خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل در صدد برگزاری مذاکرات سوریه در ماه آگوست است

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه اعلام کرد، این سازمان در تلاش است زمینه را برای برگزاری دور بعدی مذاکرات صلح سوریه در ماه آگوست فراهم کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل در سوریه، روز جمعه پیش از دیدار با «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان، به خبرنگاران گفت: «ما مصمم هستیم موعد مناسبی را در ماه آگوست برای ازسرگیری مذاکرات بین طرف‌های سوری در ژنو، تعیین کنیم.»

دی‌میستورا گفت، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و مقام‌های روسی با اتخاذ برخی «گام‌های چشمگیر» برای بررسی اوضاع در سوریه توافق کرده‌اند.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه خاطرنشان کرد، مسئولان ترکیه نیز طی نشست هفته گذشته در آنکارا، تأکید کردند آنها همچنان به صلح در سوریه پایبند هستند.

دی‌میستورا گفت، سه هفته پیش رو، برای دادن فرصت به مذاکرات بین طرف‌های سوری و همچنین کاهش احتمالی خشونت، بسیار حیاتی است.

وی افزود، برخی پیشرفت‌ها در مذاکرات آمریکایی- روسی دور بعدی مذاکرات سوریه را تغییر خواهد داد و می‌تواند به طرف‌های درگیر برای اتخاد «گام‌های واقعی و صادقانه در مسیر انتقال سیاسی» کمک کند.

 

کد خبر : ۳۹۳۳۹۳