خبرگزاری کار ایران

گزارش نشست خبری تریبون|داستان هم‌مسیری ۱۴۰۰ تریبون

کد خبر : ۱۲۶۸۲۳۴

نشست خبری تریبون با موضوع رونمایی از گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰، در روز ۲۴ مرداد برگزار شد. در این نشست، جمعی از متخصصان حوزه سئو و دیجیتا‌ل‌مارکتینگ، اصحاب رسانه و مدیران برخی برندها حضور داشتند. علاوه بر ارائه گزارش سالانه، فرصتی به پرسش‌وپاسخ خبرنگاران و مهمانان این رویداد از مدیران ارشد تریبون اختصاص یافته بود.

مسیری که تریبون با کسب‌وکارها و رسانه‌ها پیموده است

در بخش ابتدایی نشست، فائزه غفوری، مدیر دیجیتال‌مارکتینگ، چکیده‌ای از دست‌آوردهای یکساله‌ تریبون را با روایت هم‌‌دلی و هم‌مسیری تریبون با کسب‌وکارها و رسانه‌ها در سال گذشته آغاز کرد. او در ادامه به این موضوع اشاره کرد و گفت: «با مساعد‌ترشدن شرایط اقتصادی و کمر‌رنگ‌ترشدن سایه کرونا از سر جامعه، سال ۱۴۰۰ را فرصت مناسبی دیدیم که سرویس‌های مارکتینگی خود را توسعه دهیم تا بتوانیم از روش‌های مختلفی به‌غیر از رپورتاژ آگهی، درآمد رسانه‌ها را افزایش دهیم و کسب‌وکارها را با راه‌های جدید تبلیغاتی آشنا کنیم.»

فائزه غفوری داستان هم‌مسیری تریبون را در ۴ بخش کلی روایت کرد:

  • معرفی سرویس‌های تریبون از جمله، پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی. توضیح وجه تمایز اصلی تریبون در این صنعت و بررسی چگونگی روند انتشار سیستماتیک رپورتاژ آگهی
  • بررسی رفتار کسب‌وکارها در خرید رپورتاژ آگهی؛ افزایش ۱۱۳درصدی حجم خرید سالانه رپورتاژ آگهی
  • تحلیل رفتار رسانه‌ها در انتشار رپورتاژ آگهی؛ سهم ۲۳درصدی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خبری در دسته‌بندی موضوعی رسانه‌ها و رشد ۱۲۴درصدی میانگین درآمد ماهانه رسانه‌ها نسبت به سال ۱۳۹۹
  • معرفی ریبون به‌عنوان مسئولیت اجتماعی تریبون؛ ریبون با آموزش رایگان دیجیتال‌مارکتینگ به افراد توان‌یاب جسمی-حرکتی، سعی می‌کند بستر اشتغال‌زایی و کسب‌درآمد را برای این قشر از جامعه فراهم کند.

در ادامه نشست و بخش پایانی، آرمان صفایی مدیرعامل تریبون و مینا ملکی مدیر ارشد اجرایی تریبون به پرسش‌های خبرنگاران در خصوص عملکرد تریبون پاسخ دادند.

برنامه‌های آتی تریبون برای ارائه خدمات و سرویس چیست؟

ملکی، مدیر ارشد اجرایی تریبون در پاسخ به این سوال گفت: «در سال ۱۴۰۰، تمام تلاش خود را بر پایه توسعه محصولات و معرفی سرویس‌های مختلف قرار دادیم که در راستای درخواست و نیاز کاربران بود. در سال جدید، قصد داریم روی همان توسعه بازار خدمات قبلی تمرکز کنیم و به دنبال ارائه خدمت و محصولی باشیم که جای خالی آن را در بیشتر کسب‌وکارهای ایرانی احساس می‌کنیم؛ راه‌اندازی آژانس روابط عمومی (PR) سرویس جدید و تازه‌ای که فعالیتی متفاوت با آژانس‌های تبلیغاتی دارد و کسب‌وکارها می‌توانند فعالیت‌های خود را با هدف برندسازی و روابط عمومی برون‌سپاری کنند. »

