خبرگزاری کار ایران

بازدید علی مرادخانی و مدیرکل مرکز از دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر؛

حسین طاهری: کاستی تبلیغات به سرعت جبران شود

حسین طاهری: کاستی تبلیغات به سرعت جبران شود
کد خبر : ۱۳۵۷۷۳

قادر آشنا در این دیدار به ارائه آمار و اقدامات جشنواره پرداخت و توجه جشنواره به متون ایرانی و حضور چشمگیر آثار شهر‌های مختلف کشور را از ویِژگی‌های این دوره عنوان کرد.

ایلنا: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در بازدید از دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر، فعالیت مسئولانه دست اندرکاران جشنواره را قدر دانسته و تاکید کرد: نگاه مسئولانه آقای آشنا و مدیران جشنواره وجه مهم آن است و هیچ نگرانی برای برگزاری این رویداد وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، شب گذشته(۲۰ دی) علی مرادخانی معاون هنری وزیر، حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی و ندا انتظامی مدیر روابط عمومی معاونت با حضور در جمع مدیران و کارکنان دبیرخانه جشنواره، مراحل پیشرفت کار را ملاحظه کرده و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

مرادخوانی ضمن قدردانی از حضور جدی و مؤثر قادر آشنا در دبیرخانه، پیشرفت امور را قابل توجه دانسته و نگاه مسئولانه دست اندرکاران جشنواره را مورد توجه قرار داد و گفت: با این نگاه مسئولانه که در شماست کم و زیاد اشکالی ندارد.

وی بر توجه بیشتر جشنواره به جذب عامه مردم تاکید کرده و افزود: امسال بیش از هر زمان دیگر باید مردم را در جریان کارهای جشنواره قرار دهیم. پیش از این نوع نگاه جشنواره و تبلیغات آن به گونه‌ای بوده که انگار به اهالی تئا‌تر گزارش می‌دهیم و تنها برای آن‌ها کار می‌کنیم. امسال باید مردم را مخاطب قرار دهید و خروجی جشنواره را برای مردم معرفی کنید. اگر روح اقدامات، با اخلاقیات و رفتار مردمی نزدیک باشد، موفق خواهیم بود.

وی با مقایسه جشنواره‌های موسیقی و تئا‌تر ادامه داد: هنرمندان دوست دارند هنرشان را به رخ بکشند، اما در تئا‌تر جای مردمی‌تر شدن هم وجود دارد. نباید کار در حوزه تخصصی مدفون شود.

وی تئا‌تر را همه بضاعت فرهیختگی کشور عنوان کرده و گفت: نگاه فیلسوفانه، متفاوت، چالش‌های امروز و آینده در فرهنگ، سیاست و اجتماع در تئا‌تر نمود پیدا می‌کند و از این روست که بیشتر از هر هنر دیگری بر افراد تاثیر می‌گذارد.

وی در بخشی از این نشست بر افزایش مدت زمان اقامت هنرمندان شهرستان‌ها در جشنواره تاکید کرد.

طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی نیز گفت: باید عقب افتادگی زمانی که در برنامه‌های تبلیغاتی پیش آمده به سرعت جبران شود و از تمام ظرفیت‌های موجود بهره گرفته شود.

وی در بحثمهندسی رسانه‌ای جشنواره به بهره‌گیری از مستندسازان انجمن سینمای مستند اشاره کرد تا مجموع اقدامات و رویدادهای جشنواره و تبادلات فرهنگی که در آن انجام می‌شود به عنوان اثری تاثیر گذار و از زاویه دیدی خاص، ثبت و منتشر شود.

وی افزود: این چنین مستند‌هایی، اسناد سمعی و بصری برای آیندگان خواهد بود.

در ادامه قادر آشنا نیز به ارائه آمار و اقدامات جشنواره پرداخت و توجه جشنواره به متون ایرانی و حضور چشمگیر آثار شهر‌های مختلف کشور را از ویِژگی‌های این دوره عنوان کرد.

در بخش پایانی این نشست به سوالات مطرح شده در زمینه‌های تبلیغات محیطی، پیش فروش بلیط، حضور دیدگاه‌های مختلف، حضور گسترده تلویزیون و رادیو، میزان اعتبار مالی برخی از بخش‌های جشنواره، جدول، بخش‌های رقابتی، کتاب‌های جشنواره، افزایش مدت زمان اقامت گروه‌های شهرستانی در جشنواره و… پاسخ داده شد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز