خبرگزاری کار ایران

سه نمایش روی صحنه سالن‌های ایرانشهر

سه نمایش روی صحنه سالن‌های ایرانشهر
کد خبر : ۱۰۹۲۵۹

نمایش «شایعات» به کارگردانی رحمان سیفی آزاد، «شیش و هشت» کاری از نیمادهقان و «سنگ‌ها درجیب‌هایش» با کارگردانی و ایفای نقش پارسا پیروزفر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.

اجرای سه اثر نمایشی در تماشاخانه ایرانشهر سه نمایش «شایعات» کاری از رحمان سیفی آزاد، «شیش و هشت» کاری از نیمادهقان و «سنگ‌ها درجیب‌هایش» کاری از پارسا پیروزفر در تماشاخانه ایرانشهر در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا، تماشاخانه ایرانشهر این روز‌ها میزبان سه اثر نمایشی متنوع است. نمایش «شیش و هشت» که به قلم کوروش نریمانی به نگارش در آمده، داستان عاشق شدن معلمی است که جیرجیر کفش‌هایش مشکلاتی را برای مطرح کردن علاقه‌اش به وجود می‌آورد و ماجراهای خنده دار و کمیکی را سبب می‌شود.

این اثر نمایشی کمدی با بازی فرزین صابونی، الهام کردا، سیامک صفری، جواد پولادی و هدایت هاشمی هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

همچنین نمایش «شایعات» نوشته نیل سایمون کاری از رحمان سیفی‌آزاد دیگر اثر نمایشی است که در این تماشاخانه روی صحنه می‌رود.

این نمایش نیز با حضور احمد ساعتچیان، مجید صالحی، جواد عزتی، سعید چنگیزیان، نگار عابدی، رویا می‌رعلمی، فهیمه امن‌زاده و بهرام افشاری هرشب ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان به اجرا در می‌آید.

نمایش «سنگ‌ها در جیب‌هایش» نوشته مری جونز به کارگردانی پارسا پیروزفر سومین نمایشی است که تا اوایل آبان ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن استاد ناظر‌زاده کرمانی در تماشاخانه ایرانشهر به اجرا در می‌آید.

پیروزفر در سومین تجربه کارگردانی‌اش، تماشاگر نمایش را علاوه بر ابعاد کمیک اثر با جنبه تراژیک نیز آشنا می‌کند. توجه به شخصیت افراد در کنار موقیت آن‌ها و پرداختن به جنبه تراژدی در کنار کمدی در این اثر هم باعثتعمق درباره ناتوانی، آرزو‌ها و خواسته‌های ممکن و یا غیر ممکن آدمی می‌شود و هم شرایطی را بوجود می‌آورد که مخاطب وضعیت کاراکترهای نمایشی را همچون موقعیت خود بداند.

نمایش «سنگ‌ها در جیب‌هایش» داستان دو هنروری است که با بازی در نقش‌های متفاوتی از یک فیلم هالیوودی(در مقام کارگردان، سیاهی لشگر، دستیار کارگردان و…) تضاد آشکار میان زندگی واقعی با فضاسازی فیلم را نشان می‌دهند.

لازم به یادآوری است، پیروز فر در این نمایش در کنار رضا بهبودی به ایفای نقش می‌پردازد.

همچنین علاوه بر اجرای نمایش‌های ذکر شده، تمرینات نمایش «بی‌سرزمین‌تر از باد» برای اجرا در آبان ماه به کارگردانی حسن باستانی در تماشاخانه ایرانشهر از یکشنبه تا پنجشنبه هرروزساعت ۱۲ تا ۱۵ در سالن استاد سمندریان برپا می‌شود.

بر اساس سخنان باستانی، نمایش «بی‌سرزمین‌تر از باد» بر پایه فرم نمایش‌های ایرانی - بالاخص تعزیه - و با نگاهی نو به این شیوه اجرایی به بخشی از تاریخ ایران می‌پردازد.

این نمایش به حمله اعراب به ایران و سقوط امپراطوری ساسانی اشاره دارد که در ‌‌نهایت این داستان به واقعه عاشورا پیوند می‌خورد.

گروه بازیگران نمایش «بی‌سرزمین‌تر از باد» تکمیل شد

حسن باستانی که قرار است نمایش «بی‌سرزمین‌تر از باد» را آبان ماه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد، از تکمیل شدن گروه بازیگران نمایشش خبر داد.

باستانی که این اثر را درسی و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجربه اجرا در آورده بود، در گفت‌و‌گو با روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر گفت: با پیوستن ناصر آشوری به این گروه نمایشی، تمرینات این اثر به شکل جدی تری آغاز شده است.

وی ضمن یادآوری اینکه نمایش «بی‌سرزمین‌تر از باد» اوایل آبان ماه مورد بازبینی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر مجوز چاپ پوس‌تر و بروشور این نمایش صادرشده است و ما می‌توانیم پیش از بازبینی تبلیغات این اثر را شروع کنیم.

ضمن تاکید بر اینکه این نمایش، بر پایه فرم نمایش‌های ایرانی و بالاخص تعزیه و با نگاهی نو به این شیوه اجرایی روی صحنه خواهد رفت، اظهار کرد: نمایش «بی‌سرزمین‌تر از باد» که بخشی از تاریخ ایران است، به حمله اعراب به ایران و سقوط امپراطوری ساسانی اشاره دارد که در ‌‌نهایت این داستان به واقعه عاشورا پیوند می‌خورد.

باستانی همچنین درباره بازیگران و عوامل این نمایش گفت: محمد ساربان، فاطمه سرلک، حسن بختیاری، محسن علی محمدی، ناصر آشوری، مهدی رحیمی و حسن دوشا در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین سامان پورسلیمانی دستیار کارگردان، هلیاکریمی مدیر صحنه، محمد قدس مدیر تولید و فرنوش فرجندی طراحی لباس و آرایه‌های صحنه این نمایش را برعهده دارند.

«دش من» فروش بلیط‌های خود را آغاز کرد

نمایش «دش من» نوشته و کاری از ابراهیم گله دار‌زاده که از ۱۴ مهر ماه سال جاری در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود پیش فروش بلیط‌های خود را آغاز کرد.

این اثر نمایشی که برای نخستین بار تحولات و تغییرات ناشی از جنگ جهانی را در ایر ان از نگاه مردم عادی مورد بررسی قرار می‌دهد، از ۱۴ مهر ماه در سالن انتظامی خانه هنرمندان به اجرا در می‌آید.

نمایش «دش من» قصه چند زن رخشور است که در بحبوحه جنگ جهانی و اوج دوران قحطی دست به کارهای بزرگی می‌زنند.
در این اثر نمایشی وحید آقاپور، محمد عسگری، سعیده آجرلی و یاسمن نصرتی به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل نمایش می‌توان به: رضا رزم طراح صحنه و لباس، عنایت خادم بشیری موسیقی، شهریار آریافرد طراح پوس‌تر و بروشور، سهیلا جوادی طراح گریم، مینا مقامی‌زاده منشی صحنه، امیر خدامی عکاس و امیر پاسنگی مدیر روابط عمومی اشاره کرد.

گفتنی است، نمایش «دش من» از ۱۴ مهر هر شب ساعت ۱۹ در سالن انتظامی خانه هنرمندان به اجرا در می‌آید و مخاطبان می‌توانند بلیط‌های این نمایش را از سایتهای تئا‌تر نت و تیوال به صورت اینترنتی خرید نمایند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز