رونمایی از اپلیکیشنهای جدید جیرینگ در تلکام 2016
جیرینگ برای اولین بار در هفدهمین نمایشگاه بینالمللی صنایع مخابرات، ارتباطات و تکنولوژی اطلاعرسانی (تلکام) شرکت میکند.
به گزارش ایلنا، مهرداد خطیبی، مدیرعامل جیرینگ، ضمن تشریح همکاریهای جدید با هدف فرهنگسازی سفارش و پرداخت آنلاین، گفت: علاوه بر زودفود، همزمان با نمایشگاه تلکام توانستهایم مشارکت جدیدی با سینماتیکت و اسنپ را در راستای توسعه زیرساخت پرداخت همراه آغاز کنیم؛ بر همین اساس اعضای جیرینگ میتوانند علاوه بر سفارش و خرید غذا از سایت و اپلیکیشن زودفود، بلیط سینما را به صورت الکترونیکی از سایت و اپلیکیشن سینماتیکت، خریداری و تاکسی خود را ازطریق اپلیکیشن اسنپ، فراخوانی کرده و هزینه آنها را جیرینگی پرداخت کنند.
وی افزود: خریداران جیرینگی بلیط سینما، علاوه بر سهشنبهها، در روزهای یکشنبه هم از 50 درصد تخفیف جیرینگی برخوردار خواهند بود.
مهرداد خطیبی با بیان اینکه برخی افرادی که کالای خود را از بستر اینترنت و یا تلفن سفارش میدهند، تمایل به پرداخت هزینه کالا در زمان تحویل آن را دارند، افزود: برای پوشش این نیاز و همچنین رفع دغدغههای حمل پول نقد یا بههمراه داشتن دستگاه پوز سیار توسط حامل کالا، خدمتی را با نام COD)پرداخت در محل) از بستر تلفنهمراه در نمایشگاه تلکام رونمایی خواهیمکرد که خریدار با اسکن بارکد دوبعدی ذیل فاکتور، میتوانند هزینه آنرا از طریق کیفپول خود پرداخت کنند.
مدیرعامل جیرینگ ادامه داد: دستگاه جیرینگشارژ، خدمت دیگری از این شرکت است که در نمایشگاه تلکام رونمایی میشود، این دستگاه، کاملا بومی بوده و جایگزین کارت شارژهای فیزیکی خواهد شد تا امکان خرید حضوری شارژ مستقیم و رمزشارژ سیمکارت همه اپراتورها را بدون مصرف کردن کاغذ، در محل مغازهها، دفاتر خدماتی، کیوسکهای روزنامهفروشی و شرکتها و سازمانهای بزرگ فراهم آورد.
وی افزود: ما بزرگترین فروشنده شارژ سیمکارتهای اعتباری همراه اول هستیم که تا قبل از تولید این دستگاه، صرفا از بستر USSD، اقدام به فروش شارژ میکردیم و در طول این مدت، از قطع حدود 5هزار اصله درخت و هدر رفتن بیش از صد لیتر آب جلوگیری کردهایم. امیدواریم با تولید و عملیاتی شدن این دستگاه، دغدغه چاپ، توزیع و دردسترس بودن شارژ برای جامعه هدف این محصول، مرتفع شود و از هدر رفت آب و کاغذ نیز جلوگیری شود؛ چراکه با پرداخت نقدی هزینه شارژ به فروشنده، سیمکارت مشترک به صورت مستقیم، شارژ میشود و یا در صورت نیاز به رمزشارژ، این رمز برای شماره تلفنهمراه وی، پیامک خواهد شد.
خطیبی سرویس اینو (Interactive Video Stream Server) را معرفی کرد و گفت: فعالیت جدیدی در حوزه تبلیغات موبایلی داشتیم که امکان تبلیغات هدفمند و تعاملی و همچنین امکان سفارش و خرید آنلاین کالا یا خدمت مورد تبلیغ را فراهم کردهایم. در این خدمت، با حک لوگو و پیام تبلیغاتی زیرنویس شده با امکان کلیک داینامیک، قابلیت اطمینان از رویت تبلیغ توسط مشتری هدف و همچنین تعریف پروموشنهای هدفمند، نظرسنجی و خرید آنلاین از طریق تلفنهمراه میسر خواهد شد.
وی با اشاره به خدمت دیگری که در مرحله تحقیقات و تولید نمونه است، یعنی فروشگاه مجازی اضافه کرد: میتوان در مکانهای عمومی، شرایط را برای سفارش انواع محصولات و خدمات بر روی یک صفحه لمسی و پرداخت آنلاین هزینه از طریق تلفنهمراه ایجاد کرد تا پس از تایید پرداخت، کالا به آدرس ثبت شده در زمان رجیستری سیمکارت و یا آدرس پروفایل، ارسال شود.
خطیبی گفت: اخیرا همکاری خوبی با شرکت هوآوی برای راهاندازی گیم استور برقرار کردیم که از این تاریخ به بعد، مشترکین همراه اولی دارنده گوشی اندروید، میتوانند با نصب گیماستور هُپ از بازیها و برنامههای این فروشگاه استفاده کنند. استفاده از بازیهای رایگان و پولی این فروشگاه از طریق عضویت و یا خرید موردی بازی با پرداخت هزینه از کیفپول جیرینگ، میسرخواهد بود.
مدیرعامل جیرینگ در رابطه با صدور بیمه نامه غیر حضوری با نام بیمه همراه ملت، این طور توضیح میدهد که در همکاری مشترک جیرینگ و بیمه ملت، شرایط برای صدور و تمدید بیمهنامه برای مشترکین همراه اول بر بستر تلفنهمراه، فراهم شده است. در نمایشگاه تلکام این سرویس بر بستر USSD با کد دستوری #707* ارائه خواهد شد و طی دو ماه آتی، اپلیکیشن بیمه همراه نیز ارائه خواهد شد.
مهرداد خطیبی در پایان گفت: در نمایشگاه امسال قصد داریم از اپلیکیشن جامع جیرینگ با نام جیرینگپی رونمایی کنیم. این اپلیکیشن بر روی گوشیهای اندروید و ios قابل نصب است. جیرینگپی، امکان خرید شارژ، پرداخت قبوض، خدمات اپراتوری، خرید بیمهنامه، پرداخت جرایم، نیکوکاری، خرید فروشگاهی و انتقال وجه جیرینگی را برای مشترکین همه اپراتورها فراهم میسازد.
وی در خصوص خدمات پرداخت مبتنی بر NFC نیز گفت: مذاکراتی را برای انتخاب وندور انجام دادهایم ولی از نظر بنده، ارائه این خدمت، محدودیتهایی دارد که تجاری شدن آن را در کوتاهمدت با مشکل مواجه میکند. در حال حاضر، صرفا ارائه خدمت به مشترکینی که دارای گوشی هوشمند مجهز به NFC هستند، میسر است و سیمکارت مشترکین نیز باید برای دریافت این سرویس، تعویض شود. سرمایهگذاری اولیه برای تامین زیرساخت ارائه خدمت در سمت اپراتور و پذیرنده (شبکه پرداخت) نیز قابل توجه است، لذا در حال حاضر، ارائه این خدمت، صرفه اقتصادی ندارد و جامعه هدف محدودی دارد.