خبرگزاری کار ایران

نماینده پارلمان لبنان در گفت‌‌وگو با ایلنا:

اعتماد به اسرائیل و آمریکا مصداق شرط‌بندی بر سر مهره پوچ است/ در برابر صحنه نمایشی قرار داریم که تنها بازیگران آن تغییر می‌کنند/ جهان عرب، بازی باخته را تکرار نکند

اعتماد به اسرائیل و آمریکا مصداق شرط‌بندی بر سر مهره پوچ است/ در برابر صحنه نمایشی قرار داریم که تنها بازیگران آن تغییر می‌کنند/ جهان عرب، بازی باخته را تکرار نکند
کد خبر : ۹۹۸۰۵۶

نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد که اعتماد تشکیلات خودگردان فلسطین به وعده‌های دروغین رژیم صهیونیستی برای پایبندی به توافقنامه‌های از پیش امضا شده و تلاش برای از سرگیری مذاکرات با اسرائیل، مصداق عینی این مثل است که «آزموده را آزمودن خطاست».

«حسن عزالدین» عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان و مسئول پیشین روابط عربی حزب‌الله در تشریح اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین به برقراری روابط عادی با رژیم صهیونیستی و از سرگیری مذاکره با این رژیم به بهانه‌های واهی چون پایندی به توافق‌های پیشین، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: در حقیقت این موضوع هیچ سودی برای مسأله فلسطین ندارد. بر این اساس که در طول ۲۰ سال گذشته تشکیلات خودگردان فلسطین مذاکره با اسرائیل را آزموده و دچار یأس و ناامیدی بزرگی شده و نتوانسته با دشمن صهیونیست بر سر مسائل مهمی چون قدس، شهرک‌های صهیونیست‌نشین و بازگشت آوارگان به سرزمینشان مذاکره کند. تشکیلات خودگردان فلسطین بر سر این پرونده‌های اصلی، موفق به تحقق هیچ دستاوردی بر اساس مذاکره نشده است بنابراین بازگشت به این مبدأ، اشتباهی بزرگ و یک شرط‌بندی‌ بی‌فایده و بی‌نتیجه است.

عادی‌سازی روابط تشکیلات خودگردان با اسرائیل به وحدت ملی فلسطین آسیب می‌زند

عزالدین ادامه داد: بازگشت به مذاکرات و از سرگیری روابط با اسرائیل به ویژه در سطح امنیتی، قطعا به مسأله فلسطین و وحدت ملی که پس از به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا و اقدام برخی کشورهای عربی به عادی‌سازی روابط به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شد، آسیب خواهد رساند.

در برابر صحنه نمایشی قرار داریم که تنها بازیگران آن تغییر می‌کنند

وی تاکید کرد که تصمیم به عادی‌سازی روابط با اسرائیل و از سرگیری مذاکرات برای به اصطلاح پایبندی به توافقنامه‌های امضا شده، اشتباه بزرگی از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین است که به همه برنامه‌ها و اهداف ملی طراحی‌شده برای فلسطین و آرمان آن توسط گروه‌های مختلف فلسطینی، خلل وارد می‌کند. به ویژه اینکه دولت آمریکا چه دموکرات یا جمهوری خواه هر دو از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و به تبع ما در برابر صحنه نمایشی قرار داریم که تنها بازیگران آن تغییر می‌کنند اما حقیقت صحنه همچنان ادامه دارد و پابرجاست.

روابط آمریکا و اسرائیل فوق استراتژیک است

این نماینده پارلمان لبنان افزود: دولت آمریکا در همه ابعاد چون سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی از رژیم صهیونیستی حمایت کرد تا برتری خود را حفظ کند. همه دولت‌های آمریکا با هر گرایشی معتقد هستند که امنیت اسرائیل بخش جدائی‌ناپذیر امنیت ملی آمریکاست و روابط بین دو طرف فوق استراتژیک به شمار می‌رود. بنابراین اعتماد تشکیلات خودگردان فلسطین به وعده‌های دروغین رژیم صهیونیستی برای پایبندی به توافقنامه‌های از پیش امضا شده و تلاش برای از سرگیری مذاکرات با دشمنی که از پیش امتحان خود را پس داده، مصداق عینی این مثل است که «آزموده را آزمودن خطاست».

عزالدین در ادامه افزود: پس به طور کلی اگر بخواهیم پیامدهای منفی تصمیم تشکیلات را برشمریم، باید بگویم:

۱-این تصمیم پیامدهایی را به همراه دارد که در وهله نخست به وحدت ملی مردم فلسطین آسیب می‌زند که بارزترین جلوه آن را در کنفرانس دبیران کل همه گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج مشاهده کردیم. این وحدت، مهم‌ترین گام در اتحاد صفوف مردم فلسطین در مبارزه علیه دشمن صهیونیستی به شمار می‌رود.

۲- تکیه به وعده‌های مطرح‌شده و اعتماد به اسرائیل و آمریکا مصداق شرط‌بندی بر سر مهره پوچ است. جهان عرب به طور کل و گروه‌های فلسطینی به طور خاص نباید مجددا به خانه نخست بازگشته و بازی باخته را تکرار کنند.

۳- عادی‌سازی روابط بین تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل، کشورهایی که توافق سازش را امضا و اقدام به عادی‌سازی رایگان روابط با این رژیم کرده‌اند را تقویت و جسور می‌کند و می‌تواند کشورهای دیگری را که مایل به چنین روابطی هستند، تشویق کند. قطع مسلم، نهادی که خود پایبند ارزش‌ها نباشد، نمی‌تواند مانع عدم پایندی کشورهای دیگر شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز