنعت و معدن، بازرگانی و سایر موارد که می‌توانند در رده‌های مختلف شهرستان، استان و کشوری با برخورداری از یک شبکه گسترده‌ای که بسیج در تعامل با دولت و در جهت کمک به آن حرکت کند.

 سلیمانی افزود: همکاری بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت جهاد کشاورزی از سال‌ها قبل ایجاد شده و توانسته‌ایم در تعامل مشترک و رد و بدل کردن توافق‌نامه‌ها و تفاهم نامه‌ها، برنامه‌های خوبی را تجربه کنیم و موفقیت‌های خوبی هم در این زمینه‌ها بدست آمد. در زمینه‌هایی مانند جنگل کاری و حفظ مراتع، منبع طبیعی و جنگل‌های شمال تجربیاتی داریم که می‌توانیم آن را گسترش دهیم.

وی گفت: ثباتی که در تامین کالاهای اساسی وجود دارد، انشاالله رو به بهبودی خواهد رفت و طرح‌هایی که در این زمینه وجود دارد، می‌تواند به نظام جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به اهداف خود کمک کند.

سلیمانی به برخی طرح‌ها که در آنها سازمان بسیج مستضعفین با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می‌کند، اشاره کرد و گفت: طرح «آبخیز تا جالیز» یکی از طرح های راهبردی است که در این زمینه همکاری داریم و در بسیاری از استان‌ها نهایی شده و به تصویب رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم رسیده و در دیگر استان‌ها هم تلاش خواهند کرد که نهایی شود؛ همچنین در سطح مرکز کشور نیز هماهنگی و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد تا بتوانیم در نهایت با اجرای این طرح ضمن کاهش سیل و تخریب‌ها، از نزولات جوی، بهره‌‎برداری بهتری برای کشاورزی داشته باشیم و اقتصاد روستاها، کشاورزان و کشور تقویت شود.

وی گفت: معاونان جهاد کشاورزی گزارش‌های خوبی  در مورد وضعیت تولید و تامین مواد غذایی در بخش کشاورزی  ارائه کردند.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین تبیین کرد: ما مدعی نیستیم که در مورد کشاورزی کارشناس  و صاحب نظر هستیم، بلکه فقط می‌خواهیم برای کمک در کنار وزارت جهاد کشاورزی باشیم و  هر جا که نیاز بدانند، با آنها همکاری کنیم.

سردار سلیمانی با اشاره به سامانه «سدکاوا» گفت: این سامانه از دل جلسات فی‌مابین سازمان بسیج مستضعفین  با وزارتخانه‌های مختلف که در حضور معاون اول رئیس‌جمهوری تشکیل شد، بیرون آمد و گرنه در ابتدا خود ما چنین جهت‌گیری نداشتیم.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های سازمان تعاون بسیج  که سامانه در آنجا طراحی شده، اگر کم و کاستی‌هایی وجود داشته باشد، آمادگی رفع نواقص و  کاستی‌های آن وجود دارد و در مورد فعالیت آن هر طور که وزارت جهاد کشاورزی صلاح بداند، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

سلیمانی تاکید کرد: ملاک ما تدبیر و خواست مجموعه‌های دولتی است و  برای مردمی سازی برنامه‌های وزارتخانه‌ها، در خدمت دولت مردمی هستیم.

وی گفت: با برخی وزارتخانه‌های دیگر هم تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌هایی امضا کرده‌ایم اما همکاری ما با ورزات جهاد کشاورزی گسترده‌تر، عمیق‌تر و سابقه طولانی‌تری دارد؛ ضمن اینکه در دوره‌ای که آقای نیکبخت، مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی را بر عهده گرفته‌اند و با توجه به رویکردهای ایشان همکاری و تعامل گسترده‌ای که معاونان ایشان دارند، امیدوار هستیم که این همکاری‌ها گسترش بیشتری نیز داشته باشد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بسیج مستضعفین با وزارت جهاد کشاورزی

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص عنوان کرد: امروز تفاهم نامه‌ای با سردار سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین امضا کردیم که در آن موضوعات مختلفی دیده شده و همکاران ما در معاونت‌های تخصصی و سازمان‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی با برادران بسیج وارد قرارداد و تفاهم‌نامه می‌شوند و همکاری ما شروع خواهد شد.

نیکبخت افزود: این یک تفاهم نامه کلی بوده که بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج امضا شد و انشاالله وارد جزئیات و مراحل اجرایی کار خواهیم شد و بین معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی از قبیل شیلات، آب و خاک، منابع طبیعی و منابع آبی تفیک می‌شود و باعث ایجاد همکاری بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز