مریم کاظمی در گفتگو با ایلنا:
عملکرد دبیران پیشین راه برومند را ناهموار کرده است
امیدوارم مسیری در پیش گرفته شود که در آینده نه چندان دور شاهد برداشت محصول برگزاری جشنواره تهران - مبارک باشیم. دریافت اجرای عمومی برای آثار عروسکی موفق قطعا یکی از محصولات این رویداد تلقی میشود.
مریم کاظمی معتقد است؛ انتخاب مرضیه برومند به عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بینالمللی تهران – مبارک گرچه رونمایی از تصمیمگیری مدبرانه را نوید میدهد اما قطعا نتیجه جشنواره و آنچه به عنوان محصول بیرون میآید برای نمایشگران ملاک اصلی تلقی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظمی در پاسخ به این سوال که مسائل مالی چه نقشی در برگزاری هر چه بهتر جشنواره ایفا میکند؛ اظهار داشت: مسائل مالی همواره نقش مهمی ایفا میکنند اما این به معنای توجه ویژهی نمایشگران عروسکی به مسائل مالی نیست، چراکه دقیق شدن در این مباحثما را از توجه به اصل ماجرا دور میکند.
وی با ارائه توضیحاتی درباره آنچه موجب آسیب دیدن این رویداد شده است؛ افزود: متاسفانه طی دورههای گذشته مسائلی مثل رفیقبازیها و پایبند نبودن دبیرخانه جشنواره به فراخوان منتشر شده موجب فاصله گرفتن بسیاری از هنرمندان شد که امیدوارم در این دوره شاهد چنین اتفاقهایی نباشیم.
کاظمی ضمن مثبت ارزیابی کردن انتخاب مرضیه برومند به عنوان دبیر گفت: با حضور خانم برومند این تصور پیش میآید که در برنامهریزیها دوره جدید تدبیر وجود دارد و حداقل مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی با انتخاب ایشان قصد نشان دادن این نکته را دارد. اما اگر در یک دوره زمانی ۵ ساله به عنوان دبیر حضور داشته باشد شاهد تاثیرگذاری خواهیم بود، مگر نه حضور ایشان فقط برای یک دوره پانزدهم ثمر نمیدهد.
وی ادامه داد: همچنین باید مسائل مالی و کمک هزینهی گروهها به صورت شفاف در فراخوان اعلام شود و نکات را طوری بیان کنیم که زاویه گنگ و تاریکی برای متقاضیان وجود نداشته باشد. چنین رویکردی موجب میشود گروهها با آگاهی و مشتاقانه وارد جشنواره شوند.
کارگردان نمایش " رویای ماه " درخصوص نقش دبیر جشنواره در پیگیری دریافت اجرای عمومی برای نمایشهای برگزیده اظهار داشت: قطعا دبیر در این ارتباط نقش اثرگذاری خواهد داشت. اصولا یکی از مشکلات ما در گذشته همین عدم وفای به عهد مسئولان برگزاری جشنواره بود که امیدوارم این دوره خلاف چنین مسئلهای را ثابت کند. چراکه همواره مطرح میشد برای گروههای برگزیده امکانات ویژه اجرای عمومی درنظر گرفته میشود اما بعد از اتمام این رویداد کار تمام بود.
وی با تاکید بر اینکه اگر قصد تبلیغات وجود داشته باشد راه به جایی نمیبریم؛ تصریح کرد: با توجه به زمان حضور خانم برومند به عنوان دبیر جشنواره عروسکی تهران – مبارک و برنامهریزیهای غلط دبیران سالهای گذشته مشکلات به سرعت حل نمیشود و حتمن باید هدفگذاری آینده نگرانه داشته باشیم.
این کارگردان و بازیگر در انتها گفت: امیدوارم مسیری در پیش گرفته شود که در آینده نه چندان دور شاهد برداشت محصول برگزاری جشنواره باشیم. دریافت اجرای عمومی برای آثار عروسکی موفق قطعا یکی از محصولات این رویداد تلقی میشود.