خبرگزاری کار ایران

جاهای دیدنی استانبول را بشناسیم

جاهای دیدنی استانبول را بشناسیم
کد خبر : ۱۳۹۱۵۰۵

در بین کشورهای اطراف ایران، ترکیه بیشترین توریست را به خود جلب می‌کند و جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی را در خود جای داده است. همچنین هزینه مسافرت به آن بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و به همین دلیل بسیاری از هموطنان همه ساله برای تفریح و تجارت خود را به شهرهای مختلف این کشور می‌رسانند. در این مطلب می‌خواهیم به جاهای دیدنی شهر محبوب استانبول و آسان‌ترین راه خرید بلیط پرواز تهران استانبول اشاره کنیم.

محبوبیت استانبول در بین گردشگران

آمار گردشگری استانبول نشان می‌دهد که این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. در سال 2019، استانبول پذیرای بیش از 15 میلیون بازدید کننده بود و آن را نهمین شهر پربازدید جهان تبدیل کرد.

اکثر این توریست‌ها از اروپا آمده‌اند و آلمان، روسیه و بریتانیا سه کشور اصلی هستند. با این حال، این شهر تعداد قابل توجهی از گردشگر از خاورمیانه و آسیا را نیز به خود جذب می‌کند که کشور ما درصد چشمگیری از این افراد را تشکیل می‌دهد.

بلیط استانبول به تهران در بین سفرهای بین‌المللی در کشور ما یکی از پرفروش‌ترین‌ها به حساب می‌آید. البته برای تهیه بلیط هواپیما خارجی حتماً به مراجع معتبر مراجعه نمایید تا با بهترین قیمت تیکت رزرو کرده و بهترین خدمات را دریافت کنید.

دلایل محبوبیت این شهر

دلایل مختلفی وجود دارد که این شهر را توریست پسند می‌دانند، اولاً، در این شهر زیرساخت‌های گردشگری به خوبی توسعه یافته است. با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اقامتی، خدمات حمل‌ونقل، و اپراتورهای تور که بازدیدکنندگان می‌توانند از میان هتل‌های مجلل، هاستل‌های ارزان قیمت و هر چیزی که بین آن‌ها قرار دارد انتخاب کنند و به راحتی می‌توانند با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا تاکسی در شهر تردد کنند.

دوم اینکه استانبول شهری امن برای گردشگران به حساب می‌آید. این شهر علی‌رغم وسعت و جمعیتش، نرخ جرم و جنایت نسبتاً پایینی دارد و افراد می‌توانند به تنهایی یا با یک راهنما در شهر بگردند. مردم ترکیه به مهمان‌نوازی و رفتار دوستانه خود نسبت به توریست‌ها معروف هستند که به تجربه کلی بازدید از استانبول می‌افزاید.

ثالثاً، این شهر طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها و جاذبه‌ها را برای گردشگران ارائه می‌دهد. از کاوش در تاریخ غنی و میراث‌فرهنگی شهر گرفته تا خرید در بازارهای آن، در استانبول چیزی برای همه وجود دارد. این شهر همچنین دارای صحنه‌های زندگی شبانه پر جنب‌وجوش است، با فستیوال‌ها و جشنواره‌های بسیاری که با سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف مطابقت دارند.

در نهایت این شهر مقصدی مقرون‌به‌صرفه برای گردشگران است، در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی، استانبول هزینه مناسبی برای غذا، اقامت و جاذبه‌ها دریافت می‌کند. این امر آن را به مقصدی جذاب برای مسافران با بودجه محدود که هنوز هم می‌خواهند یک مقصد فرهنگی و تاریخی غنی را تجربه کنند، تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی استانبول را بشناسیم

مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی استانبول

استانبول شهری است غرق در تاریخ و فرهنگ، با انبوهی از جاذبه‌ها و مناظر که بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. از خرابه‌های باستانی گرفته تا مساجد و کاخ‌های خیره کننده، در این شهر چیزی برای همه وجود دارد. در اینجا برخی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر را معرفی می‌کنیم.

بازار ادویه

این بازار که به بازار مصر نیز معروف است، جشنی برای چشیدن است. با ادویه‌ها، شیرینی‌ها و چای‌های رنگارنگ، مکانی عالی برای امتحان غذاهای ترکی به حساب می‌آید. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند سوغات و هدایایی از جمله سرامیک و منسوجات سنتی ترکیه را خریداری کنند.

برای تهیه بلیط هواپیما خارجی مثل بلیط استانبول به تهران می‌توانید به وب‌سایت اسنپ تریپ مراجعه نمایید و آفرهای متنوع این سایت را مشاهده کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کاخ توپکاپی

این کاخ بیش از 400 سال اقامتگاه سلاطین عثمانی بوده، اکنون به یک موزه تبدیل شده و مجموعه عظیمی از مصنوعات از جمله خنجر معروف توپکاپی را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در اتاق‌ها و حیاط‌های کاخ، از جمله حرم و جایی که همسران و کنیزهای سلطان در آن زندگی می‌کردند، بگردند. این جاذبه‌ها باعث شده پرواز تهران استانبول بسیار بین گردشگران کشور ما محبوب باشد.

مسجد آبی

این مکان که به نام مسجد سلطان احمد نیز شناخته می‌شود، یکی از برجسته‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول است. این بنا که در اوایل قرن هفدهم ساخته شده، از کاشی‌های آبی رنگی که فضای داخلی آن را تزیین کرده‌اند، تشکیل شده و به همین دلیل آبی نام دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند وارد مسجد شوند و گنبدها و مناره‌های چشمگیر آن را تحسین کنند.

ایاصوفیه

این مکان نمادین یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های استانبول به حساب می‌آید. در ابتدا به عنوان یک کلیسا در قرن ششم ساخته شد، اما بعداً به مسجد تبدیل و اکنون به موزه شده است.

بازار بزرگ

این بازار شلوغ یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان است. با بیش از 4000 مغازه که همه چیز را از جواهرات گرفته تا ادویه‌جات می‌فروشند. بازدیدکنندگان می‌توانند در خیابان‌های پرپیچ و خم آن پرسه بزنند و از فروشندگان سوغاتی بخرند.

آب انبار باسیلیکا

این آب انبار زیرزمینی در قرن ششم برای تأمین آب شهر ساخته شد. اکنون با فضای وهم آلود و ستون‌های چشمگیرش یک جاذبه گردشگری محبوب است. بازدیدکنندگان می‌توانند در امتداد سکوهای مرتفع آن قدم بزنند و بازتاب ستون‌ها را در آب تحسین کنند.

 بلیط هواپیما خارجی از جمله پرواز تهران استانبول را می‌توانید از مجموعه معتبر اسنپ تریپ تهیه کنید که هم تنوع و انعطاف زمانی زیادی در ساعات پرواز دارد هم بهترین قیمت‌ها را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

برج گالاتا

این برج قرون وسطایی چشم اندازهای خیره کننده‌ای از خط افق استانبول ارائه می‌دهد و در قرن چهاردهم ساخته شد. زمانی به عنوان یک مرکز دیده‌بانی مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون یک رستوران و سکوی دیده‌بانی را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می‌توانند به بالای برج صعود کرده و از مناظر پانوراما از شهر لذت ببرند.

کاخ دولما باغچه

این کاخ پر زرق و برق در قرن نوزدهم ساخته شده و محل اقامت سلاطین عثمانی بوده است. این مکان اکنون به موزه تبدیل شده و مجموعه‌ای از هنرهای اروپایی و عثمانی را در خود جای داده که بازدیدکنندگان می‌توانند اتاق‌های متعدد آن، از جمله سالن بزرگ رقص و اتاق‌خواب سلطان را مشاهده کنند.

کلیسای Chora

این کلیسای قرن یازدهمی برای موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده‌اش شناخته شده است. در قرن شانزدهم به مسجد تبدیل شد و بعداً به عنوان موزه بازسازی گردید. بازدیدکنندگان می‌توانند آثار هنری پیچیده‌ای که در دیوارها و سقف کلیسا کار شده است، را تحسین کنند.

سفر دریایی بسفر

سفر دریایی در امتداد تنگه بسفر راهی عالی برای دیدن استانبول از منظری متفاوت است. بازدیدکنندگان می‌توانند یک تور قایق داشته باشند و بناهای دیدنی شهر از جمله برج مایدن و قلعه روملی را از روی آب ببینند.

اگر به دنبال یک شرکت خدمات مسافرتی مطمئن برای خرید بلیط استانبول به تهران پیشنهاد ما به شما مجموعه باسابقه و حرفه‌ای اسنپ تریپ است که در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید با پشتیبانی 24 ساعته آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

 

جمع بندی

استانبول شهری با تاریخ و فرهنگ غنی به حساب می‌آید و این مکان‌های دیدنی تنها نمونه کوچکی از آن چیزی است که ارائه می‌دهد. از خرابه‌های باستانی گرفته تا مساجد و کاخ‌های خیره کننده، در استانبول چیزی برای همه وجود دارد. خواه به تاریخ، فرهنگ، یا صرفاً به تماشای فضای پر جنب‌وجوش این مقصد جذاب علاقه‌مند باشید، مطمئناً این شهر تأثیری ماندگار در ذهن شما بر جای خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز