خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

مهمترین چالش سوریه، مقابله با افکار تکفیری است

رئیس‌جمهوری سوریه با اشاره به تحولات اخیر در ترکیه گفت که هنوز تصویر روشنی از این اتفاق‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از الاخبار، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با نماینده «جبهه ترقی‌خواه العربیه» لبنان درباره تحولات سوریه در عرصه‌های میدانی و دیپلماسی و نیز ناآرامی‌های اخیر در ترکیه در پی کودتای نافرجام، سخن گفت.

بشار اسد عملیات ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در چارچوب نبرد علیه تروریسم را مهم ارزیابی کرد و متذکر شد، تنها ارتش سوریه است که می‌تواند به مقابله با گروه‌های مسلح مورد حمایت خارجی‌ها، مقابله کند.

اسد با تقدیر از مواضع مسالمت‌آمیز عراق، الجزایر و عمان درخصوص پرونده سوریه خاطرنشان کرد، برخی از کشورهای عربی به صورت سری با ما تماس می‌گیرند و به صراحت به ما می‌گویند که به دلیل ترس از عصبانیت آمریکا و عربستان، نمی‌توانند موضعی متفاوت در قبال سوریه اتخاذ کنند.

رئیس‌جمهوری سوریه به اوضاع داخلی این کشور نیز اشاره کرد و گفت، دولت سوریه پرونده آشتی ملی را دنبال می‌کند و در حال حاضر مهم‌ترین چالش دولت مقابله با افکار تکفیری رو به افزایش، است.

وی در ادامه تأکید کرد، برخی پایتخت‌های غربی با دمشق در حال تماس هستند. این دولت‌ها تمایل دارند که تماس‌ها را در سطح امنیتی محدود کنند، آنها تمایل خود را برای بازگشایی نمایندگی‌های امنیتی در دمشق اعلام کرده‌اند ولی نظام با این درخواست مخالفت کرده و به آنها اطلاع داده است که تنها با نمایندگی دیپلماتیک و روابط عادی موافقت می‌کند.

بشار اسد موضع روسیه در قبال سوریه را مهم و در جهت منافع آن خواند و اعلام کرد، اتاق عملیات مشترک ارتش سوریه، ایران، روسیه و «حزب‌الله» به صورت مستمر فعالیت می‌کند.

وی همچنین از نقش ایران و فداکاری‌های مبارزان حزب‌الله در سوریه قدردانی کرد.

رئیس جمهور سوریه در اشاره به ناآرامی‌های اخیر در ترکیه گفت، آنچه در ترکیه رخ داد هنوز به خوبی مشخص نشده است و گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره آن مطرح می‌شود.

وی نقش اردوغان در کودتا را محتمل دانست و یادآوری کرد، اردوغان درصدد است تا از این حوادث برای پایان دادن به هرگونه مخالفت‌ها در داخل نهادهای نظامی، قضایی و سیاسی استفاده کند.

 

کد خبر : ۳۹۱۶۴۴