خبرگزاری کار ایران

افزایش بهره‌وری با استفاده از شرکتهای دانش بنیان

افزایش بهره‌وری با استفاده از شرکتهای دانش بنیان
کد خبر : ۱۲۷۷۱۵۹

مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: به عنوان صنعتی که متعلق به آحاد ملی جامعه است از دولت و مسئولان انتظار داریم تا حمایتهای لازم را به ویژه در حوزه تامین مواد اولیه پایدار داشته باشند. زیرا هرچه نیاز به مواد اولیه ما رفع شود میزان تولید و توسعه و در نتیجه اشتغالزایی ذوب آهن نیز افزایش خواهد داشت.

حمید سرال مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان در بازدید از خبرگزاری ایلنا، گفت: طبق برنامه‌های شرکت ذوب آهن اصفهان باید در سال جدید به تولید 3 میلیون تن می‌رسیدیم که خوشبختانه به همت کارکنان و مدیریت شرکت تا به امروز که در نیمه اول سال هستیم، تولید واقعی ۳ درصد از برنامه جلوتر است.

وی ادامه داد: در راستای شعار سال، بخش مدیریت دانش بنیان را در شرکت راه اندازی کردیم،‌ این بخش به صورت خاص پیگیر مباحث دانش بنیان و تولید و توسعه با تکیه بر شرکت های دانش بنیان خواهد بود و ماموریت آن ایجاد تعامل ویژه در حوزه‌های فناورانه محصولات جدید و استفاده از آنها در جهت رفع مشکلات و چالشهای حوزه محیط زیست و تامین و غیره خواهد بود.

مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان درخصوص فعالیتهای محیط زیستی این شرکت نیز گفت: به هرحال در صنعت فولاد چالش های محیط زیستی وجود دارد و به همین دلیل نیاز است که در آن فعالیتهایی در جهت حفظ محیط زیست صورت گیرد. همه تلاش شرکت ذوب آهن با توجه به این امر بوده است تا بتوان با کمترین اثر بر روی محیط زیست به اهداف تولیدی برسیم. خوشبختانه مدیرعامل جدید شرکت ذوب آهن اصفهان بر این مسئله بسیار تاکید و توجه دارند چرا که معتقد هستند که محیط زیست ارث گذشتگان نیست، بلکه امانت آیندگان است.

وی با بیان اینکه امروزه همه پروژه‌های توسعه ذوب آهن با پیوست محیط زیستی اجرا می‌شوند،‌گفت: در 5 سال گذشته 23 پروژه در بحث آلاینده‌های هوایی و آب و تامین منابع تعریف کردیم، که از بین آنها 7 پروژه تکمیل شده و باقی پروژه‌ها بیش از 50 درصد رشد دارند که بالغ بر 2400 میلیارد تومان هزینه دربر داشته است. بنابراین با همکاری سازمان محیط زیست اصفهان برنامه جامعی را تدوین نمودیم که 39 محور دارد و از بین این 39 محور 16 محور آن انجام شده و به تایید سازمان محیط زیست استان رسیده است. این ادعا را نداریم که تمام فعالیتهای ما منطبق بر فعالیتهای محیط زیستی است اما با همکاری محیط زیست درجهت بهبود حرکت می‌کنیم.

با وجود نیروگاه و تولید برق مصرفی،‌ هزینه گاز را به قیمت صنعتی پرداخت می‌کنیم

سرال همچنین درخصوص تامین برق مصرفی شرکت نیز گفت: خوشبختانه در مجموعه ذوب آهن ظرفیت تولید 240 مگاوات برق وجود دارد و نیروگاههای ذوب آهن اصفهان در بسیاری مواقع حتی به شبکه توزیع برقی نیز برق می‌دهد بنابراین توان تولید برق مصرفی خود را داریم. البته انرژی اصلی تولید مورد نیاز شرکت ذغال کک است که کاملا غیر رایانه‌ای است. این درصورتی است که اگر کسی بخواهد نیروگاه تاسیس کند دولت گاز را به قیمت یارانه‌ای در اختیار او قرار خواهد داد درحالی که شرکت ذوب اهن با وجود اینکه نیروگاه دارد و برق مصرفی خود را تولید می‌کند هزینه گاز را به قیمت صنعتی پرداخت می‌کند. علی رغم دستورات صادر شده متاسفانه ادارات استانب مربوطه همکاریهای لازم را با ما ندارند. بنابراین برق تولیدی شرکت نسبت به زمانی که برق را از شبکه توزیع دریافت کنیم گرانتر است.

وی درمورد بازارهای صادراتی روسیه نیز گفت: در زمان اوج افزایش قیمت جهانی به واسطه حذف صادرات روسیه و حذف اکراین از بازارهای جهانی که دو تولیدکننده قوی فولاد در دنیا بوده‌اند، شاهد یک افزایش قیمت در دنیا بودیم که این یک زمان طلایی برای ما بود تا بتوانیم بازارهای دنیا را در دست بگیریم که متاسفانه در همین زمان وزارت صمت در بخشنامه‌ای عوارض بسیار سنگینی برای صادرات وضع کرد و موجب شد که نتوانیم از این زمان طلایی استفاده کنیم در ادامه به تدریج که بازار به آرامش رسید این بخشنامه لغو شد.

مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: جلو بودن از برنامه‌های شرکت به این معنی نیست که با مشکل و یا چالشی رو به رو نیستیم بلکه به این دلیل است که فشار و بار مضاعفی بر دوش مدیریت و کارکنان شرکت قرار دارد و مجاهدانه در حال کار هستند. این درحالی است که متاسفانه از سوی دولت و مدیران و مسئولان مرتبطه حمایت مطلوبی در حوزه تامین مواد اولیه ذوب اهن انجام نمی شود و انتظار داریم که دولت و وزارت صمت به کمک ما آیند و در تامین مواد اولیه به ما کمک کنند.

 

فضای سبز ذوب آهن اصفهان 8 برابر استانداردهای جهانی است

مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان درخصوص فعالیتهای محیط زیستی نیز، شرکت ذوب آهن اصفهان 16 هزار و 500 هکتار فضای سبز در جوار خود دارد که 8 برابر میزان استانداردهای جهانی است، تجهیز بیمارستان ها در دوران کرونا، باشگاه ورزشی، بیمارستان شهید مطهری فولاد شهر از مسئولیتهای اجتماعی این شرکت است و نگاه اجتماعی بر این اقدامات دارند درواقع ذوب آهن اصفهان از گذشته با محوریت مسئولیتهای اجتماعی شکل گرفته است.  

نگاه ما به منابع انسانی یک نگاه تکریمی است

سرال با بیان اینکه نگاه ما به منابع انسانی یک نگاه تکریمی است، درخصوص برخی از نظریه‌ها درمورد کاهش نیروی کار و کارگری درصورت استفاده از شرکتهای دانش بنیان نیز گفت: یکی از خدماتی که شرکتهای دانش بنیان می‌توانند عرضه کنند در خصوص تحریمها است به دلیل تحریمها نمی‌توانیم به تکنولوژیهایی خاص دسترسی داشته باشیم که شرکتهای دانش بنیان می‌توانند با بومی سازی این تکنولوژی ها را در اختیار ما قرار دهند. از طرفی برخی از خدماتی که شرکتهای دانش بنیان به ما عرضه می‌کنند موجب افزایش بهره‌وری می‌شود. بنابراین ارتقاء تکنولوژی به معنای حذف کارگر یا نیروی کار نیست. توجه داشته باشید که اکنون حدود ۱۸ هزار نفر نیروی کار به صورت مستیم در کارخانه ذوب آهن اصفهان مشغول به فعالیت هستند. به عنوان صنعتی که متعلق به آحاد ملی جامعه است از دولت و مسئولان انتظار داریم تا حمایتهای لازم را به ویژه در حوزه تامین مواد اولیه پایدار داشته باشند. زیرا هرچه نیاز به مواد اولیه ما رفع شود میزان تولید و توسعه و در نتیجه اشتغالزایی ذوب آهن نیز افزایش خواهد داشت.

خبرنگار: لیلا محمودزاده

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز