خبرگزاری کار ایران

تحریمها موجب تخریب خلاقیتها و نو آوری ها می‌شوند

تحریمها موجب تخریب خلاقیتها و نو آوری ها می‌شوند
کد خبر : ۱۲۸۷۵۶۶

قائم مقام هلدینگ آروین پژوهان نور گفت:‌ برخی موانع دست و پاگیر و عدم هماهنگی بین ارگانها و موسسات و اداره‌های غیر دولتی همدیگر را نقض می‌کنند و این مشکلات برای ما بسیار فرسایشی است و امیدواریم که این موارد دیده شده و حل شود.

به گزارش ایلنا، مهندس امیر رحمتی قائم مقام هلدینگ آروین پژوهان نور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تشریح فعالیتهای این شرکت گفت: عمده فعالیت های علمی و تحقیقاتی در شرکت آروین زیست سلامت تحت هلدینگ صورت می‌گیرد و اهداف توسعه و تجاری و اقدامات و برنامه‌های مربوط به توسعه با این بخش است.

وی اذعان کرد: جزو معدود شرکت هایی هستیم که هم در بخش بازرگانی و هم در بخش تولید بر پایه دانش و به معنای واقعی دانش بنیان فعالیت دارد.

رحمتی ادامه داد: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر در بخش تولید دانش بنیان و اشتغال زایی توانستیم بسیار موفق عمل کنیم و حتی نسبت به برنامه‌های خود جلوتر باشیم. در این راستا در دانشگاه دائمی ایران در ارمنستان که تحت حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی است و امیدواریم که این پروژه‌ها نیز به بار نشسته و شکوفا شود.

قائم مقام هلدینگ آروین پژوهان نور افزود: به صورت غیررسمی و غیر مستقیم توسط بازرگانان خارجی، صادرات هایی به کشورهای همسایه داشتیم اما به صورت رسمی این اتفاق رخ نداده است و امیدواریم که بتوانیم مسیرهای صادراتی نیز داشته باشیم تا بتوانیم به ارز آوری برسیم. همچنین در تلاش هستیم که صادراتی به ارمنستان، قزاقستان و افریقا انجام شود.

وی در پاسخ به سوال باتوجه به قرارگیری در سال تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی ایا حمایت ها کافی بوده است، نیز گفت: چیزی که تصور می‌کردیم صرفا یک شعار است را به واقع به چشم دیدیم و لمس کردیم به طوری که گاهی خود مسئولان به دنبال ما برای حمایت بودند. کما اینکه در دوره آقای ستاری چنین چیزی را به چشم دیدیم با اینکه او را از نزدیک ندیدیم اما حمایت های او را لمس کردیم اما هنوز به حمایتهای بیشتری نیاز داریم.

قائم مقام هلدینگ آروین پژوهان نور ادامه داد: بسیاری از شرکتهای دانش بنیانی که در حال حاضر وجود دارند هیچ کار غیر دانش بنیانی انجام نمی‌دهند اما شرکت آروین پژوهان نور به معنای واقعی کارشناسان متخصص بسیاری در حال فعالیت تحقیقاتی هستند.

وی در پایان گفت:‌ برخی موانع دست و پاگیر و عدم هماهنگی بین ارگانها و موسسات و اداره‌های غیر دولتی همدیگر را نقض می‌کنند و این مشکلات برای ما بسیار فرسایشی است و امیدواریم که این موارد دیده شده و حل شود. یکی از آرزوهای تجاری ما برداشته شدن تحریمها است زیرا تحریم ها هستند که موجب تخریب خلاقیت ها و نو آوری های می‌شوند. بنابراین هزینه‌های ما بسیار بالا رفته و در واردات مواد مورد نیاز با چالش رو به رو می‌شویم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز