خبرگزاری کار ایران

یادداشت اختصاصی سردبیر روزنامه «البلاغ» یمن:

انقلاب ۱۱ فوریه دستاورد قیام مردم علیه نظام دیکتاتوری بود/ ائتلاف متجاوز در خشکاندن ریشه‌های انقلاب مردم یمن ناکام ماند

انقلاب ۱۱ فوریه دستاورد قیام مردم علیه نظام دیکتاتوری بود/ ائتلاف متجاوز در خشکاندن ریشه‌های انقلاب مردم یمن ناکام ماند
کد خبر : ۸۷۰۸۹۳

سردبیر روزنامه البلاغ یمن تأکید کرد که مزدوران نظام پیشین و ائتلاف متجاوز عربی فرصتی به انقلاب مردم یمن ندادند تا ارکان خود را تثبیت کند، اما آنها همان طور که در مهار انقلاب ۱۱ فوریه مردم یمن ناکام ماندند در از بین بردن انقلاب ۲۱ سپتامبر نیز شکست فاجعه‌باری خوردند.

انقلاب ۱۱ فوریه یمن با الگو گرفتن از قیام مردم تونس و مصر وارد مرحله حساسی شد  و با شکل‌گیری اعتراضات و نافرمانی‌های مدنی علیه حکومت وقت یمن و رئیس‌جمهوری آن «علی عبدالله صالح»  از ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ جهت انجام اصلاحات در این کشور آغاز شد اما در روزهای پایانی ژانویه مخالفان خواستار کناره‌گیری رئیس‌جمهوری این کشور از قدرت شده‌ و در روز سوم فوریه (روز خشم) موج مخالفت‌ها به اوج رسید و در ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ به سرنگونی نظام عبدالله صالح انجامید.

به همین مناسبت، «عبدالله ابراهیم الوزیر» سردبیر روزنامه «البلاغ» یمن در یادداشتی اختصاصی برای ایلنا نوشت:

نهمین سالگرد انقلاب ۱۱ فوریه یمن را پشت سر می‌گذاریم حال آنکه دیدگاه‌‌های موافق یا مخالف با این انقلاب وجود دارد اما من در روزنامه البلاغ که سردبیر آن هستم، نوشتم که انقلاب ۱۱ فوریه در ابتدای ظهور خود با پیوستن عده‌ای از افراد فاسد، منحرف شد.

جوانان انقلاب از همان اوان اعتراض‌ها صادقانه عمل کردند اما تسلط افرادی از اخوان‌المسلمین چون «علی محسن الاحمر» و امثال او  انقلاب را تحریف کرد و آن را به شکست کشاند.

رژیم پیشین می‌خواست که از زمان پیشی گیرد و با اندک تغییری که کنار زدن «علی عبدالله صالح»، رئیس‌جمهور پیشین یمن بود، از این مرحله به مرحله‌ای دیگر عبور کند، اما بین این دو مرحله سقوط کرد.

بنابراین انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن نتیجه و بازخورد طبیعی برای مقابله با نظام پیشین بود که در پوشش انقلاب ظهور کرده بود.

متأسفانه کشورهای ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی و امارات با هماهنگی اخوان‌المسلمین و مزدوران نظام پیشین هیچ فرصتی به انقلاب ۲۱  سپتامبر ندادند تا ارکان خود را تثبیت  کند، بنابراین جنگ ظالمانه و نابرابر علیه سرزمین‌مان یمن راه انداختند. اما آنها همان‌طور که در مهار انقلاب فوریه مردم یمن ناکام ماندند در از بین بردن انقلاب ۲۱ سپتامبر با حمله تجاوزگرانه ائتلاف نیز شکست خوردند. 

مقصود از شکست ائتلاف متجاوز در برابر انقلاب عدم تحقق اهدافشان علیه مردم یمن است. درست است که آنها علی عبدالله صالح را سرنگون کردند اما با همان چهره‌ها و همان نظام و همان مراکز قدرت روی کار آمدند و به همین دلیل می‌گوییم که آنها شکستی مفتضحانه خوردند. 

عناصر اخوان المسلمین و دیگران که بر انقلاب جوانان یمن سیطره یافتند، در پی آن بودند تا از این انقلاب به عنوان مرحله گذار استفاده کنند تا نظام دیکتاتوری خود را بر کشور بسط دهند و به همین دلیل برنتافتند که دیگران از جمله انصارالله نقشی به عهده داشته باشند. 

در نتیجه کودتای دومی را که سران اخوان‌المسلمین و علی محسن الاحمر از پشت پرده هدایت می‌کردند، به راه انداختند اما به صورت فاجع‌ بار سقوط کرده و صحنه را برای انصار الله خالی کردند. 

هر چند که ائتلاف متجاوز توانست مردم یمن را گرسنه نگه دارد و محاصره کند اما با پایداری مردم پیروزی از آن آنها شد. 

انقلاب فوریه ۲۰۱۱ و سپتامبر ۲۰۱۴ فقط با پیروزی مردم و تحقق انتظارات و خواسته‌های آنان و فراهم کردن فضای دوستانه برای همه گروه‌ها کامل خواهد شد. 

بنابراین می‌توانیم بگوییم که ما همچنان با هر تلاشی برای از بین بردن ریشه‌های انقلاب ۱۱ فوریه مبارزه می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز