خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت با افزودن ۲ گروه شورشی به فهرست سیاه مخالفت کرد

پیشنهاد روسیه در شورای امنیت برای قرار دادن دو گروه شورشی سوری در فهرست سیاه سازمان ملل، با مخالفت آمریکا، انگلیس، فرانسه و اوکراین رد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت، با پیشنهاد روسیه درباره افزودن گروه‌های تروریستی جیش الاسلام و احرارالشام در سوریه به فهرست سیاه سازمان ملل مخالفت کرد.

روسیه درخواست کرده بود دو گروه تروریستی احرارالشام و جیش الاسلام به علت داشتن رابطه با القاعده و داعش به فهرست سیاه سازمان ملل متحد اضافه شوند.

برای این‌که این دو گروه تروریستی به فهرست تحریم‌های سازمان ملل اضافه شوند‏، شورای امنیت باید به اجماع کلی می‌رسید ولی با مخالفت آمریکا، فرانسه، انگلیس و اوکراین قطعنامه پیشنهادی روسیه رد شد.

سخنگوی دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد تصریح کرد، روسیه به طور علنی تلاش می‌کند گروه‌هایی را در فهرست تحریم‌های سازمان ملل بگنجاند که بخشی از روند آتش‌بس هستند و چنین اقدامی، آن هم زمانی‌که ما برای کاهش تنش‌ها در سوریه تلاش می‌کنیم، به روند آتش‌بس لطمه وارد می‌کند.

طبق این گزارش، گروه تندروی جیش الاسلام از اعضای «کمیته عالی» مذاکره کننده معارضان سوری است که در مذاکرات صلح سوریه در ژنو نیز مشارکت دارد.

این گروه مورد حمایت عربستان سعودی است.

احرارالشام نیز از قدرتمندترین گروه‌های شورشی در سوریه و مورد حمایت مالی ترکیه و کشورهای عربی خلیج‌فارس است.

کد خبر : ۳۷۰۱۷۰