خبرگزاری کار ایران

هشدار سازمان ملل به شورشیان بنغازی درباره هدف قرار دادن غیرنظامیان

نماینده ویژه سازمان ملل نگرانی‌های خود را بابت امکان ارتکاب جرایم جنگی از سوی طرف‌های درگیر در لیبی ابراز کرده و گفت که در صورت ادامه درگیری‌ها، احزاب شرکت‌کننده در این خشونت‌ها را در دادگاه‌های بین‌المللی حقوق بشر محاکمه خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «مارتین کبلر» هشدار داد، افرادی که برای کنترل بنغازی در شمال لیبی در حال نبرد هستند، در صورت ادامه حملات به غیرنظامیان و مراکز پزشکی، به اتهام ارتکاب جرایم جنگی محاکمه خواهند شد.

وی در نامه‌ای سرگشاده که از سوی نشریه «هیات اعزامی پشتیبان سازمان ملل در لیبی» منتشر شد، تصریح کرد:‌  «مایلم تا نگرانی‌های عمیق خود را در رابطه با نقض مکرر قوانین بین‌المللی حقوق بشر که برخی از آنها در سطوح جرایم جنگی انجام شده و به طور پیوسته در بنغازی بروز می‌کند، ابراز کنم.»

مقام‌های سازمان ملل عنوان کرده‌اند که «فاتو بنسودا» دادستان جنایی دادگاه بین‌المللی، در حال گسترش تحقیقات خود در لیبی است.

بمباران مناطق مسکونی در دومین شهر لیبی در هفته‌های گذشته شدت گرفت. در ماه می تظاهراتی در این شهر مورد حمله قرار گرفت، که در آن شش نفر از جمله یک کودک 12 ساله کشته و بیش از 30 نفر زخمی شدند. این بمباران همچنین یک واحد مراقبت‌های ویژه پزشکی در این شهر را در تاریخ 27 ماه می تخریب کرد.      

 

کد خبر : ۳۷۷۶۳۳