خبرگزاری کار ایران

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران:

فرهنگ عمومی از جایگاه بالایی برخوردار است

فرهنگ عمومی از جایگاه بالایی برخوردار است
کد خبر : ۱۲۹۷۰۵

امروزه فرهنگ عمومی از جایگاه بالایی برخوردار است زیرا فرهنگی که در ذهن افراد بنشیند منجر به رفتار می‌گردد و در جامعه ظهور و بروز پیدا می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران گفت: امروزه فرهنگ عمومی از جایگاه بالایی برخوردار است زیرا فرهنگی که در ذهن افراد بنشیند منجر به رفتار می‌گردد و در جامعه ظهور و بروز پیدا می‌کند.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در پنجاه و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان تهران، انجام کار فرهنگی را بسیار دشوار توصیف کرد و افزود: یکی از وظایف عمده این شورا، رصد خرده فرهنگ‌ها و رفتار‌های غالب افراد جامعه است تا نسبت به هدایت صحیح آن اقدام شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، وظیفه این نهاد را بررسی رفتارهای اجتماعی، تصحیح آن‌ها و تعلیم رفتارهای صحیح عنوان کرد و از مسوولان فرهنگی استان خواست تاثیر اقدامات خود بر فرهنگ عمومی را در نظر داشته باشند.
در ادامه سید حسین هاشمی استاندار تهران با مهجور خواندن فرهنگ، به ویژه کتابخوانی، خواستار توجه بیشتر مسئولان برنامه ریز کشور و دست اندرکاران این حوزه شد.
وی که سابقه چند دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارد به حضور شخصیت‌های برجسته فرهنگی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: لازم است مجلس به مسائل فرهنگی به ویژه موضوع کتابخوانی ورود بیشتری داشته باشد چرا که اصلاح مسائل فرهنگی در اصلاح امور دیگر کشور موثر است.
استاندار تهران ضمن تقدیر از شهرداری تهران بابت اختصاص بودجه به نهاد کتابخانه‌های عمومی این استان گفت: این امر موجب گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه و تقویت کتابخانه‌های عمومی در راستای انجام بهتر وظایف
وی با اشاره به تغییر سبک زندگی ایرانیان گفت: دنیا و روش زندگی‌ها تغییر کرده و نحوه عرضه و ارائه کتاب و محصولات فرهنگی هم تغییر کرده و ما هم باید به این فنون و تکنیک‌ها توجه کنیم.
مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خاطر نشان کرد: با ایجاد میز ثابت فروش کتاب درمدارس، سالن‌های انتظار عمومی از جمله راه آهن، ایستگاه‌های اتوبوس، ورودی وزارتخانه‌ها و ادارات می‌توان فرهنگ کتاب خوانی را گسترش داد.
وی ادامه داد: برداشتن ممنوعیت فروش کتاب در مشاغلی مثل سوپرمارکت‌ها و ایجاد تلفن گویای کتاب نیز می‌تواند به توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی کمک کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد تا از استادان بازنشسته دانشگاه‌ها به عنوان مراجع علمی برای کتابداری در کتابخانه‌ها استفاده شود.
در ابتدای این نشست «دکتر برزین ضرغامی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر شورای فرهنگ عمومی، ایجاد اتاق فکر در این شورا را ضروری خواهند و افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه را می‌توان از طریق شورای فرهنگ عمومی و زیر گروه‌های آن حل و فصل کرد.
گفتنی است در این نشست گزارش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران در هفته کتاب ارائه شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز