خبرگزاری کار ایران

تقاضای کارآفرینان از پزشکیان:

بنیان‌های تولیدی کشور متزلزل شده است/ چرخ تولید و تجارت را به ریل اصلی بازگردانید!

بنیان‌های تولیدی کشور متزلزل شده است/ چرخ تولید و تجارت را به ریل اصلی بازگردانید!
کد خبر : ۱۴۹۶۲۳۸

نخستین نشست هم اندیشی کمیته صنعت، معدن و تجارت ستاد مرکزی دکتر مسعود پزشکیان، که روز سه شنبه 29 خرداد با حضور تعدادی از کارآفرینان، مدیران صنعتی و صاحبان کسب و کارها برگزار شد، مهمترین چالش و موانع پیش روی تولید و تجارت کشور، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست، ولی الله افخمی، رئیس کمیته صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به وضعیت کنونی تولید و تجارت کشور و دغدغه هایی که همه ما، حسب یک وظیفه ملی، نسبت به آینده و چشم اندازاقتصاد ایران داریم، از حاضرین در نشست خواست تا انتظارت خودشان را از دکتر پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیان کنند تا از طریق کمیته صنعت ستاد، به ایشان منعکس شود.

در ادامه، هریک از کارآفرینان و فعالان بخش صمت، به طرح نظرات، هشدارها و دغدغه های خودشان پرداختند و تاکید کردند که دولت آینده برای ایجاد رونق اقتصادی و تغییر در شرایط موجود، به چیزی حدود 450 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که این مبلغ تقریبا معادل کل تولید ناخالص داخلی کشور ماست. تامین چنین رقمی به جز از طریق بسط همکاری های سیاسی و اقتصادی بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی ممکن نیست.

کارآفرینان هشدار دادند که با توجه به نرخ بهره بانکی، فشارهای پیدا و پنهان و قوانین دست و پاگیر در بخش صنعت، حضور در بازارهای موازی، بسیار به صرفه تر از تولید شده است و بنیان های تولیدی کشور در معرض تزلزل قرار دارد. در حالیکه کشور ما در حوزه صنعت و معدن ظرفیت های عظیم صنعتی و معدنی دارد که در صورت فعال سازی و بهینه سازی، می تواند به رونق و جهش تولید منجر شود. به عنوان مثال هم اکنون 10 هزار واحد معدنی در کشور با بیش از یک میلیون شغل مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد که این ظرفیت تا دو برابر قابل افزایش است.

به نظر این فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت، بخش تولید کشور اکنون با ابرچالش هایی مواجه شده است که بخشی از آن به خاطر سلطه مافیا و گانگسترهای اقتصادی است که از ناحیه اجرای ناقص واگذاری های اصل 44 قانون اساسی و رانت ناشی از ارز چند نرخی پدید آمده اند و عرصه رقابت و امنیت را بر دیگران تنگ کرده اند.

فعالان بخش تولید و تجارت، ضمن حمایت قاطع از کاندیداتوری آقای دکتر مسعود پزشکیان، از او تقاضا کردند که در مقام رئیس جمهور آینده، باید اقتصاد نابسامان کنونی را به ریل اصلی باز گرداند. آنها همچنین اعلام کردند که جامعه صنعتی کشور، بزودی با حضور در همایشی بزرگ در حمایت از این کاندیدای حامی منطق تولیدی، در این بزنگاه تاریخی به نقش و وظیفه ملی خودشان عمل خواهند کرد. زمان و مکان این همایش بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز