خبرگزاری کار ایران

بازداشت سه نفر در مالزی به اتهام طرح‌ریزی حمله‌های تروریستی

سه نفر در مالزی در رابطه با طراحی حمله‌های تروریستی در روز استقلال این کشور بازداشت شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ پلیس مالزی امروز – چهارشنبه – اعلام کرد که موفق شده تا سه حامی محلی گروه شبه‌نظامی داعش را که گفته می‌شد در حال طرح‌ریزی چندین حمله در کوالالامپور و در آستانه روز استقلال این کشور بودند،‌ بازداشت کند.

سه مرد بازداشت شده در عملیات سه روزه در تاریخ ۲۷-۲۹ آگوست متهم به داشتن ارتباط با «محمد واندی محمد جدی»،‌ مبارز مالزیایی داعش بوده و قرار بود تا با دستور‌های دریافت شده یک مرکز تفریحاتی،‌یک معبد هندو و یک ایستگاه پلیس در روز سه‌شنبه در آستانه جشن‌های استقلال این کشور را منفجر کنند.

«خالد ابوبکر»،‌ بازجوی ارشد پلیس این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: « همه سه مظنون در حال طرح‌ریزی خروج از این کشور به مقصد سوریه بودند و قرار بود تا پس از انجام موفقیت آمیز حمله‌ها به گروه تروریستی داعش ملحق شوند.»

پلیس گفته است که یک نارنجک دستی و یک تفنگ با ۲۴ گلوله از یکی از مظنونین که در حال کار بر روی یک کامیون بود کشف شده است.

واندی یک مالزیایی شناخته شده است که در حال نبرد و همراهی داعش در سوریه است و به عنوان فردی که مسئول حمله‌ها در ماه ژوئن در یک بار در اطراف کوالالامپور است شناخته می‌شود.

پلیس ۹ نفر را که گفته شده با گروه داعش در این زمینه در ارتباط بودند بازداشت کرده است.

در اوایل این ماه،‌ مالزی پاسپورت ۶۹ مالزیایی را که گفته می‌شد در حال ترک این کشور برای ملحق شدن به داعش هستند،‌بازداشت کرد. پلیس در این زمینه گزارش داد که در ماه مارس ۱۸ مالزیایی در سوریه کشته شدند و هفت تن دیگر نیز در حالی که برای گروه داعش عملیات انتحاری انجام می‌دادند،‌کشته شدند. هیچ گزارشی از بازگشت مبارزان داعشی به خانه داده نشده است.

مقام‌های مالزیایی در رابطه با حمله‌های انجام گرفته از سوی داعش در کشور اندونزی در ماه ژانویه به حالت هشدار قرار گرفته بودند.  

 

 

کد خبر : ۴۰۶۴۹۳