ریبون؛ مسئولیت اجتماعی به سبک توانمندسازی و اشتغال‌زایی

صفایی در جواب این سوال اینگونه پاسخ داد: «ما در ریبون تازه در ابتدای مسیر هستیم؛ اما، اجرای ایده و راه‌اندازی تیمی مستقل برای آن از پاییز سال ۱۴۰۰ آغاز شد. در این مسیر، برای اینکه دانش ارتباطی خود را با افراد توان‌یاب افزایش دهیم، سعی کردیم از مجموعه‌های فعال این حوزه کمک بگیریم. همان‌طور که در گزارش آمده بود، فعالیت‌های ریبون با هدف توانمندسازی و اشتغال‌زایی افراد توان‌یاب جسمی‌حرکتی است. وی ادامه داد: «مسئله و چالش اصلی ما فقط آموزش نیست؛ بلکه آموزش زمانی معنا پیدا می‌کند که با ورود به بازار کار همراه باشد. بدون شک، تریبون به عنوان اولین متقاضی در جذب و استخدام افراد آموزش‌دیده اقدام می‌کند و اگر همکاران دیگر حوزه‌ها هم آمادگی خود را برای جذب اعلام کنند، می‌توانیم این ارتباط را ایجاد کنیم. در نهایت امیدواریم در گزارش سال آینده تریبون، اطلاعات و آمارهای پربارتری درباره شروع همکاری با دانشجویان ریبون را در اختیارتان قرار دهیم. »

تریبون پلتفرم است نه آژانس تبلیغاتی!

آرمان صفایی در پاسخ به چرایی تاکید بر پلتفرم‌بودن تریبون توضیح داد: « ارزش‌آفرینی کسب‌وکارهای پلتفرمی مانند تریبون، در ارتباط مستقیم بین عرضه و تقاضاست. ما خودمان انتخاب کردیم که پلتفرم باشیم نه واسط یا یک آژانس، چون می‌خواستیم مقیاس‌پذیر باشیم. همچنین ارتباط مستقیم کسب‌وکارها با رسانه‌ها هدفی است که در پلتفرم‌ تریبون مطرح می‌شود. برای مثال، تریبون شرایطی را فراهم کرده که هر تبلیغ‌کننده‌ای بتواند براساس نیاز خود، رسانه‌های مدنظرش را در پنل انتخاب کند و تاریخ انتشار رپورتاژ خود را برگزیند. سپس بعد از تولید محتوا و بارگذاری مطلب خود در پنل، رپورتاژ مستقیما به دست رسانه می‌رسد تا برای تطابق از لحاظ قوانین بررسی شود و در انتها انتشار یابد. »

نام  Customer WOW در تریبون به چه معناست؟

ملکی در پاسخ به این سوال توضیح داد: «هدف اصلی ما در تریبون این است که خدماتی فراتر از انتظار به کاربران ارائه دهیم. به اصطلاح دوست داریم کاربران را به نقطه Wow Point برسانیم و آن‌ها را مشعوف کنیم. برای مثال، اگر کسی برای مشکل پنل یا ردشدن رپورتاژ به ما تیکت می‌زند، حتماً تلاش می‌کنیم علاوه ‌بر رفع مشکل اصلی، کاری کنیم که انتظار آن را نداشته باشد. در همین راستا با صلاحدید کسب‌وکار، ویرایش و بهبود متن رپورتاژ را برعهده می‌گیریم و در سریع‌ترین زمان به او پاسخ می‌دهیم. این هدف در تمام لایه‌های سازمانی نفوذ کرده است تا در هر تیم و با هر تخصصی، حمایت از کاربران را در دستور کار خود قرار دهد. به همین دلیل، نام کلی تیمی که با تمام کاربران تریبون در ارتباط است، WeCare نام دارد که Customer WOW یکی از تیم‌های آن است و وظیفه پشتیبانی کسب‌وکارها به همراه تلاش برای مشعوف‌سازی و افزایش رضایت آن‌ها را برعهده دارد. »

بیشتر از ۱۰۰درصد رشد

طبق گزارش سال تریبون، تعداد رپورتاژ آگهی‌‌های منتشرشده در سال ۱۴۰۰، رشدی ۱۳۴درصدی نسبت به سال ۹۹ داشت. همچنین، تعداد رسانه‌ها و کسب‌وکارهایی که با تریبون همکاری می‌کنند به ترتیب، رشد ۷۰درصدی و ۱۲۳درصدی را در سال ۱۴۰۰ رقم زدند.

گزارش نشست خبری تریبون|داستان هم‌مسیری ۱۴۰۰ تریبون

حوزه ارز دیجیتال بیشترین بودجه را در انتشار رپورتاژ آگهی صرف کرده است

به گزارش سال ۱۴۰۰ تریبون، کسب‌وکارهای حوزه ارز دیجیتال بیشترین سهم انتشار رپورتاژ را به خود اختصاص دادند. فروشگا‌ه‌های اینترنتی و خودرو در رتبه دوم و سوم بودجه‌بندی رپورتاژ قرار گرفتند.

گزارش نشست خبری تریبون|داستان هم‌مسیری ۱۴۰۰ تریبون

پربازده‌ترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی

طبق گزارشی که تریبون از صنعت رپورتاژ آگهی از پلتفرم خود منتشر کرده است، رسانه‌ها بیشترین تعداد رپورتاژ آگهی را در در روزهای یکشنبه و دوشنبه منتشرکرده‌اند. درحالی که به گزارش یکتانت، روزهای شنبه و سه‌شنبه پرترافیک‌ترین روزهای هفته در سایت‌های نمایش‌دهنده است. بنابراین به توصیه تریبون بهتر است برای دریافت بازدید بیشتر از رپورتاژها، زمان‌بندی انتشار مطابق با زمان پرترافیک سایت‌های نمایش‌دهنده تعیین شود.

گزارش نشست خبری تریبون|داستان هم‌مسیری ۱۴۰۰ تریبون

۱۰ تا ۱۲ ظهر پرترافیک ساعت بازدید از سایت‌ها

پرازدحام‌ترین ساعت انتشار رپورتاژ آگهی به گزارش تریبون ساعت ۱۰ تا ۱۲ هر روز است. در گزارش سال ۱۴۰۰ یکتانت آمده است که ساعت حضور کاربران در سایت‌های نمایش‌دهنده نیز در همین بازه زمانی شروع به اوج گرفتن می‌کند. به پیشنهاد تریبون، اگر رپورتاژ خبری در همین بازه زمانی انتشار یابد، احتمال دیده‌شدن مطالب خبری افزایش خواهد یافت.

گزارش نشست خبری تریبون|داستان هم‌مسیری ۱۴۰۰ تریبون

سهم ۲۳درصدی خبرگزاری‌ها از تعداد رسانه‌های تریبون

طبق این نمودار، حدود ۲۳درصد و ۱۷درصد از کل رسانه‌های تریبون را خبرگزاری‌ها و سایت‌هایی با موضوع سبک زندگی و مد تشکیل می‌دهند. به گفته فائزه غفوری، مدیر دیجیتال مارکتینگ تریبون، پنل تریبون با داشتن حدود ۱۵۰۰ رسانه در ۱۰ دسته‌بندی مختلف، متنوع‌ترین حوزه‌های رسانه‌ای را برای کسب‌وکارها فراهم کرده است.

گزارش نشست خبری تریبون|داستان هم‌مسیری ۱۴۰۰ تریبون

محبوب‌ترین رسانه‌های سال ۱۴۰۰

منظور از محبوب‌ترین این است که کدام رسانه‌ها بیشترین میزان فروش رپورتاژ آگهی را داشته‌اند. سایت‌های ایلنا، الف و تسنیم به‌عنوان محبوب‌ترین رسانه‌های سال ۱۴۰۰ معرفی شده‌اند.

گزارش نشست خبری تریبون|داستان هم‌مسیری ۱۴۰۰ تریبون

میانگین درآمد ماهیانه رسانه‌ها از انتشار رپورتاژ آگهی

در سال ۱۴۰۰، میانگین درآمد ماهیانه رسانه‌ها ۳/۴ میلیون تومان بوده است. این آمار نسبت به سال ۱۳۹۹، ۱۲۴درصد افزایش داشته است. همچنین، رشد ۳۹درصدی ۶ماهه دوم سال ۱۴۰۰ در مقایسه با ۶ماهه اول، بسیار چشمگیر بوده است.

گزارش نشست خبری تریبون|داستان هم‌مسیری ۱۴۰۰ تریبون

اینجا و لینک؛ پرتکرارترین انکرتکست‌های سال ۱۴۰۰

 طبق نمودار زیر در گزارش تریبون، کلمات «اینجا» و «لینک» از پرتکرارترین انکرتکست‌ها در رپورتاژ آگهی‌های منتشرشده سال ۱۴۰۰ هستند. به تحلیل تریبون، توصیه می‌شود علاوه‌بر استفاده از انکرتکست‌های دقیق، بهتر است از عبارت‌های عمومی هم برای متن لینک استفاده شود تا روند لینک‌سازی در نزد گوگل طبیعی‌تر باشد.

گزارش نشست خبری تریبون|داستان هم‌مسیری ۱۴۰۰ تریبون

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات تکمیلی هر بخش از موارد گفته‌شده را بخوانید و با فعالیت‌های تریبون و تیم‌های آن در ارائه خدمات به کسب‌وکارها آشنا شوید، می‌توانید فایل کامل گزارش را در اینجا مطالعه کنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز